- Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
- Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Dobrý den, po mé návštěvě u vás jsem trochu znejistěl...Mohl byste prosím nějak porovnat, resp. vysvětli rozdíl ve zvuku mezi Jumbo Stage a Jumbo? Moc děkuji za odpověď.P.
Dobrý den. Zajíma mne, jestli je nějaký zvukový rozdíl mezi jasany. S uctou Ondřej.
Dobrý den,
rozdíly jsou zásadní.
Český, resp. Evropský jasan je zvukově zajímavý, ale nástroje jsou neúnosně těžké. Kytary jsou zvukově hutné hodně výkonné, dost agresivní.
Výborný materiál na Tele, ale pouze pro silné jedince.....
Zvukově jde o něco úplně jiného, než pod pojmem jasanové kytary vnímáme u světových firem.
Nejčastější na nástrojích je Swamp Ash - bahenní jasan, který má velmi podobnou kresbu, ale to je tak jediné, co ho spojuje s Evropským kolegou. Je to hodně pórovité lehké dřevo - právě hmotnost bývá určující pro výběr kvality - používá se hlavně pro dlouhý sustain a barevnost tónu.
Osobně se mi líbí víc olšové nástroje ( především u kytar, basy jsou zase trochu jiná záležitost ) - bahenní jasan má právě díky barevnosti tónu slabší základní tón. Pokud se chce kytarista hodně prosadit, bývá jasan zvukově hodně navýškovaný - typicky jižanský rock.
Oproti tomu je olše hutnější, lépe se prosadí, ale není tak barevná....
Občas se objeví další druhy jasanu - poměrně často to bývá White Ash - bílý jasan, ale i další druhy.
Dá se říct, že jde o materiály vlastnostmi mezi oběma výše zmíněnými druhy.
Blíž mívají k bahennímu jasanu.
Dekuji za odpoved. Mam nastroj vyrobeny z evropskeho jasanu v kombinaci se snimacem DiMarzio EJ u kobylky, krk wenge, hmatnik eben, a ta kytara je neuveritelne ziva a ofenzivni. Je to bestie
tvar strat. Jiny jasan by tedy zpusobil zasadni promenu zvuku. Pravda je trochu tezsi, ale na mych 95 kilo tak akorat.
... ano, Evropa a Swamp spolu nemají společného nic.
Evropa se blíží víc např. k mahagonu, ale charakter jasanu je hodně osobitý
Dobrý den,mám rád kytarové lyriky Catherine a Methenyho a při faktu,"že je to hlavně v rukách a v hlavě",bych Vás rád požádal o odpověď na otázku rozdělenou do 3:
1.Který z typů Vaší jazzové produkce byste mi doporučil( a v provedení polomasiv/masiv?), když používám v pravé ruce hlavně prstovou techniku a muzika mě neživí
2.Jaký cenově dostupný aparát by byl dle Vašich zkušeností nejvhodnější (tranzistor/lampa) pro tento typ nástroje a kulatější tón.
3. Pokud bych se rozhodoval mezi Vámi postavenou kytarou a třeba takovým Godinem 5th Avenue CW KingpinII,mohl byste mi pomoci a zkusil byste to porovnat?Vím,že to asi nemáte rád a musím říct,že jsem si akustiku taky nechal postavit,ale zajímal by mě Váš názor.
Dobrý den,
prosím o vyjádření a hrubý odhad ceny ...
odkaz
Děkuji
Jirka L.
Dobrý den,
my jsme nakonec, po spoustě laborací, skončili u toho, že polomasiv - což je i případ v odkazu - nedělá to, co bychom si přáli. Takže jsme se přeorientovali na celomasivní nástroje.
Polomasiv je méně barevný a hodně agresivní, což při kapele alá Rosenberg v zádech, má svoje výhody.
Pokud ale inklinujete ke zvuku stylu Reinhardt, tak i jeho slavný Selmer je celomasiv.
Kolega s Rosenbergy hrál, takže i tohle téma s nimi probral, protože nás to zajímalo, ale to je na delší povídání.
Pokud bychom se bavili o celomasivu viz. Django, rez. deska smrk, zadní deska a luby např. mahagon - originál 503 Selmer - ( popř. některý z palisandrů, např. Madagascar - podobnou specifikaci používá Lagrene ), krk ořech, hmatník palisandr, hardware Miller Švýcarsko, výložky dřevo, 0. pražec kost, pak je cena okolo 40 000,- Kč. Záleží na luxusnosti hardware a na požadavcích na nadstandardní kvalitu materiálu. Pokud máte zájem, můžu Vám poslat rozpis kalkulace s možnostmi.
V případě polomasivu se dá vejít okolo 30 000,- Kč.
U verze s rezonátorem je cena od + 10 000,- Kč k verzi bez rezonátoru.
Samozřejmě se dá šetřit víc, např. hardware, ale ze zkušenosti moc nedoporučuji ....
Jestli to takto stačí?
Díky za vyčerpávající odpověď. V podstatě je ta horní deska již zničená/vytržená kobylkai s kusem vrchní dýhy. Uvažuji proto i o její výměně za část rezon. desky ze starého klavíru zeslabené na cca 2,8 mm u kobylky, stažené na 2,4 u krajů. Můžete prosím poradit jaké žebrování? Zda ponechat klasiku se silnějšími žebry nebo tam dát variaci na křížové žebrování fy Martin. Tam nevím co to udělá se zvukem vzhledem k jinému postavení kobylky oproti originálu. Počítám s osazením strun 0,11 a také s novou kobylkou s kolíčky ať už tam budou žebra jakákoliv. Již předem dík za kvalifikované vysvětlení. Chci vám také poděkovat za toto forum, kde nezištně podáváte rady i takovým amaterům případně i diletattům jako jsem já. S pozdravem Honza V.
Dobrý den,
no pravděpodobně bych se přiklonil k posílené originální konstrukci.
Vycházel bych z žebrování nylonové kytary ( vějíř ), která je dimenzovaná na tah okolo 40 - 45 kg.
Kovové 0.11 můžou mít tah cca mezi 65 - 70 kg.
Nechal bych tloušťku desky 3 mm a žebra posílil +/- o 30 % oproti nylonovému modelu.
Berte to, prosím, jako odhad. Podobné konstrukce závisí na mnoha dalších faktorech a je třeba je odzkoušet.
dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem na vyztužení krku klasické kytary tak aby se tam daly dát kovové struny.Jedná se o starší kremonu na chalupu. Co je lepší, dát tam dvojcestnou výztuhu nebo uhlíkové výztuhy o kterých jsem se dočetl na vašem foru. V případě, že obojí, prosím o radu kde,ty uhlíkové získat. Nikde jsem na ně nenarazil.
Předem díky za odpověď Honzahttp://
Dobrý den,
osadil bych strunami 0.10 a to by měla vydržet i bez výztuhy.
Pokud použijete silnější struny, primárně zničíte vrchní desku.
Pokud byste si chtěl krk vyztužit,použil bych dvoucestnou výztuhu bez uhlíku.
Pro pooužití na chalupě, kde se bude střídat teplota a vlhkost, je lepší mít možnost doseřízení.
Dávat obojí je zbytečné, ale pokud přeci jen budete chtít, pak hledejte v modelářských prodejnách, má je kdekdo.
Dobrý den
Můj dotaz se týká šelakové politury. Šelak jsem použil po kompletním repasováním 3/4 kontrabasu přibližně 120 let starý. Bylo mi líto nastříkat ho polyuretanem tak jsem si stím tu práci dal trvalo to přibližně měsíc a půl ale výsledek stojí za to. Ale k mému dotazu, nikde jsem se nedočetl ani nezjistil jestli se dá šelak nanést aby výsledek byl naprosto matný. Máte v tomto směru nějaké zkušenosti? Děkuji
Dobrý den,
inu z lesklého materiálu matný povrch nevytvoříte.
Šelak se používá právě pro lesklé povrchy, protože nabízí nejlepší lom světla v lakové vrstvě, lesk je pak měkký a povrch zcela průhledný. Matný povrch vždycky znamená nějakou přísadu, která ovlivňuje lom světla a zneprůhledňuje lakovou vrstvu.
Dá se po vytvrzení přebrousit např. brusnými papíry pod vodu, ale stejně se zase vyleští v místech, kde dochází ke kontaktu s nástrojem.
Pokud chcete něco matnějšího, pak zkuste šelak s obsahem vosku. Mezi houslařskými laky jsou také matnější a lesklejší varianty, ale hluboký mat v pojetí polyuretanu to rozhodně nebude, ani s tím šelakem s voskem.
Pokud chcete jít cestou pokusu, můžete vyzkoušet přísadu, která se míchá do všech možných laků jako matovadlo. Dá se koupit jako Aerosil, jedná se o oxid křemičitý. Nicméně v šelaku nemám odzkoušeno.
Nikdy jsme pro šelakované nástroje mat neřešili, takže víc Vám neporadím.
živím se retaurováním a truhlařinou, hlubokého matu v šelaku nedosáhnete ale pokud leštíte politurou s přidaným terpentýnovým olejem a lněným olejem dosáhnete hedvábného matu ale pozor přidává se min. množství řádově pár kapek, jinak to dělá šedivé skvrny
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda-li náhodou nevíte, kde by se dal sehnat materiál na výrobu pickguardu alá gibson es-335, respektive tedy pětivrstvý plast černá-bílá-černá-bílá-černá....
vůbec není k sehnání, moc by mi pomohla nějaká informace
děkuji mnohokrát,
s pozdravem Tomáš
Dobrý den,
v Čechách neseženete.
Dá se dovézt z USA
odkaz
Cena je ale s dopravou okolo 50 $.
Nebo koupit hotový - např. eBay, s poštou do 400,- Kč.
Anebo tvořivá práce - koupím 3 dílný plus jednodílný bílý + jednodílný černý
odkaz
a pomocí speciální oboustranné lepenky od 3M, která nemá nosný podklad, takže jde pouze o lepidlo, bratru za 200,- Kč za plachtu, slepím. Je třeba dobře zalisovat.
Popř. zkonzultovat s dodavatelem vhodné sekundové lepidlo - záleží na materiálu ( abs, pvc, celluloid, ... ) něco se lepí opravdu špatně...
Můžete zkusit i gravírovací firmy, používají vícevrstvé pvc, nicméně tuším, že také do 3 vrstev.
díky moc za osvětlení situace...
ne že by se mi do toho nechtělo, nicméně asi se v současné chvíli potřebuji více věnovat samotné hudbě než kytarám... Bylo by unreal materál sehnat nějak přes Vás? Pokud s tím ovšem pracujete... Samozřejmě by byla ještě možnost obědnat přes internet hotový pickguard, nicméně cena a velká pravděpodobnost, že rozměry nebudou sedět mě dost odrazují...
Dobrý den,
my plastové díly moc nepoužíváme, takže je ani nemáme skladem.
Koupě hotového pickguardu je nakonec nejlevnější varianta.
Řešit výrobu pickguardu má význam u atypického nástroje, kde rozměry většinou nesedí.
Poohlédněte se po netu, pravděpodobně najdete víc dodavatelů a někteří uvádějí i přesné rozměry pickguardů.
V odpovědi byly uvedeny firmy, o kterých vím, že takové věci mají a nedělají problém s posláním....
400,- Kč z eBay mi zase nepřijde jako předražená nabídka.
Při výrobě byste nebyl ani na úrovni nákladů za materiál....
Dobrý den,
Aha, takže firma AER, má jen zastoupení, ale servis po záruční době v Německu ?
Je fakt že to bude levnější jak z USA .
Dobrý večer,
děkuji za informace. Ještě se porozhlédnu po Vámi zminovaných aparátech.
Vyplývá tedy z toho že firma L.R.Baggs nemá v Evropě zastoupení ?
Dobrý den,
ne to z toho opravdu nevyplývá. Oficiální zástupce v ČR je Alexim.
Ale zastoupení a servis jsou dvě různé věci viz. první odpověď k tématu - servis = výměna, pokud jste v záruční době.
Dobrý večer, No já to kombo viděl v jedné malé prodejně v Plzni.
Je to tedy také čínská výroba ?
Nebo zkrátka raději ne digitální aparáty ?
Dobré ráno,
proč Čínská? Digitální zesilovače najdete dnes v mnoha aparátech.
Nicméně technologie už není až tak triviální jako u běžného zesilovače s klasickými součástkami typu lampa nebo tranzistor. Digitální zesilovače jsou spíš srovnatelné s počítačem - miniaturizované součástky, často integrované obvody, mnohdy osazené na deskách speciální technologií, takže s pájkou a cínem si moc nepomůžete....
Bez schématu zapojení těžko odhalíte, kde je chyba a jak ji opravit. Navíc pokud zde nebudete mít servis, ale pouze záruční servis, který u podobných produktů jako jsou snímače a equalizery do nástrojů, funguje způsobem výměny kus za kus, nikoli opravou, budete odkázán na výrobce v USA. Předpokládám, že díly nebudou nejen v ČR, ale ani v Evropě.
Máte tedy 2 roky záruky a pak se budete muset starat sám
.
Digitální technologie má mnoho výhod - velký výkon, minimální hmotnost, možnost mnoha efektů a simulací, u dobrých firem i velmi kvalitní parametry zvuku...
Volil bych ale firmu, která má v ČR servisní zázemí.
Poruchovost je stejná jako u notebooku nebo moderní televize - někdo má štěstí někdo je v servisu stále...
Pokud už výrobek bez servisu ( míněno mimo EU ), pak raději způsobem samostatného zesilovače - hlavy - a samostatné bedny. Hlavu v nejhorším případě pošlete za oceán na opravu, za celé kombo to bude o dost dražší, nehledě na vysvětlování celnici, že jde o servis a nikoli nový dovoz
.
Zkuste se podívat např. na AER. Německá firma, dlouhodobě zastoupena v ČR stejným prodejcem - Alexim.
Pro nenáročné uživatele s požadavkem na akustický zvuk si vystačíte s modelem Alpha - my ho používáme protože má "rovný" zvuk a odhalí hodně nedostaků, ale pro jeho věrnost zvuku je oblíbené jazzmany a hráči klasické kytary.
Pokud chcete víc možností pak Compact 60.
Dobrý večer.
Chci se zeptat jaký máte názor na toto kombo od firmy L.R.Baggs ?
Myslíte že bude hrát dost akusticky, ? Ještě jsem ho nezkoušel, tak jestli to za to vůbec stojí ?
Děkuji.
odkaz
Dobrý den,
osobně jsem neměl možnost ho vyzkoušet, nicméně ohlasy jsou výborné a od Baggse vlastně neznám žádný produkt, který by byl špatný.
Komerčně sice ne zcela úspěšné, ale to bych přikládal spíš tomu, že Baggs je spojován se snímači, nikoli aparáty. Ostatně např. Fishman nebo Seymour Duncan je na tom se svými aparáty podobně.
Nejsem si jist, že je ještě ve výrobním programu Baggse. Téměř nikde už ho nekoupíte a případný servis tak může být noční můra.
Jedná se o digitální zesilovač, který má všechny výhody, které může mít kromě jediné - oprava = výměna ( většinou, a to celé základní desky ).
Nemáte - li dokumentaci, je to práce pro opravdového nadšence, jestli vůbec někoho takového najdete a ani potom není jisté, že závadu objeví a bude možné nahradit poškozený díl - mnoho z nich je zakázkově vyráběných, popř. běžně vyráběných, ale neoznačených, takže se nedopátráte, co potřebujete shánět nebo zjistíte, že minimální množství pro objednávku je 1 000 kusů.
S ohledem na výše uvedené bych váhal....
Dobrý den,
chtěl bych se s vámi poradit ohledně ozvučení akustické kytary. Chystám se koupit si novou, nějakou slušnější (rozuměj od 10,000 Kč nahoru jak mi dovolí rozpočet). Můžete si sběžně poslechnout, co zhruba hraji, aby ste měl představu:
odkaz
Přemýšlím nad různými variantami, a moc by mě zajímalo, co by mi doporučil člověk jako vy :) Můžeme se dále bavit přes email.
Děkuji za čas a odpověď.
Dobrý den,
mezi horké favority patří L. R. Baggs Anthem, ale tam je cena od 6 500,- do 8 500,- podle dodavatele....
Pokud se potřebujete vejít financemi, doporučil bych L. R. Baggs Element Active VTC - to VTC je důležité - za cca 3 100,- - 4 100,-. Má stejný snímač jako Anthem, ale bez mikrofonu.
Pokud preferujete električtější zvuk nástroje, pak shodný produkt od Fishmana Matrix Infinity za 4 200,-. Dobře funguje i pravděpodobně nejlevnější kombinace snímač / mikrofon - Fishman Ellipse Matrix Blend za 5 900,-.
Fishman používá klasický piezo snímač, L. R. Baggs kapacitní, který je zvukově věrnější nástroji.
V případě že chcete EQ v lubu, pak Fishman Prefix Pro 4 700,-.
Dobrý den pane Procházko,
potřeboval bych poradit, chci si koupit záložní kytaru typ LP a nevím jestli jít do dnešních Gibson studio, nebo raději zvolit např. Greco .
Děkuji Petr.
Dobrý den,
no jako kytarář Vám doporučím nechat si nástroj vyrobit
.
Pokud nedáte na tuto radu, pak jedině vybírat kus od kusu.
Osobně zastávám názor, že pokud kytaru od slavných firem, pak hledat mezi drahými až nejdražšími řadami.
Ve jménu boje s no name kopiemi většina firem přehodnotila cenovou politiku a aby se vešla do levné produkce, snížila kvalitu výroby - většinou se to děje prostřednictvím nekvalifikovaných pracovníků, kteří mají samozřejmě nižší nároky na mzdu, v druhém kroku pak náhražkami materiálů a změnou dodavatelů hardware.
Ve výsledku pak kupujete nástroje - mnohdy i pod názvem původně kvalitní řady - které jsou ovšem něčím zcela jiným, než co znáte z historie.
Mnohdy se tak dostanete do situace, že fungující kytara se najde až v signature nebo custom řadě.
Stará Japonská kytara je rozhodně větší záruka než nová Americká.
Greco se občas objeví z druhé ruky za slušné peníze....
Jiná věc je, že Gibson snímače jsou hodně typické. Pokud je nahradíte nebude zvuk až tak Les Paul i když nástroj bude stejné konstrukce a kupovat do záložní kytary set Gibsonů za cca 5 000,- se asi moc chtít nebude...
Dobrý večer.
Chci se zeptat na kolik by mě vyšlo přepražcování akustické kytary ?
Zda se třeba můžu v pátek u vás během dne s nástrojem stavit ?
Děkuji. .
Dobrý den,
podle stavu nástroje 1 500,- - 2 000,-. Záleží na tom, kolik práce je třeba k přípravě hmatníku pro nové pražce.