Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Dobrý den,
prosím o sdělení info o možnosti přepražcování akust.kytary. Jedná se o typ Aria AD80, r.v.2009, ozvučená, v bezvadném stavu, pouze bych potřeboval přepražcovat 8 pražců (už to začíná být slyšet). Chtěl bych vědět, zda by bylo možno se s Vámi domluvit na určitém termínu s tím, že bych jí potřeboval mít zpět do 3 dnů. Dále prosím o nacenění. Děkuji a jsem s pozdravem. Jarda Stránský
Odpověď | X | 08.03.11, 14:57:18
Dobrý den,
během 3 dnů je přepražcování reálné, museli bychom se ale domluvit na konkrétní den předání, abychom měli časový prostor. Momentálně máme servisů až až.
Případně tedy zavolejte z kraje týdne a domluvíme se.

Výměna pražců se provádí komplet, protože po vyjmutí starých pražců je nutné hmatník srovnat a začistit.
Cena je 1 500,- Kč, používáme drát Dunlop.
Odpověď | X | 09.03.11, 10:09:05
gravatar .:. Milan | mail
Dobrý den,
je možné si u vás objednat dřevěné rámečky humbuckerů? Chtěl bych je vyměnit za plastové na Gibson SG Special Faded Brown. Prosím případně cenu, jestli je na výběr druh dřeva a barvy mořidla. Děkuji a přeji hezký den.
Odpověď | X | 04.03.11, 14:47:55
Dobrý den,
možné to je. Cena za kus se pohybuje podle použitého materiálu a povrchové úpravy ( od 200,- Kč ).
Případně mi napište, jaká je Vaše představa, pokusím se Vám navrhnout možnosti ...
Odpověď | X | 07.03.11, 11:07:27
Dobrý den, plánuji si vyměnit kryty na humbuckerech a rád bych se zeptal, jestli se může zahřátí snímače pájkou následně projevit na kvalitě zvuku a jak. Také jsem přesvědčen, že letování na mých humbuckerech není cín ale něco tvrdšího a tedy tavitelného na vyšší teplotu. Jak postupovat v tomto případě? Děkuji a přeji pěkný den
Odpověď | X | 27.02.11, 00:27:06
Dobrý den,
při běžné výměně krytů nic nepoškodíte. Hrozí jen poškození parafinového zalití cívek, ale to byste musel opravdu prohřát skrz naskrz. I tak se to dá opravit ...

Kryty jsou bodované cínem. Kryt odvádí teplotu natolik, že se Vám malou pájkou jen tak nepodaří cín roztavit. Při demontáži je třeba spolu se zahřátím použít přiměřeného násilí na odtržení krytu od základny snímače.
Doporučuji současné odsávání již nataveného cínu.
Odpověď | X | 28.02.11, 11:37:49
Mohl bych se tedy ještě zeptat, jak bych mohl zpětně poznat, že došlo při výměně krytů k poškození onoho parafínového zalití cívek? (co se týče zvuku atd.) Také jsem na webových fórech četl něco tom, že určitý druh pájek může demagnetizovat cívku, zajímalo by mě o jaký druh jde, protože na webu se o nich mluví jako o "soldering guns" (z čehož by se dalo usuzovat, že jde o všechny pistolovité pájky :-) v čem je ten rozdíl?
X | 28.02.11, 21:03:42
Dobrý den,
parafin viditelně vytéká ze snímače, to byste nepřehlédl.
Zvukově se to projeví tak, že snímač začne být mikrofonní, tedy začne pískat při vyšší hlasitosti. Dá se nechat znovu zavoskovat ...
Občas je to nutné i u nově vyráběných snímačů, přestože značkových ;-)

Demagnetizovat můžete kdečím. Opět - dá se znovu zmagnetizovat.
Ale osobně jsem to zažil pouze jednou u kolegy, kterému se na snímač dostal železný prach z broušení pražců.
Krytů jsme měnili mnoho a pomocí běžné pájky ...
Pokud chcete mít 100% jistotu, použijte pájku plynovou.
Odpověď | X | 02.03.11, 10:15:36
gravatar .:. Ondřej | mail
Dobrý den. Vlastním Ibanez typu RG s pasivnímy snímači. Chtěl bych se zeptat zda je možné vyměnit snímače za aktivní? Problém je v tom, že zde asi není místo na umístění baterie. Děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 26.02.11, 11:32:35
Dobrý den,
při osazení aktivními snímači se zezadu do nástroje zafrézuje pouzdro pro baterii.

Např. zde odkaz
Odpověď | X | 28.02.11, 11:21:27
Dobrý den . chtěl bych se zeptat zda má vubec nějaký smysl výměna snímačů u levné el. kytary typu Stratocaster ? Zda se tím podstatně změní zvuk či je potřeba ještě věci další které s tím souvisí ? např. snímače Fender Lace sensor.
Děkuji a přeji pěkný den.
Odpověď | X | 24.02.11, 19:58:42
Dobrý den,
osobně doporučuji raději našetřit na pořádný nástroj.
U levné produkce je špatně doslova všechno. Musel byste vyměnit kompletní hardware i snímání.
Přestože kytary vypadají normálně, samotné dřevo je buď nevhodného druhu nebo špatně připravené před výrobou - především nevhodný způsob sušení - a nástroje tak nehrají ani bez aparátu - "na sucho".
Výměnou komponentů můžete zlepšit nikoli vyřešit problém.

Po několika tisícové rekonstrukci máte stále špatnou kytaru se skvělým hardwarem ...

Odpověď | X | 28.02.11, 11:05:53
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, ohledně stavby bezpražcové baskytary, konkrétně na dřevo... Abych to nějak specifikoval, mělo by se jednat konstrukče o kopii nástroje Fodera Imperial. Snímače budu brát od pana šlapáka (SBS-Soapbar), Elektroniku pravděpodobně Aguilar OBP-3

Krk jsem rozhodnutý na Javor + Wenge, pětidílný... Hmatník Eben.

A nyní můj dotaz
Momentálně přemýšlím o kombinaci(tělo) sandwich Jasan + Cherry, s vrchní deskou z bubingy. Můžete mi poradit, jak se tato kombinace bude pravděpodobně chovat? Jde mi o teplý, mňoukavý zvuk.

Předem děkuji
Odpověď | X | 23.02.11, 02:46:30
Dobrý den,
snímače a aktivku bych nechal stranou, to je do značné míry věc vkusu a kombinace s konkrétním nástrojem. Navíc lze kdykoli vyměnit.

Krk vypadá také rozumně a co se týká těla - stejně má zvukovou převahu primární materiál, zde tedy jasan, předpokládám, že bahenní.
Polep z bubingy - osobně tohle dřevo nemám moc rád, protože nebývá zvukově moc prospěšné. Samo o sobě nezní nijak úchvatně a jeho použití je spíš v oblasti tvrdší hudby, kde se uplatní jeho tvrdý nebarevný zvukový charakter.
Struktura je velmi nepravidelná a to zvuku příliš neprospěje.
Samozřejmě ve formě např. 8 mm polepu to zase takový vliv mít nebude ...
My používáme raději znělejší materiály s rovnoletou strukturou, které pomůžou sustainu a barevnosti zvuku.
Podle tvrdosti materiálu pak lze usuzovat, jakým směrem se zvuk pohne - tvrdé více vyšších harmonických, měkké - teplé barvy.

Nevím, jak si představujete použití třešně, ale pokud ve stylu Fodera, jako podlep pod krkem, tak účelem je zjemnění zvuku tvořeného krkem. Použít lze cokoli měkčího, než javor - mluvíme-li o kanadském horském javoru, pak třeba ta třešeň, olše, ...

Vaše vize je tedy v principu v pořádku, možná pouvažovat o polepu ...
Odpověď | X | 23.02.11, 11:50:48
Dobrý den
nevím kde jinde bych se mohl přeptat. Vím že používáte lepidlo TITEBOND. Bohužel se mi stalo že mi přemrzl, když jsem ho kupoval zapoměl jsem ho přes noc v kufru auta. Když roztál vypadá normálně. I přesto že vypadá normálně ho asi můžu hodit rovnou do popelnice, že ano?
Děkuji Luboš
Odpověď | X | 22.02.11, 14:42:06
Dobrý den,
popelnice je nejbezpečnější úložiště. Jakmile přemrzne nemusí dobře držet ...
Odpověď | X | 23.02.11, 11:30:38
Dobrý den,

možná hloupý dotaz. Na mé nové kytaře (Seagul S6) mám poměrně vysoký dohmat, primárně to chci řešit snížením dost vysokého sedlového pražce (který má u té kytary na tom nejvyšší podíl). U předchozí kytary jsem si pražec obrousil, ale byl to plátek z umělé hmoty. Dá se TUSQ rozumně brousit?

Děkuji,

Pavel
Odpověď | X | 16.02.11, 14:49:41
Dobrý den,
TUSQ se brousí velmi dobře.
Důležité je, aby se brousilo na rovné podložce. Spodní hrana musí být absolutně rovná.
Myslím, že brusivo hrubosti 100 - 120 by na srovnání bylo optimální.
Na závěr můžete dokončit 240 - 320, ale není to nezbytné.
Odpověď | X | 17.02.11, 10:59:40
Děkuji za info, odzkoušel jsem a dopadlo to dobře (dohmat snížen - je to na spodní hranici, o kousek více a už by to bylo příliš nízké - a ladění i na oktávách drží). Ještě otázka, mohl byste mi poradit, kde se dají zakoupit tusq sedlové pražce (určitě se liší podle typu kompenzace, který je na konkrétní kytaře použit) - asi bych měl rád náhradní.

Děkuji,

Pavel
X | 17.02.11, 11:49:10
Dobrý den,
např. zde:

odkaz
Odpověď | X | 18.02.11, 10:24:59
gravatar .:. radan | www | mail
Zdravím vyrábím dřevěné kytarové výložky spolu s rozetami,foto výložek zatím nemám na webovkách, ale foto mohu zaslat.
Odpověď | X | 10.02.13, 16:13:40
gravatar .:. Jiří | www | mail
Dobrý den,
chtěl jsem se Vás zeptat, jestli by bylo možné na kytaru GRETSCH G5122DC namontovat 3 snímače a jaké byste doporučoval? - nejlépe z řad Filtertron.
Vůbec netuším, jaký typ se dává mezi kobylkový a krkový snímač.
Mohl byste mi jetě napsat, kolik by u Vás ono "namontování" stálo?
Mockrát děkuji,
Jirka.
Odpověď | X | 13.02.11, 23:35:09
Dobrý den,
co se konkrétního typu týká, nedovolím si doporučit. Je to hodně subjektivní záležitost a každému sedí něco jiného, nehledě na to, že každý nástroj chce jiný výběr, podle akustických vlastností.
Ohledně Filtertron snímačů nejsme odborníci. Kromě vyznavačů Gretsch kytar moc v oblibě nejsou a nemají využití.

Střední snímač se většinou volí stejný, jako krkový. Kobylková verze bývá hodně agresivní a navýškovaná.

Cena montáže je závislá na způsobu zapojení a potřebných komponentech, případně objemu práce - pokud vyžaduje nástroj nějaký zásah, jako frézování otvoru pro snímač atd ...
Obecně Vám cenu nejsem schopen říct.

Odpověď | X | 15.02.11, 11:42:53
gravatar .:. Oto Gaier | mail
Dobrý den,
prosím mohl byste poradit kde v současné době lze pořídit dřevěné kytarové výložky? Hledám všude, kde se dá, a zatím bez většího výsledku. Předpokládám , že si výložky vyrábíte sám,a pouze pro vlastní potřebu, a diskuse o výrobě je asi na dlouhé povídání (materiál, lepení, řezání.....)
Děkuji za odpověď (včetně užitečného diskusního fóra).
O.Gaier
Odpověď | X | 13.02.11, 11:04:01
Dobrý den,
nejblíž je možné koupit výložky v Německu u firmy Karin Rost.

odkaz

Dále pak Steward Mc Donald v USA.

odkaz

Výroba není úplně jednoduchá a vyžaduje určité vybavení. Pokud se Vám jedná o jeden nástroj, vůbec bych neřešil a objednal hotové.
Odpověď | X | 15.02.11, 11:21:28
gravatar .:. Honza | mail
Dobrý den,

měl bych dotaz ohledně dřeva pro výrobu kytar. Chtěl bych se zeptat, kde se dají (nejlépe v ČR) sehnat vhodné masivní desky pro vrchní i spodní desku akustické kytary a jaká je nejlepší tloušťka co se desek z masivu týká ? Vždy jsem se bohužel zatím setkal jen s překližkou a chci tomu udělat obrat....

Předem mockráte děkuji...
Odpověď | X | 09.02.11, 11:03:32
Dobrý den,
zkuste České hudební nástroje.

odkaz

Tloušťka je to know how, které nás živí ;-)
Ale vážně - parametry závisí na konstrukci žebrování a druhu dřeva, které použijete. Obecně se dá říct, že výchozí tloušťka pro kovové struny a vrchní desku je 3 mm, pro spodní 2,5 - 2,8 mm.
U nylonových strun je vrchní deska tenší - 2,5 - 2,8 mm.
Odpověď | X | 10.02.11, 10:32:39
gravatar .:. j.c.p.
Dobrý den! Rád bych se Vás zeptal, pokud bych si u Vás nechal vyrobit akustickou kytaru, zda byste byli ochotní do ní sehnat a nainstalovat coby snímání Taylor Expression System. Nikde jsem nenašel, jestli se dá sehnat samostatně, ale věřím, že ano. Nemáte informace o ceně? Nejsem sice velký odborník, ale tento pickup považuju za špičku. Budu vděčný za Váš názor.

Původně jsem chtěl koupit přímo Taylor GC3 (možná GC4...) se snímáním, ale některé parametry kytary bych chtěl ještě přizpůsobit mým osobním potřebám (krk, menzura...).

Díky za odpověď a hodně zdaru při práci.
Odpověď | X | 04.02.11, 12:20:19
Dobrý den,
domnívám se, že se sehnat nedá, protože se jedná o systém vyvíjený přímo pro Taylora.
Firmy si své know how chrání a většinou produkt uvolní až s nástupem nové generace, pokud vůbec.
Jediná možnost je výměna za poškozený starý kus.

Snímání samo o sobě patří k tomu lepšímu, co se v oboru dá najít.
Domnívám se ale, že očekávání nebylo zcela naplněno a revoluce se nekonala, tak jak to Taylor avizoval před uvedením na trh.

Primární je kvalita zvuku nástroje, snímání je až na druhém místě.
A tam je částečně problém s levnějšími modely, a to nejen u Taylora, ale u všech značkových nástrojů.
Lepší řady začínají okolo 3 000 USD. Je dobré uvažovat o kvalitě nástroje vzhledem k cenovému rozsahu té které firmy. Rozdíly v ceně nejsou zpravidla rozdíly ve vzhledu nástroje, ale v kvalitě zpracování vnitřní konstrukce, která přímo ovlivňuje zvuk.
Odpověď | X | 07.02.11, 10:57:33
gravatar .:. Filip | mail
měl bych dotaz ohledně povrchové úpravy této kytary viz, odkaz níže. Horní deska je přírodní smrk nebo je barevně upravená? Vypadá skvěle!

odkaz
Odpověď | X | 02.02.11, 00:14:50
Dobrý den,
barevně upravená smrková deska.
Odpověď | X | 02.02.11, 10:52:33
gravatar .:. Richard | mail
Dobrý den,

měl bych tento dotaz - chci měnit mechaniky na akustické kytaře a zajímalo by mne, o jak moc jsou uzavřené olejové mechaniky kvalitnější než mechaniky otevřené? Je mi jasné, že rozdíl bude min. v tom, že uzavřené nejsou náchylné k zanášení nečistot, ale to se podle mne dá ošetřit vhodnou péčí o nástroj... Je tam ještě nějaký další zásadní rozdíl?

Otevřené mechaniky se mi líbí více, ale pokud jsou uzavřené mechaniky lepší v držení ladění a mají výrazně delší životnost, upřednostním kvalitu před vzhledem. Díky moc.
Odpověď | X | 30.01.11, 14:11:24
Dobrý den,
pointa uzavřených mechanik není ani tak v tom, že jsou chráněné před nečistotami, ale v tom, že převody jsou neustále promazávány vazelínou, která je uvnitř.
Tím také mechaniky méně trpí na opotřebení a chod je plynulý.
Druhá příjemná vlastnost je možnost nastavení tuhosti chodu přes seřízení tření rondelky o tělo mechaniky.
Otevřené mechaniky toto buď nenabízejí vůbec nebo využívají systém dotažení přímo v převodovém soukolí, což je méně přesné a hůře nastavitelné.

Pokud použít otevřené mechaniky, tak je výběr, více než u olejových, omezen na konkrétní model a firmu. Ne všechno se značkou je funkční.
Poměr ceny a kvality se jeví nejlépe u Grover Sta-Tite 18:1.
Luxusní jsou Waverly nebo Schertler, ale cena je vzhledem k ceně dopravy z USA cca dvojnásobná.
Ostatní značky a produkty jsou výhodné více z pohledu ceny.

Důležité je, že otevřené mechaniky mívají osu průměru 6 mm a vodicí pouzdro, shora na hlavici, průměru 8,5 mm.
Olejové mechaniky mívají osazení standardně na 10 mm.
Lze přikoupit vodicí pouzdra pro otevřené mechaniky pro vrtání 10 mm, cena je ovšem cca 600,- Kč.
Odpověď | X | 01.02.11, 13:50:28
Ještě jsem se chtěl zeptat, zda je v dohledu kniha o historii výroby hudebních nástrojů v Lubech, jak je o ní kdesi zmínka, snad by měla být z pera pana Rejhona ? Myslím že je to velký dluh vůči tomuto regionu a Vás a Vaše kolegy považuji za pokračovatele této tradice. Přeji hodně štěstí. Jirka.
Odpověď | X | 15.01.11, 22:08:35
... kniha zatím asi nebude. Finanční stránka věci vyžaduje partnera, který měl, bohužel, takové představy, že bychom se pod dílko asi nechtěli podepisovat.
Zkreslování faktů a začlenění vlastních názorů a fragmentů obdobné práce poplatné 80. letům, se nám nejevilo jako akceptovatelný ústupek.

V první fázi chystáme webové stránky mapující historii jazzových kytar v Čechách.
Jak se zprávy o naší práci šíří mezi lidi, dostáváme další podněty a příspěvky doplňující stávající informace - dobové katalogy, fotografie, ...
Zjistili jsme, že zatím je zdržení ku prospěchu věci.
Pokud budeme mít pocit, že už nic nového neobjevíme, možná dozraje čas i na knižní projekt.

V současnosti domlouváme další schůzku s panem Brauerem, kde bychom rádi doladili období po válce.

Pokud někdo z nás najde chvíli času :-D :-D :-D budeme se snažit postupně vytvořit samostatný web, který bude rozšiřován podle přibývajících informací.
Doufáme, že se podaří, spolu s našenci a majiteli těchto historických nástrojů, kteří snad na stránky zareagují, zaplnit některá slepá místa historie.
Odpověď | X | 17.01.11, 11:09:35



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259