- Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
- Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jestli váš model jazzové kytary DC vychází z es-335, nebo 339? Jaký by odhadem byl rozdíl v ceně, kdybych měl speciální požadavek na 335tku, "fat" neck, případně čtvercový inlay a atipický barevný finish? Děkuji, Tomáš
Dobrý den,
vycházíme z 335.
Krk se vyrábí na míru u každého nástroje, tedy nejde o speciální požadavek, inlay hmatníku - perleť bloky Gibson 2 000,- Kč.
Atypická barevná úprava může znamenat cokoli ...
Běžné barvy, bez ohledu na odstín, se kalkulují v rámci celkové povrchové úpravy v lesku za 3 000,- Kč.
Pokud budete mít zájem o aktuální cenovou nabídku, pošlete mi, prosím, e-mail se specifikací nástroje i hardware a snímačů.
Vypracujeme Vám detailní rozpis jednotlivých položek a cen.
Dobrý den,
Chtěl bych si sestrojit kytaru akustiku
a chtěl bych Vás poprosit o radu jaké použít lepidlo, nebo klih na určité části.
můžu použít klih na všechny spoje?
spodní a horní deska k sobě
luby se spodní a horní deskou
přilepení krku
nultý prařec
olubení
lem
s.t.d.
odkaz o klihu jsem četl(uvedený odlaz) že se má používat v pokojové teplotě min. 25 stupňů
je to pravda?
a že je náchylný na vlhkost
Proč se tedy používá místo lepidla když je tak náchylný
Děkuji moc za radu
Pavel
Dobrý den,
klihem můžete lepit cokoli dřevěného.
0. pražec sekundovým lepidlem, výložky podle materiálu. Pokud jsou plastové, buď použijte také sekundové lepidlo nebo vyzkoušejte takové lepidlo, které je na bázi acetonu nebo podobného rozpouštědla. Může to být Kanagom, ale také lepidla na novodur. Důležité je, aby plast byl naleptaný - nutno odzkoušet.
Pokud chcete investovat, na dřevěné díly lze použít Titebond.
Seženete v Aleximu
odkaz
Teplota při zpracování klihu je důležitá. Jedná se o lepidlo, které při nízkých teplotách okamžitě tuhne. 25 je zbytečné, ale okolo pod 20 bych to moc netestoval ...
Klih je lepidlo rozpustitelné vodou a teplem. Pokud ale vystavíte nástroj takové vlhkosti, že povolí klihové spoje, může Vám to už být jedno. Nástroj to těžko přežije bez poškození dřeva.
Klih se používá proto, že je to ideální lepidlo z pohledu akustiky.
Navíc poskytuje možnost rozebrání spoje bez poškození nástroje samotného. To využívají hojně houslaři, kde se za životnost nástroje může naskytnout potřeba rozebrat některý ze spojů, opakovaně.
Dobrý den,
lze charakterizovat odlišnosti zvuku při použití nultého pražce a sedla kobylky z TUSQu, kosti a Graphtecu? Díky moc.
Dobrý večer,
TUSQ se používá především v případě, kdy je žádoucí dodat vyšší harmonické do zvuku nástroje.
Kost je materiál, který je zvukově vyrovnaný a má ideální tvrdost.
Věrně přenáší zvuk nástroje.
Graphtech je firma vyrábějící syntetické materiály jako např. TUSQ.
Máte-li na mysli Black TUSQ ( Trem Nut ), zařadil bych ho mezi kost a bílý TUSQ.
Používá se primárně pro zvýšenou kluznost materiálu, aby struny nezadrhávaly, než pro specifické zvukové vlastnosti. Ať už v kobylce nebo v nultém pražci.
Dobrý den,
chci se zeptat jak moc ovlivní přestříkání zvuk kytary (v mém případě baskytary).A zda tuto práci je možné udělat u Vás?
Děkuji
Dobrý den,
záleží na tom, jaký nástroj vlastníte.
Pokud jde o jeden z polyesterových skvostů, kde se tloušťka laku udává v milimetrech, namísto desetin milimetru, zvuk se zásadně vylepší.
Bohužel, dnes i na značkových nástrojích ....
Máte-li povrchovou úpravu, která je na bázi nitra nebo polyuretanu či akrylátu, nestane se nic významného.
Laky potřebují nějaký čas na vyzrání, tedy z počátku může být zvuk méně bohatý na vyšší harmonické, ale to se v průběhu několika měsíců vrátí do původního stavu.
Ano, zabýváme se i přelakováním.
Dobrý den, rád bych se zeptal, jaký je Váš názor na kytary Strunal?
Díky moc za odpověď.
Dobrý den,
v kategorii "školní nástroj" bych zařadil kytary ze Strunalu na čelní místa.
Rozhodně bych je preferoval proti nejlevnějším Asijským nástrojům, které se s laděním trefí jak kdy a díky nestabilitě krků vyžadují vysoký dohmat, popřípadě se poraníte o vystupující pražce.
Pokud jde o začátečníka, Strunal ho odradí určitě méně, než zmíněné dovozy.
Sháníte-li kytaru pro běžné hraní, záleží na tom, jak ji chcete používat. Strunal má na mnoha modelech cedrové masivní desky, které oproti starým překližkám, tah kovových strun nenesou moc dobře. Mezní tloušťku strun bych viděl na 0.10.
Další věcí je šířka krku - pro nylonové struny, pro které je produkce určena, vyhovují, pro kovové vyžadují medvědí tlapu.
Nejnovějšíí produkci Strunalu neznám. Jejich dreadnoughty a jumba mívaly nesmyslně masivní krk, možná je už vše jinak...
Zvukově bych ohodnotil nástroje tak, že cena versus výkon odpovídá.
Nejde o žádný zázrak, ale Strunal vždy dodržoval alespoň základní pravidla civilizované výroby hudebních nástrojů. Především přípravu materiálu.
Ve výsledku to znamená, že pokud nástroj vyžaduje servis, je možné s ním něco udělat, a to není u všech výrobců vždy pravidlem
Dobrý den,prosím o radu mám po dědečkovi kytaru CREMONA 463 CUSTOM JE KOMPLETNÍ, samozřejmě stářím omšelá.Jakou má asi hodnotu?? děkuji za vaší odpověd.
Dobrý den,
pošlete, prosím, alespoň nějaké fotografie. Ani tak Vám nikdo nedá záruku stanovení správné tržní ceny, ale přece jen ...
dobrý den. Chtěl bych se optat na váš názor ohledně značky Dowina. Co si o ni myslíte. Děkuji.
Dobrý den,
pokud nechci použít silných slov, diplomaticky napíšu, že to, co o nástrojích tvrdí propagační materiály, není zcela pravda.
Respektive - pokud někdo tvrdí, že vyrobí rezonanční desky v Evropě a hotové je posílá k dalšímu zpracování do Asie, buď vůbec neví, jak nástroj vyrobit nebo doufá, že to neodhalí ani zákazník a využívá toho, že je samozřejmě důvěryhodnější označit produkt jako Evropský, než přímo přiznat Asijskou produkci ....
Celý proces zpracování masivních nástrojů je nutno hlídat a řešit ve smyslu změn vlhkosti. Používají se klimatizované zóny protože jinak tenké masivní desky začnou deformovat a nelze je použít.
Odvézt tedy takto náchylný materiál bez poškození přes půl světa, no to je trochu silný kafe ...
Z naší strany maximální nedůvěra. Pokud sháníte něco opravdu levného na vodu a do hospody, budiž.
Pokud chcete nástroj na hraní, volil bych, s ohledem na předpokládaný cenový limit, např. Seagull nebo Lag.
Nic ohromujícího, ale poctivě vyrobené kytary a dá se vybrat slušný kus.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký je zvukový rozdíl mezi použitím kobylky (na jazzové lubovce s osazenými humbuckery), která dosedá na rezonanční desku celou svojí plochou a kobylkou, která dosedá jen na stranách a uprostřed má vybráno (jako například u houslí)... Děkuji
Dobrý den,
obecně jde o to, že kobylka bez odlehčení víc zatlumí rezonanční desku a kytara má menší akustický výkon. Na druhou stranu, chová se vyrovnaněji a jejakoby zkomprimovaná.
Většinou je tato varianta lepší při použití zadlabaných snímačů.
Odlehčená verze kobylky umožní kytaře více fungovat akusticky, pokud ale nástroj není správně zvukově vyrovnaný, způsobí větší dynamický rozsah nepříjemné "střílení" na výškách a zvuk jako takový bude "tenčí".
čau dneska my vyletela posledni struna 1 nevím jak ji zase dát zpet hlavní problém je u tremola. Děkuji prosím neměly by jste nekdo naky navod je mi 11 :D tak doufam ze to zvladnu Díkes
Ahoj,
na YouTube je toho halda. Třeba tohle je celkem použitelný návod
odkaz
nebo
odkaz
První je pro Floyd Rose, druhý odkaz pro Vintage tremolo
Dobrý den,
prosím o sdělení info o možnosti přepražcování akust.kytary. Jedná se o typ Aria AD80, r.v.2009, ozvučená, v bezvadném stavu, pouze bych potřeboval přepražcovat 8 pražců (už to začíná být slyšet). Chtěl bych vědět, zda by bylo možno se s Vámi domluvit na určitém termínu s tím, že bych jí potřeboval mít zpět do 3 dnů. Dále prosím o nacenění. Děkuji a jsem s pozdravem. Jarda Stránský
Dobrý den,
během 3 dnů je přepražcování reálné, museli bychom se ale domluvit na konkrétní den předání, abychom měli časový prostor. Momentálně máme servisů až až.
Případně tedy zavolejte z kraje týdne a domluvíme se.
Výměna pražců se provádí komplet, protože po vyjmutí starých pražců je nutné hmatník srovnat a začistit.
Cena je 1 500,- Kč, používáme drát Dunlop.
Dobrý den,
je možné si u vás objednat dřevěné rámečky humbuckerů? Chtěl bych je vyměnit za plastové na Gibson SG Special Faded Brown. Prosím případně cenu, jestli je na výběr druh dřeva a barvy mořidla. Děkuji a přeji hezký den.
Dobrý den,
možné to je. Cena za kus se pohybuje podle použitého materiálu a povrchové úpravy ( od 200,- Kč ).
Případně mi napište, jaká je Vaše představa, pokusím se Vám navrhnout možnosti ...
Dobrý den, plánuji si vyměnit kryty na humbuckerech a rád bych se zeptal, jestli se může zahřátí snímače pájkou následně projevit na kvalitě zvuku a jak. Také jsem přesvědčen, že letování na mých humbuckerech není cín ale něco tvrdšího a tedy tavitelného na vyšší teplotu. Jak postupovat v tomto případě? Děkuji a přeji pěkný den
Dobrý den,
při běžné výměně krytů nic nepoškodíte. Hrozí jen poškození parafinového zalití cívek, ale to byste musel opravdu prohřát skrz naskrz. I tak se to dá opravit ...
Kryty jsou bodované cínem. Kryt odvádí teplotu natolik, že se Vám malou pájkou jen tak nepodaří cín roztavit. Při demontáži je třeba spolu se zahřátím použít přiměřeného násilí na odtržení krytu od základny snímače.
Doporučuji současné odsávání již nataveného cínu.
Mohl bych se tedy ještě zeptat, jak bych mohl zpětně poznat, že došlo při výměně krytů k poškození onoho parafínového zalití cívek? (co se týče zvuku atd.) Také jsem na webových fórech četl něco tom, že určitý druh pájek může demagnetizovat cívku, zajímalo by mě o jaký druh jde, protože na webu se o nich mluví jako o "soldering guns" (z čehož by se dalo usuzovat, že jde o všechny pistolovité pájky
v čem je ten rozdíl?
Dobrý den,
parafin viditelně vytéká ze snímače, to byste nepřehlédl.
Zvukově se to projeví tak, že snímač začne být mikrofonní, tedy začne pískat při vyšší hlasitosti. Dá se nechat znovu zavoskovat ...
Občas je to nutné i u nově vyráběných snímačů, přestože značkových
Demagnetizovat můžete kdečím. Opět - dá se znovu zmagnetizovat.
Ale osobně jsem to zažil pouze jednou u kolegy, kterému se na snímač dostal železný prach z broušení pražců.
Krytů jsme měnili mnoho a pomocí běžné pájky ...
Pokud chcete mít 100% jistotu, použijte pájku plynovou.
Dobrý den. Vlastním Ibanez typu RG s pasivnímy snímači. Chtěl bych se zeptat zda je možné vyměnit snímače za aktivní? Problém je v tom, že zde asi není místo na umístění baterie. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
při osazení aktivními snímači se zezadu do nástroje zafrézuje pouzdro pro baterii.
Např. zde
odkaz
Dobrý den . chtěl bych se zeptat zda má vubec nějaký smysl výměna snímačů u levné el. kytary typu Stratocaster ? Zda se tím podstatně změní zvuk či je potřeba ještě věci další které s tím souvisí ? např. snímače Fender Lace sensor.
Děkuji a přeji pěkný den.
Dobrý den,
osobně doporučuji raději našetřit na pořádný nástroj.
U levné produkce je špatně doslova všechno. Musel byste vyměnit kompletní hardware i snímání.
Přestože kytary vypadají normálně, samotné dřevo je buď nevhodného druhu nebo špatně připravené před výrobou - především nevhodný způsob sušení - a nástroje tak nehrají ani bez aparátu - "na sucho".
Výměnou komponentů můžete zlepšit nikoli vyřešit problém.
Po několika tisícové rekonstrukci máte stále špatnou kytaru se skvělým hardwarem ...
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, ohledně stavby bezpražcové baskytary, konkrétně na dřevo... Abych to nějak specifikoval, mělo by se jednat konstrukče o kopii nástroje Fodera Imperial. Snímače budu brát od pana šlapáka (SBS-Soapbar), Elektroniku pravděpodobně Aguilar OBP-3
Krk jsem rozhodnutý na Javor + Wenge, pětidílný... Hmatník Eben.
A nyní můj dotaz
Momentálně přemýšlím o kombinaci(tělo) sandwich Jasan + Cherry, s vrchní deskou z bubingy. Můžete mi poradit, jak se tato kombinace bude pravděpodobně chovat? Jde mi o teplý, mňoukavý zvuk.
Předem děkuji
Dobrý den,
snímače a aktivku bych nechal stranou, to je do značné míry věc vkusu a kombinace s konkrétním nástrojem. Navíc lze kdykoli vyměnit.
Krk vypadá také rozumně a co se týká těla - stejně má zvukovou převahu primární materiál, zde tedy jasan, předpokládám, že bahenní.
Polep z bubingy - osobně tohle dřevo nemám moc rád, protože nebývá zvukově moc prospěšné. Samo o sobě nezní nijak úchvatně a jeho použití je spíš v oblasti tvrdší hudby, kde se uplatní jeho tvrdý nebarevný zvukový charakter.
Struktura je velmi nepravidelná a to zvuku příliš neprospěje.
Samozřejmě ve formě např. 8 mm polepu to zase takový vliv mít nebude ...
My používáme raději znělejší materiály s rovnoletou strukturou, které pomůžou sustainu a barevnosti zvuku.
Podle tvrdosti materiálu pak lze usuzovat, jakým směrem se zvuk pohne - tvrdé více vyšších harmonických, měkké - teplé barvy.
Nevím, jak si představujete použití třešně, ale pokud ve stylu Fodera, jako podlep pod krkem, tak účelem je zjemnění zvuku tvořeného krkem. Použít lze cokoli měkčího, než javor - mluvíme-li o kanadském horském javoru, pak třeba ta třešeň, olše, ...
Vaše vize je tedy v principu v pořádku, možná pouvažovat o polepu ...