Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Dobrý den,

rád bych se Vás zeptal, jaký je Váš názor na lubové kytary značky Peerless, nehrál jsem na žádnou, ale cenově vypadají velice dobře dostupné a použité materiály a zpracování se mi zdají velice dobré...na druhou stranu jsem si všiml velice tenkých rezonančních desek, žebrování zadní desky apod...prostě nevím, co si o tom mám myslet, prosím, poraďte.

děkuji, přeji mnoho úspěchů, Tomáš Z.
Odpověď | X | 28.06.11, 16:11:50
Dobrý den,
myslete si o tom, že je to Korejská kytara s dobře zvládnutým promo :-D
Nevěřte na zázraky, za cenu, kterou tato firma inzeruje, nic kvalitního nekoupíte.
Takže, pokud chcete image lubovky,dobrá, jestli chcete hrát jazz, tak tato firma spadá do kategorie všech těch Epiphonů, Eastmanů, Ibanezů, Arií, ...

Znovu platí to, co u všech typů kytar - prozkoumejte drahé kvalitní firmy a pak si udělejte obrázek o tom, jestli je za pár peněz možné získat podobný nástroj ...
Vysoká cena nemusí nutně znamenat kvalitu, ale nízká cena, v drtivé většině případů, znamená jistotu průměru nebo čehokoli horšího...

Vysoká cena lubovek vychází z velkého podílu ruční práce a hlavně nutnosti řešení akustické konstrukce. Samozřejmě kytaru v designu lubovky umí vyrobit každý, ale aby to byla lubovka i zvukově není až taková legrace. A na této skutečnosti si vylámalo zuby mnoho slavných firem, u kterých dnes ani nepředpokládáte, že někdy něco podobného nabízely...
Odpověď | X | 30.06.11, 10:48:41
gravatar .:. josef s
Pro mně dosud neznámá značka, dovoluji si připojit poznámku, že jsem našel zmiňované verze korejské, jimiž je web a pravděpodobně i světový trh zahlcen, ale i originály australské (jde o australskou značku), které jsou většinou o sto procent dražší a podle propagačních videí firemních hráčů zní velmi dobře. Ale nechat si poslat z Austrálie nevyzkoušený originál...?
Odpověď | X | 01.07.11, 07:21:24
Dobrý den,
Mohl bych se vás zeptat na názor na tuto kytaru: odkaz
Myslíte že je to alespoň trochu hrající nástroj. Sháním lubovou kytaru do 20000 Kč což je maximum co mohu dát, popř. existuje nějaká lepší alternativa do této ceny. Musím říct krásné stránky i vaše kytary.
Děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 26.06.11, 11:16:59
Dobrý den,
otázka je, jaká je Vaše představa použití takového nástroje, myšleno hudební styl, obsazení kapely, atd.

Do 20 000,- nemáte šanci na cokoli fungujícího a Epiphone je poměrně profláknutá značka v negativním slova smyslu, na lubovky obzvlášť.
Pokud opravdu máte finanční limit, zkuste radši něco z druhé ruky, minimálně budete mít šanci, že starý nástroj už nebude pracovat - u levných modelů se často deformují krky a snáz odhalíte další nedostatky a buďte si jistý, že tam budou :-( . To celé za poměrně málo peněz.
Občas se najde použitelná Aria nebo starý Ibanez. V tomto případě čím starší, tím lepší kvalita. Pokud se dostanete na nástroj do první poloviny 90. let, máte šanci na použitelnou kytaru.
Nečekejte zázračnou kvalitu zvuku, ale aspoň použitelnost, což u nového nástroje nemusí být tak úplně pravdou.
Doporučil bych volbu starého nástroje, pokud možno levně a došetřit na něco lepšího.
Platí, že střední třída je nejhorší volbou - dost peněz, kvalita podobná nejlevnějším nástrojům ...

Kdyby Vám požadavky splňoval nástroj typu Gibson 335, máte větší pravděpodobnost, že najdete nástroj, který bude možné použít i v kapele a v případě potřeby máte možnost vyměnit snímání a hardware za něco lepšího a mít slušnější zvuk. Lubovky jsou v tomto ohledu mnohem citlivější a moc s nimi nenaděláte ...
Občas se najde slušný Ibanez nebo i Epiphone Sheraton, ceny jsou mírné.
Odpověď | X | 30.06.11, 10:25:08
Dobrý den,

navážu na dotaz kolegy a vlastně i na svůj o pár postů níže - opravdu je to s lubovkami v této cenové kategorii taková bída? Chápu, že z Vašeho pohledu profíka, který ví o kytarách, jejich konstrukci, vývoji a hlavně možnostech, spoustu, se mohou levnější modely jevit dosti slabě, protože Vy jako odborník víte, jak obrovský rozdíl je mezi nimi a maximem, kterého se dá dosáhnout... Ale nejsou pro hráče, který nepožaduje profi úroveň (tj. hudba ho neživí, hraje si sám pro radost doma, případně s kamarády na nějakých uzavřených sešlostech) i ty lubovky (Cort Yorktown, Ibanez AF, AG, AK, AGR,...), Epiny... v cenách 10-15 tis. dostačující za předpokladu, že si při koupi ohlídám krk, fungujuící elektroniku, pražce atd.?
X | 30.06.11, 23:49:11
Dobrý den,
to je ta věc, o které stále mluvíme - chcete hrát jazz nebo mít nástroj, který vypadá jako jazzová kytara?
Nejde o to, že nástroje v kategorii, kterou zmiňujete, nemají dobré krky a snímače nestojí za nic, to už při nákupu musíte předpokládat a jít do toho s tím rizikem...
Problém nastává ve chvíli, kdy zjistíte, že tón nikdy nebude ten tlustý hutný kulatý a Vy že v běžné kapele dřete jako kůň a stejně nejste slyšet a když ano, tak se zvukem, který asi nikdo nechce.

A právě tato dvě úskalí odlišují krabici v designu jazzové kytary od jazzové kytary ;-)
Většina Asijských skvostů, ale i mnoho výrobců z Evropy a USA, kteří vyrábějí na principu nízká cena / velký obrat, je už při prvním pohledu špatně konstrukčně řešená. Tam není o čem mluvit a není co omlouvat.
I překližková kytara může dobře fungovat, nemusíte zrovna pomýšlet na celomasiv, ale musí být dobře konstrukčně řešená.
Pokud porušíte základní pravidla, nemůžete očekávat standardní výsledek. A právě ta základní pravidla jsou to, co žene cenu nahoru a pro továrny je nezajímavé.

Chápu, že v Čechách je to trochu problém, ale každý by si měl vyzkoušet zahrát na něco opravdu kvalitního, bez ohledu na to, jestli by si vůbec kdy takový nástroj chtěl koupit, a pak teprve může říct, jestli je levná kopie dostačující...
Bez přímého srovnání se jeví spousta kytar jako "docela fajn". A zvuková paměť je hodně zrádná.
I my většinou, pokud potřebujeme posoudit nový nástroj, využíváme srovnání s kytarou, kterou dobře známe a bez několika srovnávacích přehrávek, na oba nástroje bezprostředně po sobě, se můžete jen dohadovat.

Posoudit, jestli nabízená kvalita levných nástrojů dostačuje, musí každý za sebe. Já se domnívám, že pro kohokoli, kdo chce brát muziku vážně, ne.
Všichni chápeme souvislosti ceny a kvality u všecho možného zboží, ale u nástrojů většina lidí doufá, že zázraky se dějí a přece jenom by to mohlo vyjít :-D

Konec konců, pokud s nástrojem trávím většinu času, nebudu se otravovat s něčím, co mě stále tak trochu štve a co je, v lepším případě, kompromis. A to nemusím být profík.
Lepší odložit nákup nástroje na později a našetřit, než v průběhu času nakoupit řadu špatných nástrojů, které by v součtu vydaly na celkem luxusní kousek a nakonec zjistit, že to stejně není to ono ;-)

X | 01.07.11, 11:13:52
Já tomuhle hledisku rozumím... Možná jsem to myslel trochu jinak - uvedu příklad: když za mnou přijde kamarád tramp, že potřebuje na osadu novou kytaru, aby mohl válet u ohně, a zároveň nebude mít moc peněz, tak mu s klidem doporučím např. Cort Earth 70 (dnes patrně nejdoporučovanější kytara pro začátečníky či nemajetné). Vy tu kytaru nazvete nejnižším low-endem a i to patřičně zdůvodníte (výběr dřeva, jeho zpracování, konstrukce kytary atd.). Nicméně trvám na tom, že nevybere-li si vysloveně špatný kus, kytara kamarádovi poslouží klidně i 10 let (při vhodném zacházení), bude dobře znít a zvuk se bude líbit jemu i všem na potlachu... Samozřejmě - pokud si vedle něj sednu se svým Seagullem, možná bude mít chuť toho Corta hodit do ohně, a přjde-li někdo další s Gibsonem či Martinem, možná tu chuť budeme mít oba... To ale neznamená, že by mu ten Cort dobře neposloužil, ani to neznamená, že by to nemyslel s muzikou vážně... Je jasné, že nástroj za 10 tis. nevyjde ze srovnání s nástrojem za 40 tis. v 98 % vítězně... Ale podle mne (alespoň u akustických kytar, kterým doufám alespoň trochu rozumím) to neznamená, že by ty kytary byly k ničemu... Pokud ladí, mají rovný krk, snímače snímají a zvuk se min. majiteli/hráči líbí, asi není důvod takovou kytaru nekupovat, nemyslíte? Jen podotýkám, že to neberu jako polemiku s Vámi, spíše mne zajímá, zda opravdu ty kytary v uvedené cenové relaci jsou nepoužitelné, i když ji hodlám vytáhnout 1x týdně večer doma u sklenky koňaku... ;-)
X | 01.07.11, 18:05:36
Dobrý den,
Vy ale mícháte věci dohromady.

ad1) dotaz primárně zněl na jazzové kytary a tam je situace taková, že to prostě v low endu nefunguje a přitom to stojí docela dost peněz.

ad2) nepředpokládám, že tu budeme řešit kytary do lesa. Tam se dá vyřádit i se starou Cremonou za 500,- a oproti Cortu bude mít ta kytara alespoň nádech staré romantiky pro pamětníky :-D a možná i větší kus duše v sobě...
Pokud se mě zeptáte na takový nástroj, parametry výběru budou jiné, než pokud předpokládám člověka, který váží smysluplnost investice do nástroje, který má nejen vydávat hluk, ale také umožnit další rozvoj hráče a uplatnění například v kapele.

ad3) to, že kytara funguje v den koupě jistě neznamená, že bude stejně fungovat za pár měsíců nebo let.

ad4) my ty "úžasné" nástroje opravujeme a já bych si s takovou kytarou ke sklence rozhodně nesedal s nadšením.
Po sklence, dvou, třech - možná.
Ostatně Vy také ne, takže máte kytaru z Kanady :-D

Tato diskuze nemá moc význam, my Vám na tomto fóru neodsouhlasíme, že to není taková bída, protože to bychom popřeli všechno, co si myslíme a snažíme se dělat jinak než no name fabriky, které nemají vizi hudebních nástrojů, ale finančních zisků za výrobek a je celkem jedno, co to bude.
Na to jedou jiná fóra a občas už tam prezentované názory nejsou ani k smíchu ...

Tady se snažíme lidem vysvětlovat, že hudební nástroje mají vznikat jinde než v megafabrikách v Asii a hlavně, že to má svoje dobré důvody a doufám, že to umíme i obhájit.
Ostatně třeba zmíněný Seagull nemá o nic větší náklady na výrobu než ten Cort do hospody, platíte ale za jinou kvalitu práce a to nejen manuální ale i duševní, která právě u té low end třídy není ani náhodou.
Když to vezmu úplně na drsno, většina lidí neřeší případ, že nemůže peníze za kytaru vydat nebo je ušetřit, většinou je to případ, kdy nejsou ochotní víc dát anebo je někdo přesvědčí, že to nejlevnější taky celkem funguje ;-)
X | 04.07.11, 10:50:29
Toho Corta jsem uvedl jen jako ilustrativní příklad, neb narozdíl od lubovek (a el. kytar vůbec) mi už několik akustik rukama prošlo... Stejně tak jsem mohl použít příklad z jiné oblasti, ve které se alespoň trochu orientuji (nože, auta,...)... ;-)

Chtěl jsem jen zjistit, zda jsou lubovky opravdu výjimka, u které neplatí, že ani nízká cena (a odpovídající kvalita) nevadí, pokud mám ná nástroj požadavky adekvátní této ceně (a kvalitě), resp. platí, ale ta hranice, pod kterou jsou již nástroje nepoužitelné bez ohledu na mé nároky a zamýšlené využití, je výrazně výše než třeba právě u těch akustik... Tam, pokud vedle sebe postavím kytary za 3.000, 30.000 a 80.000 Kč, tak u každé jsem schopen říci (alespoň dle mého laického názoru - vím, že Vy máte odlišný názor, neb nedávno jste tu uváděl, že akustiky do 30.000 jsou základní low endy), že je to dobrá a vhodná kytara s tím, že ale samozřejmě musím jedním dechem dodat, že je dobrá a vhodná jen pro určitý účel a použití, které se zvyšuje a rozšiřuje spolu s cenou...... Já Vás nechci přesvědčovat, že je tomu tak i u lubovek - naopak, právě proto zde diskutuji, abych se dopátral toho, jak to je... Jen se s tím člověk hůře smiřuje, protože věcí, u kterých základní použitelné modely začínají někde na 1,5-2násobku průměrného platu, zas tolik není :-D
X | 04.07.11, 11:33:55
Dobrý den,
je to vcelku jednoduché - jde o náročnost stylu. Právě v jazzu je důležitý i konkrétní typ zvuku.
A hlavně - jeden kytarista a jedna kytara, která je zde sólovým i doprovodným nástrojem a musí být schopna se prosadit a zároveň se pojit s ostatními nástroji tak, aby zvuk kapely byl kompaktní.
Což u levných nástrojů většinou nefunguje.
A to nemluvím o technické náročnosti hry, které levné kopie nedostačují...
A s tou vysokou cenou - zkuste si zapátrat třeba mezi dechaři nebo kontrabasisty, kolik že tak stojí průměrný nástroj ;-)

S low endem za 30 000,- - zapomněl jste na skutečnost, že řeč byla o značkových nástrojích.
Pokud si projdete ceny Martinů, Gibsonů, Taylorů zjistíte, že tomu tak je. Stačí si na něco z jejich levných řad sahnout...
Ceny odpovídají kupní síle v zemi původu. Tímto hlediskem už to zas tak drastická cena není.
A na tomto fóru není třeba přesvědčovat lidi, že ty levné značkové nástroje jsou jen méně zdobené, přestože to není pravda.
To se dozví od prodejců :-)
X | 05.07.11, 20:42:13
gravatar .:. Josef | mail
Dobrý den!
Můžete mi prosím poradit?
Na kytaře mám snímání piezo v kombinaci s magnetickým snímačem.
Je to eq. ARTEC ETN MC.
Nějak se mi nezdá intenzita signálu. Nejvíc je to znát při nahrávání v porovnání s jinou kytarou. Obě kytary jsou stejně nastaveny, druhá kytara má taky ARTEC, ale snímání piezo + mikrofon. A u této druhé kytary je úroveň náhrávky vyšší. U první kytary musím nastavit úroveň skoro ¾ až k max.. Ale horší je, že po zapojení do komba tato kytara buď hučí nebo tak zvláštně chrastí. Není to zpětná vazba. Dá se to odstranit tím, že zahejbám drátkama uvnitř kytary. Ale to chrastění se ozývá i při tlumení strun pravou rukou (perkuzivní úder).
Kytarář to řešil taky tím, že zahejbal drátkama a přestalo to. Dá se to nějak opravit? Budu měnit kob.sedlo tak by se to mohlo opravit při tom.
Děkuju za odpověď
Josef
Odpověď | X | 22.06.11, 11:47:55
Dobrý den,
pokud EQ reaguje na otřesy, je možné, že je špatný některý kabelový spoj, propojovací jack nebo i samotný piezo snímač v sedle...
Může to být i chyba v tištěném obvodu, ovšem tu Vám asi nikdo nebude schopen odhalit.

To, že systém s mikrofonem funguje jinak než ten s magnetickým snímačem, může být konstrukční vada, která se projevuje u všech těchto EQ. Ideální by bylo vyzkoušet stejný systém, zda se chová jinak...
EQ za 1 700,- Kč, který nabízí dva systémy snímání, jistě netrpí přehnanou kvalitou komponentů a magnet tedy nemusí být nic moc.

Další citlivý bod je sedlo kobylky a samotná drážka. Pokud není správně provedena, snímač má buď nevyvážený výkon mezi basy a výškami nebo ztrácí na výkonu.
Bohužel nepíšete, zda jste srovnával oba EQ pouze s kobylkovým snímačem. Mohlo by to napovědět, který z komponentů dělá potíže.
Na dálku toho moc nevyřešíme, pokud můžete nástroj donést k nám do dílny, můžeme zkusit hledat.
Podle toho, jak uspějeme, bych volil mezi dalším zkoumáním vady a nákupem nového EQ.
Odpověď | X | 22.06.11, 20:19:34
Dobrý den, rád bych se zaptal na radu, dostal jsem od známého starý 1/2 kontarbas a chtěl bych se zeptat jak trochu oživit povrch. Jelikož je v dost bídném stavu. Není to tak dobrý nástroj aby stálo za to nechat mu udělat nový šelak, je možné použít třeba jen nějaký olej či vosk? Děkuji moc.
Odpověď | X | 21.06.11, 17:27:01
Dobrý den,
samozřejmě to možné je. Z běžných produktů zkuste firmu Bona. Na tento účel je asi lhostejné, který z typů olejů použijete, my máme v oblibě Bona Hardwax Oil.
Další možností je něco z produktů firmy Clou - mimo olejů a vosků nabízejí i natírací šelak. Pokud nebudete nástroj čistit kompletně až na dřevo, bylo by asi vhodnější použít právě tento způsob - CLOU Schellack-Streichlack naturfarbig, seidenmatt nebo CLOU Schellack-Streichlack, glänzend. Poskytují skvělé poradenství, takže pokud zavoláte o radu, určitě Vám navrhnou vhodné produkty, možná i další, než které znám...

Pokud je nástroj opravdu na hranici zkázy, existuje i věc zvaná Liholak L1010, který koupíte v barvách lacích, výrobce Colorlak Uherské Hradiště.
Odpověď | X | 22.06.11, 20:01:06
Dobrý den, ještě pro doplnění předešlé otázky: tloušťka horní cedrové desky u ozvučného otvoru směrerem ke kobylce je 3,78 mm. Děkuji za jakoukoliv Vaši odpověď.
Odpověď | X | 21.06.11, 08:30:40
Dobrý den, mám akustickou kytaru OVATION CLASSIC 1773LX s nylonovými strunami. Nejsem však příliš spokojen se zvukem na horních strunách( kytara se mi zdá příliš tuhá ) a chtěl bych zkusit natáhnout kovové struny. Nylonové struny mají tah cca 40 kg. O kolik, dle Vašeho názoru, mohu překročit tento tah bez rizika poškození horní ( cedrové ) desky? Např struny.010 mají dle výrobce tah cca 60 kg.
Odpověď | X | 20.06.11, 20:34:12
Dobrý den,
struny 0.10 jsou maximum, co bych vůbec zkoušel. Zaručit Vám, že si nástroj nepoškodíte, ale nemůže nikdo.
Rozdíl 20 kg je poměrně hodně. Prozkoumejte, zda je deska za kobylkou rovná nebo zda se prohýbá už nyní. Pokud jeví známky deformace, radil bych Vám nástroj vyměnit za jiný s kovovými strunami a nepokoušet pevnost, u cedru obzvlášť.
Vlastně výměnu bych Vám radil za jakékoli situace.
Opravdu se mi nezdá, že by deska měla přes 3 mm. Domnívám se, že okolo otvoru má podlepek, který zpevňuje hranu otvoru a který se Vám podařilo změřit s deskou.

Nástroj nehraje, protože takto velká kytara s nylonem hrát ani nemůže. Struny nemají tolik energie, aby rozkmitaly vzduchový sloupec nástroje natolik, aby byl zvuk silný, pevný a barevný...
Přitom má rezonanční deska bezpochyby konstrukční parametry běžné klasické kytary, tedy je subtilní.
Uplatnění takového nástroje je jako elektroakustická kytara, nikoli akustická.
Odpověď | X | 22.06.11, 19:48:30
Zdravím,

mám takový dotaz - doposud jsem hrál jen na akustiku, ale chtěl bych si (zatím jen doma) něco zahrát i "elektricky" - blues, balady, trochu jazz atd. Prostě žádné metalové divočiny, 90 % na čistý kanál... Než našetřím na lubovou či archtop kytaru, chtěl bych to řešit ozvučením mé akustiky (menší tělo, nižší luby)... Z výše uvedených důvodů bych rád elektromagnetický snímač...

Jaké by bylo Vaše doporučení? Napadla mne řada Rare Earth od Fishmana, případně M1 od Baggse... Nebo samozřejmě cokoli dalšího dle doporučení... Díky.
Odpověď | X | 20.06.11, 10:48:08
Dobrý den,
my máme radši L. R. Baggse, zní přeci jen o něco věrněji.
M1 je ve verzi pasivní i aktivní - narozdíl o klasických snímačů pro elektrické kytary to neznamená zabijácký signál. Aktivní M1 je použitelný bez dalších předzesilovačů.
M1 pasiv by mohl při živém vystupování znamenat nutnost dalšího zesílení. Na domácí použití ovšem v pohodě stačí.

Nepočítejte ale, že akustická kytara bude znít jako jazzová nebo elektrická. Magnetické snímače do ozvučných otvorů se v současné době koncipují tak, aby zvuk byl co nejvěrnější zvuku nástroje. Oproti klasickým magnetickým snímačům mají tu výhodu, že nevyvážení bronzových nebo fosforbronzových strun, tedy strun na akustickou kytaru, není příliš patrné.épe také komunikují s kytarovými efekty - běžné piezo je na tento účel téměř nepoužitelné.

Princip zvuku jazzové nebo elektrické kytary spočívá ve zvukovém spektru, které jsou schopné zahrát. Akustická kytara je zvukově příliš barevná než aby bylo možné zvuk přiblížit zmíněným typům nástrojů.
Odpověď | X | 22.06.11, 19:32:32
Dobrý den,
koupil jsem si kytaru Breedlove C25 a teď doma jsem zjistil (v obchodě jsem se asi moc krotil), že když se do ní pořádně opřu, tak mi drnčí basové struny. Vím, že by teoreticky mělo stačit povolit krk, ale moc se mi do toho nechce, abych si kytaru nezničil.
Prosím poraďte. Můžu to zkusit štelovat sám, nebo je třeba přijet za odborníkem?
Děkuji.
Odpověď | X | 17.06.11, 22:49:26
Dobrý den,
povolení krku jistě zvládnete.
Pokud je ovšem na vině pouze malý průhyb krku. Nové nástroje chvíli zlobí a je potřeba je několikrát přeseřídit, popřípadě i přebrousit pražce, protože dřevo je materiál stále živý a je iluzí, že nástroj od lepší firmy se nebude muset řešit. Oproti špatným nástrojům je rozdíl pouze v tom, že kvalitní nástroj seřídit lze...

Zkuste povolit průhyb krku tak, že pokud přimačknete strunu E6 na prvním a posledním pražci, zhruba okolo 7. pole by měl být průhyb cca 0,5 mm. Pokud je menší bude nástroj drnčet v základních polohách, bude - li zásadně větší, přesune se problém do vyšších poloh.
Pokud i přes správné nastavení nebude seřízení fungovat, pak je třeba řešit sedlo kobylky, 0. pražec, případně už zmíněné přerovnání pražců.
Další otázkou je výběr strun, je dobré se před celkovým seřízením rozhodnout pro používanou tloušťku, nejlépe i pro značku - některé struny mají zásadně jiné parametry ( např. DR ) a musí se přizpůsobit nastavení nástroje jejich vlastnostem, především rozkmitu.
Odpověď | X | 20.06.11, 09:55:13
gravatar .:. Peter CH | mail
Dobry den,
vdaka za Vase stranky su naozaj super! Chcel by som sa opýtat čo si myslíte o tónovej clone na snímači - konkrétne sa jedná o model L.R. Baggs Element Active Systém VTC - EAS VTC? diky
Odpověď | X | 16.06.11, 22:55:41
Dobrý den,
nevím úplně přesně, co by Vás zajímalo, ale pokud se ptáte, zda má opodstatnění, tedy má a mám - li rozhodnout mezi verzí bez tónové clony nebo s ní, vyberu vždy s tónovou clonou.

Neočekávejte efekt aktivních korekcí, nicméně na dobrém nástroji s dobrým aparátem aktivní korekce nepotřebujete a tato pasivní verze Vám zcela postačí.
Odpověď | X | 20.06.11, 09:44:15
gravatar .:. Peter CH | mail
no presne na toto som sa pýtal a potreboval vedieť:) pozeral som okrem toho aj Fishmann Matrix Infinity, ale kamoš má veľmi dobré skúsenosti práve s tým L.r.Baggs....Čo vy považujete za lepšiu voľbu? osobne mám gitaru Halabica - ktorú vyrobil Martin Klema(SR), a aparát Marshall AD100 - čo zas nie je ktovie ako úžasny nástroj na akustickú gitaru(keď to porovnám s AER) ale to bola najmä funkčná kúpa,:)
X | 20.06.11, 22:34:07
Dobrý den, přidal jsem do galerie do sekce Muzeum nástroj ALBO.
Je v držení mého přítele, po otci, tedy od dětství. V mládí do něj vyryl kružítkem nápisy: Sweet a Kiss, dodnes patrné. Nástroj nemá původní kobylku. Je celo masivní, hratelný, vynikající zvuk, lehký. Dle odborníků 30léta, Německo ALBO.
Odpověď | X | 16.06.11, 09:14:30
... i přes Kiss a Sweet celkem vzácný a sběratelský kousek.
Odpověď | X | 20.06.11, 09:40:28
Dobrý den.
Děkuji, určitě to zkusím. Mě spíš přijde že jsou ty pražce,když to tak povim placaté- či to tak má být? Zase třeba 20. pražec má oblouček, i na me staré španělce vypadají jinak . Možná si jen vymýšlím problémy, ale nějak mi to stále hlodá v hlavě |-/
A existuje něco jako kryt do ozvučného prostoru?
Děkuji.
Odpověď | X | 12.06.11, 14:40:05
Dobrý den,
"placatost" vznikne při přebroušení pražců a nedokonalém začištění.
Někdy to ani není možné zcela 100% udělat, ale ve většině případů ano.
Pokud byste chtěl tuto úpravu provést, není to problém. Na druhou stranu, budete platit za věc, která je v záruce ...

Kryt ozvučného otvoru existuje. Např. Yamaha nebo Planet Waves

odkaz

Zkuste alexim.cz, měli by ho mít ...
Odpověď | X | 15.06.11, 10:33:49
Dobrý večer. Ještě jednou bych Vám chtěl poděkovat za váš čas. Bylo to fajn . Jen bych se rád ještě zeptal.
Jaký přípravek je nejlepší pro čištění povrchové úpravy a při bending technice mi přijde že ty pražce nejsou ono a struny celkem drhnou. . Nebo to muže být ještě něčím jiným ? 8-|
Děkuji moc za odpověd.
Odpověď | X | 09.06.11, 20:27:58
Dobrý den,
na povrchovou úpravu používáme Pronto ve spreji.
Jediné, co lze udělat s pražci je přeleštění, i když mi nepřišlo, že by byly špatně začištěné.
V domácích podmínkách můžete použít ocelovou vatu, např. Rakso 0000. Mívají ji v železářství za cca 120,- Kč. Není od věci ji použít i při výměně strun, kdy se hmatník napustí Diavou - leštěnka na nábytek - která rozpustí všechny nečistoty, které ulpívají na hmatníku a ocelovou vatou se pak hmatník, spolu s pražci, vyčistí.
Odpověď | X | 10.06.11, 09:46:40
gravatar .:. Petra Ž.
Vlna se dá koupit zde: odkaz
X | 20.08.13, 11:15:07
To bylo vicemeně řečeno s nadsazkou. Já si ale pořád říkám že jsou lepší nástroje a ještě lepší a krásnější zvuky. . Hrozně mě to zajímá a zároven fascinuje, .
Zeptám se ještě, máte nějakou určenou pracovní dobu? Nikde jsem ji na Vašem webu nedohledal. Nejsem totiž z Prahy, tak by mě spíše zajímalo či je Vás možno navštívit i v sobotu. Děkuji a příjemný večer přeji.
Odpověď | X | 30.05.11, 21:46:39
Dobrý den,
býváme mezi 10.00 - 18.00. Ale je potřeba se domluvit na návštěvě, někdy není možné přerušit určitou práci nebo se nám tu pak setká několik návštěv najednou ...
Někdy lze i v sobotu, ale není to pravidlem.
Odpověď | X | 02.06.11, 10:02:14
Dobrý den. Tak jsem nakonec pořídil kytaru značky Norman v ceně 15 000 kč , holt nedočkavost z hraní udělala své a jen doufám že jsem nesáhl do ohně. Pro ten celomasiv mám do budoucna jasno a nechám se vámi inspirovat. Bylo by mi ho i škoda tahat někde po venkovních akcích :-) Co myslíte ? :-)
Odpověď | X | 30.05.11, 18:36:37
Dobrý den,
kytara má hrát a být všude se svým majitelem, jinak není spokojená. Někdy to holt není idylka, ale to musí přežít. Oba :-D
Odpověď | X | 30.05.11, 20:18:45
Nazdárek všem,
chci ozvučit akustickou kovovou kytaru (Martin EMP-1) pro hraní na pódiu s maximální možností zachování jejího přirozeného akustického soundu.
Vyzkoušel jsem oslavovaný DPA 4099, skvělý zvuk, ale bohužel docela brzy nahoukává, takže jsem na vlastní ruce zjistil co tvrdí dost lidí na zahraničních fórech, že bez kombinace mikrofon-snímač se neobejdu.

1) Jaký snímač k tomuto (nebo jinému?) mikrofonu byste doporučili? (Rozhodně odmítám u docela drahého nástroje ničit luby instalací předzesilovačů či ekvalizérů)
Dostal jsem typy zvláště na tyto značky:
- B-Band
(neslyšel jsem a u nikoho zdejšího neviděl, prý ale takřka žádná součást není kompatibilní s jinými značkami)
- LR-Baggs
- FISHMAN RARE EARTH
odkaz

2) Jaká je zkušenost (kvalita originálního zvuku a zesílení) se snímači připevněnými (nalepenými?) na horní desku zevnitř pod kobylu?

3) Je nějaká zkušenost s kombinací "Fishman Elipse blend" ?

4) Jak ovlivní akustický zvuk předzesilovač s lampou, pomůže např. výkonu mikrofonu?

Předem díky.
Odpověď | X | 27.05.11, 11:14:21
Dobrý den,
úplně jsem nepochopil, jestli hledáte samostatný systém k mikrofonu nebo zda máte představu, že využijete předzesilovače, který umožňuje kombinaci snímače a mikrofonu, do kterého zapojíte např. DPA...
Druhou variantu bych nedoporučil - většina externích zařízení bývá o řády kvalitnější, než systémy k montáži do nástroje. Vyplatí se tedy dva samostatné výstupy míchat mimo nástroj.
Kromě toho, interní systémy bývají stavěné na komponenty dané firmy a nikdo Vám neřekne, zda bude možné kombinovat předzesilovač s jiným mikrofonem ( ono to určitě jde, ale s jakým výsledkem ). Jediná možnost je zkoušet. Problém může být impedance, napájení, samotná citlivost mikrofonu ... Jednoduše - nemusí se Vám podařit kvalitně spojit dva odlišné systémy...

ad1)
B-Band je v pojetí akustického zvuku poměrně daleko.
Používá systém kapacitních snímačů, které jsou obecně akustičtější než pieza.
Je nutné ale počítat s tím, že kobylkový snímač může selhat a je třeba ho vyměnit - cena cca 1 500,- Kč. Je to daň za kvalitu zvuku. Materiál snímače má určitou tvrdost a pružnost. Stává se, že po letech se snímač "vymačká" a hraje nevyrovnaně.
Nicméně kvalita zvuku je nadstandardní a v případě kombinovaných snímání - ať už s mikrofonem nebo s kontaktním snímačem na desce - se investice vyplatí.

L. R. Baggs používá také kapacitní snímače, ale odlišné konstrukce. Nedosahují tak akustického projevu jako B-Band, ale mají lépe vyřešenou konstrukci ve smyslu snadnějšího vyrovnání zvuku jednotlivých strun a hlavně životnosti.
Stejně jako B-Band nabízejí kombinaci dvou snímání. Novinkou je Anthem - kombinace sedlového snímače a snímače rezonanční desky - který má velmi dobré reference ve smyslu kvalita akustického zvuku versus zpětná vazba.
Instalace je bez zásahu do nástroje.

Fishman Rare Earth není to, co bych si představil pod pojmem akusticky věrné snímání. Resp. některé ukázky zní celkem dobře, ale jako všechny ostatní magnetické snímače na akustické kytaře, má i Fishman některá omezení, a to především citlivost na styl hry - ne všechno si dá líbit aniž ztratí akustický projev, u některých typů strun se stále objevuje nevyváženost mezi opředenými a neopředenými strunami i když v kombinaci s dalším snímačem či mikrofonem se rozdíl ztrácí.
Kvalita nástroje zde trochu mizí do pozadí, pokud tedy máte akusticky kvalitní kytaru ( myšleno vyrovnanou mezi basy a výškami a hlavně s kvalitním středním pásmem ), je možná škoda potenciálu nevyužít.

ad2)
Zde bezezbytku platí, že pokud má nástroj nějaký nedostatek, snímač ho zdůrazní.
Pokud je nástroj v pořádku, výsledek je velmi dobrý a hlavně přirozený.
Omezil bych však výběr na firmy, které mají v tomto směru našlápnuto - především L. R. Baggs -Anthem nebo starší iBeam Active, B-Band AST 1470, k pozornosti doporučím i firmu Schatten HFN series, který má velmi dobré reference ve smyslu věrné reprodukce.

ad3)
Zkušenosti byly dobré, především v poměru cena / kvalita. Asi proto byl vyřazen z výroby ...
Fishman používá klasické piezo, jako kobylkový snímač, akustická věrnost je tedy horší než u výše zmiňovaných firem.

ad4)
Pokud máte na mysli systém Takamine, která s lampou, v miniaturním provedení equalizeru v lubu, přišla, pak bych řekl, že lampa řešila problém s absolutně neakustickým snímáním kytar, které samy o sobě nejsou ikonou akustického zvuku.
Nicméně z pohledu současných snímacích systémů to není cesta.
Pokud myslíte lampový preamp obecně, většinou akustickému zvuku uškodí. Lampa si většinou dobře rozumí se špatně hrajícími nástroji. Pokud ji pošlete příliš barevný zvuk, neumí si s ním poradit a výsledek je tristní...

Doufám, že to z textu vyplynulo, ale pro jistotu shrnutí:
Pokud nemáte šanci si systém vypůjčit a zkusit, šel bych cestou doporučených kombinací, aby vše opravdu fungovalo.
Není - li zvuk Vašeho nástroje vyrovnaný a má zásadnější problém se středy, nevybírejte z kontaktních snímačů.
Mix musí být u kombinací snímání v nástroji vždy aktivní. Preampu se tedy nevyhnete. Nevystačíte - li si s preampy tzv. "diskrétními", které se instalují pouze místo výstupní samice nástroje s ovládáním v rezonančním otvoru a většinou s baterií umístěnou v kapsičce uvnitř nástroje, popř. některé novější s baterií hodinkovou přímo v ovládacím elementu, pak lze vše umístit do krabičky upevňované buď na popruh nástroje, opasek nebo v případě, že kytarista sedí, např. na kombo. Pár centimetrů kabelu nic moc nepokazí a je to řešení. Samozřejmě zásadně lepších výsledků dosahnete s profesionálním externím předzesilovačem / mixem - např. L. R. Baggs - MixPro.
Odpověď | X | 30.05.11, 20:16:40
Děkuji za vyčerpávající informace.
S přihlédnutím k vašim radám jsem se takřka již rozhodl pro LR Baggs Anthem Tru-Mic Acoustic Microphone/Piezo Pickup System.
Ještě doplňující otázka:
tušíte, zda a jak markantní rozdíl by byl v použití předzesilovače
LR Baggs MixPr
nebo
Fishman Pro EQ II ?
Onen druhý vlastním a zdá se, že má přeci jen lepší ekvalizér.
Zdraví js
X | 31.05.11, 12:48:05
P.S. Nedaří se mi najít na webu kombinaci mic-pickup od B-Bandu.
I na jejich stránkách vidím jen každé zvlášť, ale možná jsem jen slepej nebo spíš nerozumím.

Chápu to správně, že AST 1470 je snímač pod kobylu:
odkaz

a k tomu je zapotřebí koupit mikrofon AG-MIC:
odkaz

event. další propriety?
X | 31.05.11, 13:09:37
Dobrý den,
AST 1470 je kontaktní snímač rezonanční desky. K tomu je potřeba dokoupit mikrofon a celé to případně smíchat v předzesilovači A2.
Nicméně nemyslím, že tato kombinace bude vhodná. AST 1470 se používá jako druhý snímač k UST - tedy snímači pod sedlem kobylky.
AST je tedy doplněk, stejně jako mikrofon.

Momentálně řeším podobný problém, kdy požadavek je na dva výstupy - jeden z mikrofonu s A2 předzesilovačem v jacku a druhý výstup z AST + UST, ovšem s EQ v lubu A6T. Tím pokryjete všechny možné kombinace. Samozřejmě by šlo A6T nahradit externím mixem, ale vyžadovalo by to stereo kabel.

B-band má některé kombinace v nabídce pouze jako samostatné komponenty, tedy musíte si konfiguraci poskládat sám.

Rozdíl mezi MixPro a EQII je kvalitativní třída.
MixPro není tak vybaven, nicméně kvalita je profesionální. Fishman nemá v této řadě dobré parametry, navíc se nejedná o mix dvou signálů, tedy je to ekvivalent k Baggs GigPro.
Fishman, pokud vím, nic pro zpracování dvou signálů externě nevyrábí. Býval to Pocket Blender a Acoustic Blender, ale už několik let vyřazené z výroby.

Možná je zajímavý i Dtar Solstice Blender Preamp, ale je to velká krabice ...
X | 02.06.11, 10:40:56



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259