Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42

gravatar .:. Pavel | mail
Dobrý den či večer,

dočetl jsem se, že v USA někteří kytaráři provádějí dodatečný "akustický" tuning hotových kytar úpravou žebrování (zabroušením?) u horní rezonanční desky. Myslíte, že je to proveditelné?
Např.: https://www.hawkinsguitar.com/tone-shaping

Mám dvě kytary od Takamine (TAN45C a TC132SC, obě cedr/palisandr) , obě mi vyhovují, ale mám pocit, jako by měly obě co se akustického projevu trochu "zataženou ruční brzdu". Tón i barva tam je, ale dá to trochu práci je "vydolovat". Také jsem se dočetl, že optimální "naladění" rezonanční desky u klasické kytary (Torres) by se mělo pohybovat mezi F#-G, u mojí TC132SC bych to viděl spíše na A. Nevím jestli Takamine opravdu "ladí" u top modelů rezonanční desky, pokud ano (prohlašují že ano), tak by to dávalo smysl, že jsou koncipovány jako "stage" kytary, aby se frekvenčně prosadily a záměrně je brzdí kvůli potlačení náchylnosti ke zpětné vazbě...?
Vím, že je jednodušší zakoupit hotový nástroj, ale já prostě neumím prodávat věci které mám rád a pokud by byla nějaká možnost jim trochu pomoct...;-)

Každopádně Vám přeji ať se Vám daří v této nelehké době...

P.S.: Vaše kytary jsem bohužel objevil pozdě, ale stále trochu pošilhávám po některém z Vašich "gipsy" modelů, tak třeba si udělám radost k nějakému výročí...;-)
Odpověď | X | 03.11.20, 01:07:03
Dobrý den,
no teoreticky to možné je, ale my tuto úpravu neprovádíme.
Ne vždy tento zásah dopadne dobře, a to z několika důvodů.
Diskutabilní je vůbec fakt, zda lze, relativně velký zásah, udělat skrz rezonanční otvor tak, aby to dávalo nějaký smysl a nešlo o pokus a omyl.
Pokud tuto operaci provádíte během výroby, což děláme, musíte relativně přesně najít místo na žebru, které dělá problém. To lze v případě, že máte přístup k celé konstrukci ( zadní deska není nalepena ). Po dokončení nástroje už toto není možné, místo úpravy z vnějšku vychází z toho, kam dosahnete, ne z konkrétního problematického bodu, navíc najít takový bod přes rezonanční desku je hodně nepřesné.
V principu pak něco brousíte a zkoušíte, zda se někde cosi mění.
Zodpovědně takto nelze slíbit úspěšnou úpravu, pracovat s rizikem, že výsledek bude o dost horší než původní stav, není příliš lákavá nabídka :-D .

Když už se tomuto doladění někdo věnuje, zásadní předpoklad je, že nástroj má potenciál a potřebujete odstranit nějaký detail, kde se potkávají nebo nepotkávají některé frekvence.
Takamine je, jak píšete, pódiový nástroj, nechme stranou, jak moc povedený.
Každopádně akustická kytara to není a konstrukce je natolik pevná, že si zde neumím představit úpravu z vnějšku.

Tato pevná konstrukce sice potlačuje zpětnou vazbu, ale to stejné lze dosahnout odladěním rezonanční desky při výrobě.
To samozřejmě nelze udělat strojově ani to nezvládne dělník na pásu, takže tovární produkce není schopná tuto operaci provádět.
Možná že u top modelů Takamine něco s odladěním řeší, nicméně filozofie je odlišná od kytarářského pojetí...
Pokud je nástroj odladěný správně, dostat ho do vazby dá trochu práce a v tu chvíli je hráč už stejně napůl hluchý ;-) .

V praxi se dá postavit ozvučená klasická kytara, která má téměř 100 % výkon akustického nástroje. Není vhodné použít tak lehkou konstrukci jako u plně akustického nástroje, ale důvodem je charakteristika snímacích systémů, kterým je třeba trochu vyjít vstříc. Plně akustický výkon neumí zpracovat.
Podotýkám, že mluvíme o nylonové kytaře, kde je dynamika a rozsah vyšších harmonických hodně velký.

K ideálnímu tónu rezonanční desky - jsou typické konstrukce, u kterých nástroje vycházejí k určitému tónu. Torres je jednou z nich. Tedy při použití průměrných vlastností materiálu s dodržením rozměrů a umístění žeber se dostanete obvykle mezi F - G, což se zdá být ideální....
Nicméně lze najít i nástroje úplně mimo, tedy třeba na D a jsou skvělé.
Souvisí to s celkovým pojetím stavby, samotná rez. deska je jen část - cest k jednomu cíli, tedy kvalitnímu zvuku, je nespočet a která je ta nejlepší....
Odpověď | X | 03.11.20, 11:35:26
Dobrý večer,

rád bych se Vás zeptal na názor na kytary z dílny Jana Michálka z Jihlavy (pokud máte s nimi zkušenost), bývají označované jako M guitars.
Odpověď | X | 21.10.20, 23:20:14
Dobrý den,
dlouho jsem žádnou neviděl.
Hodnotit kolegu z oboru, kterého navíc osobně neznáte a nevíte jaká je jeho vize zvuku a zpracování, není korektní.
Pokud se Vám líbí zvuk, kvality práce bych se nebál, co jsem viděl, byly vždy precizně vyrobené.
Odpověď | X | 22.10.20, 10:45:17
gravatar .:. Jana | mail
Dobrý den, chci se zeptat, zda jsou stále aktuální kontakty na pana Josefa Kublu uvedené zde, na Vašem webu? Především adresa... Moje kytara jím postavená má letos 20 let, ráda bych mu zaslala malou pozornost. Děkuji Jana
Odpověď | X | 21.10.20, 16:53:19
Dobrý den,
bohužel, Josef Kubla před dvěma lety zemřel.
Kdybyste potřebovala někdy v budoucnu servis, rád se Kublovky ujmu.
Odpověď | X | 22.10.20, 10:35:13
gravatar .:. Martin | mail
Dobrý večer,

chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s ladícími mechanikami na akustickou kytaru (jumbo). Rád bych na své kytaře staršího data vyměnil ty stávající. Doporučil byste mi nějakou značku či model?

Děkuji. Martin
Odpověď | X | 02.10.20, 23:10:09
Dobrý den,
pokud zvolíte některou ze značkových mechanik jako jsou Gotoh, Schaller, Grover, pak je kvalita srovnatelná. Každá z firem má jiný styl designu, Gotoh pak o něco horší vzhled pokovení - u některých modelů - oproti tomu nabízí dobrou cenu a mnoho typů.

Pro výběr je důležitý poměr ladění, který bývá 1:12 - 1:21 - čím větší číslo, tím jemnější pohyb a přesnější ladění.
Vyhnul bych se 1:12, standardní je 1:14, luxusní 1:18, Gotoh pak u vysokých řad nabízí i 1:21.
Odpověď | X | 06.10.20, 08:54:34
gravatar .:. Honza | mail
Dobrý den,
potřeboval bych na svoji jazzovou kytaru koupit nový struník, který máte použit např. na vámi zobrazené kytaře JAZZ ACOUSTIC 18‘.
Je možné ho od Vás odkoupit. Díky za odpověď. Honza
Odpověď | X | 22.09.20, 09:00:39
Dobrý den,
v současné chvíli to bohužel možné není.
Tyto součásti si vyrábíme sami a protože nám Covid zkomplikoval život především časově, nestíháme ani vlastní výrobu.
Do jara jsme museli, s vyjímkou běžných servisů, zastavit většinu práce mimo naše zakázky.
Odpověď | X | 24.09.20, 10:00:43
gravatar .:. Zdenek | mail
Dobrý den, mám problém naladit kytaru Braüer 466 Pokud naladím struny tak, že ladí na 12 pražci, tak neladí E na prvních třech pražcích. Struny mám nové, už druhou sadu. První Thomastick bebop 11, druhé Elixir nanoweb 11. Strunama to asi není. Kobylku jsem kompenzoval tak, že všechny struny ladí na 12 pražci. Ostatní struny docela ladí . Dá se s tím něco dělat? Předem děkuji za odpověď. Zdenek.
Odpověď | X | 20.09.20, 18:21:32
Dobrý den,
takto se obvykle projevuje problém na 0. pražci - ladění v základních polohách je špatné, směrem k vyšším polohám se zlepšuje....
Odpověď | X | 21.09.20, 09:08:46
gravatar .:. Petr | mail
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, zda je možné akustickou kytaru vyrobenou ve vaší dílně jako left-hand upravit na right-hand? Jaká jsou rizika, negativa? Děkuji Vám.
Odpověď | X | 09.09.20, 04:00:32
Dobrý den,
předělávka možná není, vnitřní konstrukce není souměrná, nástroj by pak nehrál dobře.
O jaký nástroj se jedná?
Odpověď | X | 09.09.20, 10:42:13
gravatar .:. M. Holan
Kompenzace sedlového pražce na akustických kytarách.
Dobrý den, dříve bylo běžné posouvat "dozadu" strunu -g-. Poslední dobou jsem si všiml, že hodně výrobců kompenzuje strunu-h-. Je tento trend obecně pro ladění prospěšnější ? Díky za názor. M. Holan
Odpověď | X | 08.09.20, 18:35:45
Dobrý den,
kompenzace je na všech strunách - tedy přidání několika mm nad délku menzury.
Zvlášť - navíc - se pak u klasické kytary a dalších modelů s nylonovými strunami, kompenzuje struna g, u kovových strun pak h.
Odpověď | X | 09.09.20, 10:40:07
Dobrý den,
vlastním kytaru z Vaší dílny Dreadnought Rio z roku 2008.
S kytarou jsem velmi spokojen(super zvuk a ladění).
Kytaru jsem koupil z druhé ruky a hraji na ni již několik let.
Dnes jsem po výměně strun zjistil, že nejde pohnout šroubem výztuhy krku.(Zkoušel jsem to pouze zlehka).Dohmat kytary je ok.Je možné problém odstranit a kolik by to stálo? Ještě mám druhý dotaz ohledně nazvučení této kytary.Zda je vhodný L. R. Baggs Athem,verze bez zásahu do kytary. Děkuji za odpověď J.Vašíček
Odpověď | X | 22.08.20, 12:46:57
Dobrý den,
ohledně výztuhy - pokud nebyla dlouhou dobu seřizovaná, může být zatuhlá, je třeba použít větší sílu, ale bylo by lepší, abychom nástroj mohli zkontrolovat u nás, pokud by byl problém zásadnější, můžeme navrhnout řešení.

Anthem je určitě dobrá volba, sami ho osazujeme do našich nástrojů nejčastěji, ale nevolil bych verzi SL, která neumožňuje míchat poměr mikrofonu a snímače.

Odpověď | X | 22.08.20, 20:36:44
Dobrý den, chtěl bych Vás požádat o radu. Jaký snímač mám použít pro ozvučení dvanácti strunné akustické kytary (FURCH D 23 CR 12)? Mě osobně se líbí snímače L. R. Baggs, jen nevím jestli použít ELEMENT VTC nebo Anthem. Kytaru používám v ''komorním" sdružení tří až čtyř muzikantů ( žádný kravál). Dále se chci sepsat, jestli bych si mohl montáž snímače zadat u Vás. Děkuji za odpověď. Vláďa
Odpověď | X | 09.08.20, 19:54:08
Dobrý den,
L. R. Baggs bych určitě doporučil.
Jestli Element nebo Anthem je otázka financí a nároků na kvalitu zvuku.
Anthem určitě poskytne akustičtější - věrnější zvuk nástroje.
Určitě bych nedoporučil verzi SL, která nemá možnost nastavení poměru mikrofonu a snímače.
Volba je tedy mezi verzí do otvoru TruMic a do lubu StagePro.
StagePro kromě ladičky, která není úplně profi, nabízí především filtr zpětné vazby, to je užitečná funkce a celkem kvalitní equalizer.

Pokud nebudete chtít investovat tolik, Element svou práci odvede dobře.
Mnoho hráčů ho používá a nelze mu nic vytknout.
Tónová clona je spíš teoretická, moc si od toho neslibujte.
Nicméně rozdíl oproti Anthemu je zřetelný.

Baggsem osazujeme naše nástroje, můžeme Vám nabídnout montáž i dodání systému.
Odpověď | X | 11.08.20, 10:18:39
gravatar .:. Rdob | mail
Dobry den,

chtel bych se zeptat, na jakou castku by u vas vyslo rovnani krku teplem? Jedna se o starou jazzovou kytaru, krk nema vyztuhu a chtel bych ji do nej nainstalovat (alespon neregulovatelnou), ale je prohnuty (proti smeru tahu strun) a natazene struny s tim nic moc nezmohly. Pripadne, je myslitelne krk po sundani hmatniku zbrousit do roviny, vyztuhu vlozit a hmatnik nalepit zpet?

Predem moc diky za pripadnou reakci.

Robert
Odpověď | X | 16.07.20, 23:29:11
Dobrý den,
pro stanovení ceny bychom potřebovali nástroj vidět, hodně záleží na stavu.
Někdy to lze celkem jednoduše, jindy to není možné vůbec nebo spolu s další prací.

Pokud to lze teplem, je lepší to zkusit dříve, než přistoupíte k razantnější úpravě, většinou je tepelná úprava dlouhodobě funkční....
Pokud už se přistupuje k sundání hmatníku, pak lze s krkem udělat leccos, zbrousit nebo naopak vlepit nový materiál, v tom případě se instaluje i výztuha, volil bych nastavitelnou.
Odpověď | X | 11.08.20, 10:00:25
gravatar .:. Zdenek | mail
Dobrý den , mám dotaz . Právě dokončuji renovaci kytary Bräuer 466 . Jaké struny pořídit na tuto kytaru . Dříve jsem používal Thomastik jazz sving js111 , nebo Thomastik bebop bb111 . Předem děkuji za odpověd' . Zdenek .
Odpověď | X | 13.07.20, 15:02:57
Dobrý den,
začal bych s uvedenými, většinou fungují nejlépe.
Pokud byste nebyl spokojený se zvukem, můžeme přemýšlet dál.....
Odpověď | X | 15.07.20, 10:07:24
gravatar .:. Zdenek | mail
Dobrý den . Rád bych se chtěl zeptat , čím a jak zaplnit po'ry ve dřevě . Mám mletou pemzu .Nevím zda se má s něčím smíchat . Děkuji za každou radu .Zdenek .
Odpověď | X | 04.06.20, 16:01:49
Dobrý den,
pemza se používá nejčastěji smáčená lihem, někdo používá řídký šelak.
https://www.youtube.com/watch?v=5cbArvWcU3E
Odpověď | X | 05.06.20, 12:16:57
Vážený pane Procházko,

rád bych se prosím dotázal, zda máte zkušenosti s rovnáním a případně zpevňováním krku na Cremonách (konkrétně základní překližkový model 455). Potřebuji snížit dohmat, přičemž krk pochopitelně výztuhu nemá (navíc je z jednoho kusu dřeva, není "dvojdílný" prolepený jako u vyšších modelů). Otázka zní tedy - snížit dohmat strun tak, aby byl na kytaře proveden co nejmenší zásah? Ještě pro dovysvětlenou: ke kytaře mám spíše citový vztah, jako poslední varianta se samozřejmě nabízí nový krk. V problematice se příliš nevyznám. Děkuji mnohokrát
za odpověď. M. Š.
Odpověď | X | 01.06.20, 22:04:08
Dobrý den,
jak už jsem psal v příspěvku níže, je možné zkusit rovnání teplem, záleží ale na konkrétním stavu krku, potřebovali bychom ho vidět.
Většinou to zafunguje, někdy je třeba proces zopakovat.
Určitě nedoporučuji zkoušet to bez zkušeností sám doma.
Samozřejmě vícedílné krky jsou stabilnější a výsledek bývá dlouhodobý, u jednodílných se může stav opět zhoršit, ale je třeba to vyzkoušet.

Pokud by stav krku neumožňoval rovnání, jsou další možnosti, kdy už většinou přistupujeme i k instalaci výztuh.
Pokud to jen trochu lze, je u historických nástrojů vždy lepší oprava, byť náročná, než náhrada...
Odpověď | X | 03.06.20, 09:32:55
Dobrý den, můžete mi prosím sdělit, jak se označuje kvalita vrchních smrkových desek u akust. kytar. Myslím tím to Master Grade, Artist Grade, že hvězdičky atd. Děkuji.
Odpověď | X | 17.05.20, 22:41:56
Dobrý večer,
to Vám bohužel nikdo nepoví, to, jak kdo značí kvality je čistě jeho věc.
Vždycky musíte vyjít ze způsobu značení konkrétní firmy.
Existuje sice jakési tradiční třídění, ale ne vždy se můžete spolehnout, že bylo použito....
Solidní firmy - míněno dodavatelé rezonančního dřeva, nikoli výrobci kytar, mají vždy popsáno, jak přesně posuzují hustotu let, barvu dřeva, tvrdost materiálu atd......
Kytaristovi zpravidla většina údajů neřekne zhola nic.
I tak, pokud dodavatel nemá dostatek kvalitního materiálu, většinou kvality upraví, a tak to, co loni bylo 1A, může být letos 3A, pokud výhled do dalších let neslibuje nic moc pozitivního.

Obvyklé třídění je 1A - 3A a Master. Artist grade a podobné nicneříkající spojení, už jsou pouze komerční pojmy, pod které se schová cokoli.
Ale v katalogu to zní skvěle :o)

Upřímně řečeno, každý z kytarářů si vybírá materiál podle svých kriterií, která souvisí s jeho konstrukcí a představou o kvalitě zvuku kytary. Třídění dodavatele je sice vodítkem, ale nemusí nutně odpovídat představě kytaráře, který mnohdy nezvolí Master kvalitu, aby dosahl kýženého zvuku.
Nepracujeme s ocelí, kde lze v označení přesně definovat výsledný materiál.

To je velmi jasně vidět na Čínské produkci, kde na většině nástrojů najdete exkluzivní kvalitu materiálu, bohužel znehodnoceného, a to naprosto zbytečně, chybnou konstrukcí a špatným zpracováním. Výsledek je stále podprůměrný, ale laikovi se líbí hustá rezonanční deska....
V civilizovaném světě se vždy kvalitní materiál používal pouze na kvalitní nástroje a tak ho bylo vždy dostatečné množství.
V současné době je materiálu málo a bude hůř.
Ostatně i regulace těžby a obchodu s ohroženými druhy dřevin ( viz. Cites ), které jsou pohříchu používané k výrobě kytar, reaguje restrikcemi především na plundrování Čínskými těžaři.
Odpověď | X | 18.05.20, 23:51:41



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259