- Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
- Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Dobrý den,
měl bych na Vás pár dotazů: Pokud byste měl srovnat těla baskytar z olše, ořechu a mahagonu, jak se zvukově liší?- pokud byste bral v úvahu nejkvalitnější dostupné varianty těchto dřev...Se kterým materiálem z těchto tří (anebo i s jiným?) máte nejlepší zkušenosti (u těl baskytar), respektive: doporučil byste některé, anebo jde o kvalitativně rovnocenné materiály, které jsou zkrátka jen "zvukově jinde"?
Pokud se zákazník rozhodne pro nejkvalitnější "verzi" dřeva (pokud se nepletu, což je dost možné, je označována jako AAAAA), jaké jsou cenové rozdíly oproti standartní kvalitě?
Mockrát děkuji za odpovědi!
Dobrý den,
moje odpověď asi nebude zcela jednoznačná, ale ono to, na takto položený dotaz, ani nejde.
Výsledný zvuk je výsledkem konstrukce, materiálu těla a krku, snímání a hardware. Průchozí javorový krk se chová jinak než šroubovaný ...
Mahagon (používá se několik druhů, které se zásadně zvukově liší) - Sapelli - je klasický materiál pro dlouhý sustain a tvrdý nabasovaný zvuk. Zvukově je dost ostrý. Vhodný pro tvrdší hudební styly.
Khaya nebo Sipo - opět dlouhý sustain, méně agresivní zvuk. Stále je však ostřejší než např. olše.
Olše - typický materiál pro kulatý temnější tón, vhodné pro jazz, country a všude tam, kde je žádoucí měkčí zvuk.
Ořech na basy zatím nepoužíváme, tedy nemůžu hodnotit z osobní zkušenosti.
Obecně bych ho zařadil mezi olši a mahagon. Zhruba jako Khaya či Sipo.
Kvalitativně nelze vybrat lepší a horší. Jde o vhodnost použití.
Jediné - olši rozumím americkou. Je to vlastnostmi o hodně rozdílný materiál od té české.
Kvalita udávaná jako "A" se liší podle dodavatele. Někde je AAA maximum, někde je to střední kvalita.
Tato klasifikace se netýká až tak zvukové kvality, jako vzhledu.
Udává se pouze u některých materiálů - především javoru, ořechu, paklisandrů, kořenic atd., kde se vyskytuje zajímavá kresba ve dřevě. Mahagon bude stále mahagon a olše olší.
Kvalitu těchto "uniformních" materiálů si vybírá každý výrobce podle zkušenosti, především podle pravidelnosti a také směru řezu.
U klasifikace "A" se cena pohybuje naprosto subjektivně podle dodavatele a jeho momentální nabídky.
Řádově se jedná o tisíce korun - mluvíme - li např. o vrchním polepu.
( 3 000,- - 8 000,- Kč).
Díky za obsáhlou odpověď!! Takže jestli jsem to dobře pochopil, nelze si (bohužel) připlatit za "kvalitnější" dřevo, které by lépe hrálo (pouze bude lépe vypadat)...
Ještě bych se rád zeptal, jetli máte nějaké zkušenosti (u baskytar) s jasanovým krkem a jak se zvukově liší od javorových (pokud tedy budeme uvažovat průchozí variantu)
Děkuji...
S tou kvalitou dřeva je to tak, že každý výrobce má nějaké osobní zkušenosti a požadavky na kvalitu dřeva.
Tedy už při nákupu si vybere odpovídající materiál. Cena určité kvality je už obsažena v cenách nástrojů.
Mám na mysli, že každý výrobce preferuje jiné vlastnosti. Také to každému funguje trochu jinak :o). Takže výběrem výrobce vybíráte i tu kvalitu :o).
Obecně - pominu - li vady dřeva - nelze 100% říct, co je lepší a co horší pro zvuk. Záleží na modelu nástroje, požadavku muzikanta na zvuk, kombinaci nástroje jako celku, ...
Co je bomba pro průchozí krky nemusí fungovat při šroubovaném.
Osobní zkušenost s jasanem nemám. Opět upozorňuji na rozdílnost swamp ash - bahenního jasanu a toho evropského. Zvukově i mechanicky je to absolutně něco jiného.
Co se mi podařilo získat jako hodnocení po fórech a stránkách firem, které jasan používají, nástroje s krky z javoru mají teplejší tón.
Jasan obecně podporuje vyšší harmonické, takže přidává do zvuku hodně výšek.
Dobrý den ,
chtěl jsem se zeptat jestli také je u vás možne si nechat vyrobit el. kytaru tvaru explorer. Např: explorer od ESP , propripadne kolik by tato investice stála.
Dobrý den,
možné to samozřejmě je. Cena je závislá na konstrukci, tedy zda by byl krk šroubovaný lepený nebo průchozí.
Dále pak na osazení snímači a hardware.
Ve verzi tělo mahagon, šroubovaný krk mahagon, hardware Gotoh chrom, snímače Seymour Duncan nebo EMG je cena cca 24 000,- Kč.
Více o cenách najdete v odkazu Katalog -> Ceník -> Elektrické
odkaz
Dobrý den,
chtěl bych si ozvučit klasickou koncertní kytaru s nylonkama. Rozhoduju se mezi snímači L.R. Baggs - iBeam active nebo Element active, u kterého mám obavy, že když vložím snímač mezi "kost" a kobylku, že mi to změní zvuk nástroje. U snímače iBeam píšete že si nemusí "sednout" se zvukem nástroje a může zvýrazňovat určité frekvence.
Který z nich by byl vhodnější?
Díky za odpověď, s pozdravem Honza Štěpánek
Dobrý den,
problém u nylonových strun při použití snímačů pod sedlo je dvojí:
1) mění zvuk nástroje
2) je třeba vybírat snímač podle šířky sedla nebo drážku v kobylce přefrézovat na širší.
Element Active se do standardní drážky klasické kytary nevejde, tedy frézování. ( celkem drobný zásah )
Zvuk se samozřejmě, vložením poměrně měkkého snímače, změní, nehledě na akustický vliv širšího sedla.
iBeam se jeví pro nylon jako vhodnější. Záludnost číhá v systému žebrování nástroje - snímač je třeba vyzkoušet, zda se mezi žebra vejde.
Zvukově je kulatější, než piezo či kapacitní snímač, blíž k mikrofonnímu zvuku.
My nejčastěji volíme firmu Fishman a pokud to konstrukce nástroje dovolí, systém piezo + mikrofon.
Fishman dodává snímače v úzké a široké verzi a přesto že je zvuk agresivnější než u L. R. Baggse, mikrofonem lze velmi dobře zkultivovat.
Nakonec je třeba říct, že pokud máte standardní koncertní nástroj nebude zvuk přes snímače nijak úžasný.
Vždy bude působit nepřirozeně "elektricky" oproti akustickému zvuku nástroje a při použití v kapele bude působit neprůrazně.
Nylonové nástroje, které mají být osazeny snímáním, mají odlišnou konstrukci, respektující vlastnosti snímačů.
U těchto nástrojů je pak možné - i se standardním a poměrně levným systémem snímání - dosahnout efektu, kdy snímaný zvuk působí přirozeně, jako nylonová kytara.
Zdravím,
obdivujem Vaše zameranie, gipsy gitary sú nádherné. Stránka tak isto. Foto nástrojov paráda. Kedže som basista, zaujala ma Vaša Upright basa. Nenašiel som cenník, a to je asi aj jediná chybička, myslím že by ste o tom mali pouvažovať. Takže prosím o orientačnú cenu El. kontrabasu,
ďakujem a držím Vašej firme palce,
Andrej
Dobrý den,
děkujeme za pochvalu
.
Ceník je na stránkách v sekci Katalog - Ceník - Kontrabasy.
odkaz
Základní verze vhodná pro jazz je za 44 500,- Kč.
Nejčastější objednávaná verze je okolo 50 000,- Kč.
Magnetický snímač + piezo snímač + aktivní elektronika.
Cena vyplývá právě z osazení snímači, kvality materiálu - vyšší třídy javoru na vrchní desku a krk a povrchové úpravy - šelakované nástroje vychází o cca 7 000,- více.
Zdravim, pohled na vase kytary je inspirujici ,uz se jedna na me smeje jako tapeta displeje na mem mobilu.Ted k veci,vlastnim fender p basu rok vyr.1972,telo bahenni jasan a krk z jednoho kusu javor.Je to takovej starej kram nic moc to nehraje ale chtel bych trochu ozivit zvuk aktivni elektronikou a zachovat pasivni snimace s moznosti poziti obojiho zvuku. Mohli by jste mi rict kolik by tato modifikace zvuku stala a jestli je to mozne u vas objednat Diky
Dobrý den,
možné to samozřejmě je. Slušná aktivka vychází na cca 2 500,-.
Práce je počítána hodinovou sazbou, podle rozsahu nutných úprav.
Řádově jsou to stovky korun.
Důležité je, zda chcete zachovat ovládací prvky nebo preferujete širší zvukové možnosti.
Pokud zachovat originální ovládání, přichází v úvahu pouze 2 pásmová aktivka.
Zapojení vždy děláme tak, aby byla možnost aktivku odpojit.
Dobrý den.
Zadíval jsem se ve vašem katalogu na model Thin. Zajímlo by mne, jestli jste zkoušeli tento model zvučit i jinak než piezo snímačem. Popřípadě kombinací snímačů a dosáhnout tak podobného efektu jako tak je např. u kytary Godin Multiac Duet?
Nejsem moc velkým fanouškem piezozvuků...
Díky
Radek
Dobrý den,
na tento model máme odzkoušené snímače L. R. Baggs Ribbon a Element.
To jsou kapacitní snímače.
i Beam jsme několikrát použili do akustických kytar a funguje zajímavě.
Nicméně kombinace se snímačem pod sedlem - tedy např zmíněný Element - je zajímavější. i Beam sám má některé nepříjemné vlastnosti, které se kombinací snímačů eliminují. Jedná se především o zvýraznění některých frekvencí a zcela jinak fungující dynamiku snímače, oproti klasickým snímačům pod sedlem.
Zajímavá je kombinace snímače pod sedlem a magnetického snímače.
Používáme Shadow Nanoflex - kapacitní snímač a Nanomag - magnetický snímač. Vývoj probíhal u Baggse a systém hraje hodně zajímavě.
Dobré řešení může být i B - Band - kombinace snímače pod sedlem - opět kapacitní a transduceru, podobného iBeamu.
Dobrý den,
Vaše kytary mě zaujaly
Shánim nějakou možná pololubovku na nahrávání nového alba stylově grunge- pop - rock
Mám rád retro vintage zvuky - kytar - Lenny Kravitz,Hendrix ale i modernější Nirvana, Foo fighters, Red hoti
Je možno u vás nějakou sehnat a v jakých cenových relacích?
Díky
Dave Clone
Dobrý den,
nástroje, které jsou skladem, naleznete v sekci "Obchod - Nástroje".
odkaz Vyrábíme, téměř výhradně, na zakázku, proto hotové bývají pouze nástroje vyráběné pro naše prezentace.
Pokud byste uvažoval o zadání zakázky, pokusili bychom se Vám sehnat k přehrání nástroj, který by vyhovoval Vašim požadavkům.
Myslím, že pro styl, který popisujete by mohl vyhovovat model B-Type.
Momentálně jsou v dílně dva dokončené nástroje tohoto typu, které budeme v nejbližších dnech předávat majitelům.
Pokud byste měl zájem, přijďte si je přehrát.
Orientační ceny naleznete v sekci "Katalog - Ceník - Jazzové".
odkaz Pokud nám zašlete Vaši specifikaci nástroje, popř. maximální cenovou hranici, obratem Vám vyhotovíme konkrétní cenovou nabídku.
Dobrý den, můžu se zeptat zda je možné kytary někde vidět, vyzkoušet? Fotky mě velmi zaujaly. V Praze? Děkuji
Dobrý den,
určitě lze. Bohužel nepíšete, jaké nástroje by Vás zajímaly.
Momentálně máme v dílně nástroje, které jsou v sekci obchod.
Pokud by Vás zajímalo něco dalšího, nástroj vypůjčíme od majitele nebo Vás s majitelem přímo zkontaktujeme.
V této chvíli naše nástroje v obchodech nenajdete.
Dobrý den, měl bych dotaz jak moc mi ovlivní zvuk epoxidový lak při rekonstrukci Jolany Diamant Děkuji
Dobrý den, doporučuji přečíst
odkaz
Lak naprosto nevhodný!!
Pokud se chcete vrhnout do povrchové úpravy v domácích podmínkách, použijte buď nitro nebo polyuretan. Lze koupit jednosložkové polyuretanové laky, které slušně plní a dají se zpracovat bez profesionálního vybavení.Dostupné běžně v obchodní síti.
V prodejně autolaků můžete sehnat buď dvousložkový polyuretan nebo akrylát. Obojí bývá v nabídce po decilitrech. U akrylátu je nutná konzultace, zda vytvrdne za pokojové teploty!!! Existuje mnoho typů.
S trochou trpělivosti a šikovnosti Vám doporučím i Český akryluretanový dvousložkový lak U 1010 od Colorlaku Uherské Hradiště. Vyžaduje pomalé nanášení a dlouhé intervaly mezi jednotlivými nánosy. Opět běžně v prodejnách.
Dobrý den,
do galerie jsem přidal šest kytar: Gybsy Resonator, Gybsy Nylon, Grand Stage Cocobolo, Super Jumbo, Dreadnought Koa, Dreadnought Rio.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na orientační cenu výroby ebenové kobylky na Gibson ES-225.. Předem děkuji za odpověď..
Dobrý den,
celá kobylka by vyšla na 1 200,- Kč. Pokud by se vyráběl pouze spodní díl 800,- Kč.
Děkuji, těším se na návštěvu..
Dobry den, omlouvam se pokud jde o omyl. Potrebuji opravit resp. vymenit potenciometry na baskytare Ibanez SDGR 500 a v prodejne hudebnich nastroju me odkazali na vyrobce kytar pana Prochazku ktery ma pobocku v Pardubicich. Muzete mi laskave potvrdit zde by bylo mozne nekde v Pardubicich maji basu opravit, nebo zda jde o omyl a shodu jmen a vy sidlite pouze v Praze?
Dekuji za odpoved.
Dobrý den,
bohužel to nejsme my. Sídlíme pouze v Praze.
nádherné gitary...
a krásna stránka
myslím,, že keď sa vypredá naše najnovšie CD Journey home, okamžite si u Petra objednám čosi nové
Petře-
blahoželám a držím palce
Díky! Jsem rád, že se nástroje líbí a neděláme je jen pro vlastní zábavu
P. S. Dřevo už se suší
Dobry den, mam mozna trochu zvlastni dotaz - bylo by mozne vyrobit baskytaru, ktera by v zasade byla bezprazcova, ovsem s vyjimkou v nekolika hornich poloh, kde by bylo nekolik (cca 3?) prazcu ? Jde mi o to, aby bylo mozne hrat slap na bezprazec a pritom tam mit ten zvuk plesknuti o prazce. Pokud je tento dotaz nesmyslny ci primo pitomy, tak se omlouvam
Dobrý den,
jde všechno
. Myslím si, že dohmat by musel být vyšší, aby pražce nevadily při běžné hře. I tak by polohy okolo pražců byly komplikované.
Rozhodně byste musel obětovat část hratelného rozsahu nástroje. Vychytat by to ale šlo
Diky moc za pozitivni odpoved ohledne toho poloprazce. A rovnou se omlouvam, ze Vas jeste budu otravovat dalsimi zakernymi dotazy
Jak jste psal, ze bych se musel vzdat casti hratelneho rozsahu nastroje - myslel jste tim, ze v polohach tesne pred prazci by se nedalo hrat, protoze by struny uz drncely o prazce? Myslite, ze by realne zahrat bez problemu rekneme na 16 prazci, teda napr. notu h na g strune? To by totiz bylo super
A o kolik by se pripadne lisila cena oproti cene za Vasi "beznou" basovku dle ceniku? Rekneme, ze by to mel byt Jazz Bass s olsovym telem, sroubovanym krkem, palisandrovym hmatnikem, struny skrz telo a velmi tenkou povrchovou upravou (mozna selak nebo tenoucke nitro). S tim, ze na kvalite dreva a hardwaru (snimace a kobylku bych dodal sam) by se nesetrilo
Jeste jednou se omlouvam za svou vyrecnost, resp vypisnost
Cena by narostla pouze o čas navíc, který bude potřeba k vývoji. Počítám do 2 000,- Kč. Jinak platí kalkulace v ceníku.
Mám tu hotový bezpražec, můžeme to v praxi vyzkoušet, aspoň orientačně. Uvidíme, co půjde zahrát.
Doporučil bych na hmatník eben. Palisandr na bezpražec je příliš měkký a struny ho promačkají během pár týdnů.
Musel by se zalakovat. Stejně se pak musí cca 2x ročně lak opravit a navíc zvuk se zbytečně pokazí. Eben přenáší vibrace lépe než lak.
Hardware bych rád konzultoval, dříve než nakoupíte. Občas tam bývá zádrhel
Do galerie jsem přidal další kytaru: Gypsy solo a velice nerad ji vracím do dílny, opravdu krása, inspirativní nástroj, je lehounká, voní a hraje úžasně.
Můžu potvrdit, Gypsy solo je opravdu úžasný nástroj, je to sice už dlouho co jsem na ni hrál, ale ten dojem je nesmazatelný... gypsy jazzový kulomet