Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

gravatar .:. Tomáš | mail
Dobrý den,
prosím Vás, sháním pickguard na svoj Gibson Cremona kytaru. Nepotřebuji originál, ale jak jsem hledal na internetu nemohl jsem žádný podobného typu najít. Začínám být bezradný. Nemohl byste mi prosím poradit, kde bych tento typ pickguardu mohl sehnat? Předem mockrát děkuji za Vaši odpověď
Odpověď | X | 29.09.11, 20:57:23
Dobrý den,
o jaký pickguard se jedná? Vprůběhu doby se objevovalo několik variant a materiálů. Bylo by dobré upřesnit období a provedení pickguardu, pokud ho znáte...
Pravděpodobně bude třeba ho vyrobit, podobný asi neseženete, ale ceny materiálů se hodně liší.
Původní byl hnědý celuloid, který se nesežene, existuje velmi věrná náhrada, kterou vyrábí jeden kytarář z USA, ale jde o dražší věc.
U novějších nástrojů byl bílý plast.
Použít se dá cokoli dalšího - černý plast, dřevo, .....
Odpověď | X | 30.09.11, 10:45:46
gravatar .:. Jan | mail
Dobrý den, jaký je dle vás nejlepší snímač na akustickou kytaru do 3000. A je lepší varianta kytara akustická se snímačem, či mikrofonem nebo elektroakustická? (pokud chci koupit kytaru kolem 10 000) Děkuji za odpověď
Odpověď | X | 24.09.11, 17:34:50
Dobrý večer,
kdybych chtěl být zlý, odpovím Vám, že nejlepší za 3 000,- je jít je propít, protože snímač za ně bude na houby ;-)

Nicméně v rozsahu cen nad 3 000,- se už dá najít kvalitní snímání.
Musíte ale počítat s cenou instalace, která bývá okolo 500,-.

Můj tip je L. R. Baggs Element Active VTC - za cca 3 200,-.
To VTC je důležité, prptože značí Volume Tone Control, tedy hlasitost a tónová clona.
Levnější verze cca o 300,- má pouze hlasitost a občas tu tónovku oceníte...

Srovnatelný je Fishman Matrix Infinity za 3 900,-, ovšem s méně akustickým zvukem používá klasické piezo, zatímco Baggs kapacitní snímač).

No otázka je, co si představujete pod pojmem "elektroakustická".
To může být buď akustická, osazená snímáním - pokud uvažujete o nástroji do 10 000,-, rozhodně bude lepší dokoupené snímání, než to firemně osazené.
Nebo pódiová - tedy kytara nic moc akusticky nehrající, aby nešla příliš brzy do vazby a osazená snímáním, které by mělo být to primární... Tam ovšem koupíte povětšinou kompletní osazený nástroj...

Odpověď | X | 26.09.11, 19:34:37
gravatar .:. petr | mail
Dobrý den, doslechl jsem se o schopnosti nástroje, se "vyhrát" a zajímalo by mě o jaký se jedná fyzikální jev. A dá se vyhrát i jinak než na nástroj hrát? Slyšel jsem o stavění nástrojů před reprobedny...A jaký věk nástroje je případně pro "vyhrání" vhodný? A jaké dřevo k tomu inklinuje lépe? Případně jaké frekvence je vhodné použít? Děkuji za odpověď a mějte hezký den Petr
Odpověď | X | 23.09.11, 11:02:09
Dobrý den,
pod pojmem "vyhrání" si lze představit uvolnění a přeskupení buněčných vazeb v materiálu u nových nástrojů.
Po zatížení nového nástroje strunami se dřevo nějaký čas vyrovnává se změnou tahu a tlaku. Po určité době dojde ke stabilizaci a dřevo je schopné odolávat tomuto namáhání po dlouhý čas. Do doby, než dojde k této stabilizaci, nástroj se neustále zvukově mění a působí "utaženě".
To je tedy první z fází, kterou můžeme do "vyhrávání" nástroje zahrnout, probíhající bezprostředně po oživení nového nástroje.
Druhá fáze - vlivem vibrací rezonančního materiálu dochází k postupnému uvolnění mezibuněčných vazeb.
Tato fáze trvá měsíce až roky. Je celkem lhostejné, jakým způsobem dochází k buzení vibrací - odtud ty reprobedny. Nejlepší ovšem je přirozené "vyhrávání" během hry na nástroj.
Struny hrají na nástroji v určitém frekvenčním rozsahu, ten těžko dodržíte za použití reprobeden jen tak od oka v domácím prostředí.

Některé firmy používaly naprogramované budiče zvuku, např. velké reproduktory, do jejichž blízkosti umisťovaly nové nástroje a podle určitého algoritmu je nechávaly rozeznívat po určitou dobu v přesně daných frekvenčních rozsazích.
Nic světoborného se nestalo, nástroje se sice vyhrávaly rychleji, ale stejně bylo nutné jim dát čas a hrát na ně....

Tedy shrnuto - lze věci pomoct, ale čas je neopominutelný a nelze jej zkrátit. Jde o součinnost času a vibrací :-D

Nejsnáze se vyhrávají materiály používané na rezonanční desky - smrky a cedry.
Důležitá je tvrdost - zde tedy velmi měkké dřeviny, délka a rovnoběžnost let - zde velmi dlouhé a velmi rovné, v druhém gardu obsah pryskyřic - zde málo ( oproti exotům např. )....
Odpověď | X | 26.09.11, 19:21:13
Dobrý večer. Chtěl bych se zeptat, zda drobné drážky pod strunou na kobylkovém pražci mají nějak zasadní vliv na zvuk, popř. , jestli by se tam neměli vyskytovat? Děkuji. 8-|
Odpověď | X | 21.09.11, 20:05:14
Dobrý večer,
jelikož struny budou vždy zásadně tvrdší než materiál používaný na sedla, nelze drážkám zabránit a pokud nejsou hluboké natolik, že by struny byly tlumené z boku, splňují funkci vymezení roztečí strun na kobylce. Bez tohoto vymezení by se Vám rozteče měnily při každém silnějším dotyku o strunu a na nástroj by se moc dobře nehrálo ;-)
Odpověď | X | 22.09.11, 19:58:41
dobrý den,
marně sháním sedlový pražec (s kompenzací na h) o délce 71mm, dal by se u vás sehnat, příp. nemohl by jste mi poradit kde shánět? děkuji za odpověď
Odpověď | X | 19.09.11, 22:45:07
Dobrý večer,
můžeme Vám ho vyrobit. Je ovšem potřeba přijít s nástrojem.
Jako polotovar většinou koupíte pouze plastové, což není nic moc akusticky...
Nicméně pokud budete shánět, zkuste

odkaz

nebo

odkaz
Odpověď | X | 22.09.11, 19:53:14
gravatar .:. petr | mail
Dobrý den, připojuji se k panu Vlastimilu Bohuslavovi s díky i superlativy které použil, a obracím se na vás z dotazem, zda je možné, vámi vyrobené kytaře, nějak šetrně odebrat krk. Resp, zda lze krk vyměnit za širší a případně kolik by to stálo. Doufal jsem že si zvyknu, nestalo se. Mějte hezký den. Petr Kubeš České Budějovice
Odpověď | X | 13.09.11, 14:16:58
Dobrý den,
úplně šetrný zásah to není, nicméně lze to.
Bohužel je to časově náročná práce, tedy i cena je vyšší.
Počítejte s investicí okolo 6 000,- Kč.


Odpověď | X | 16.09.11, 12:09:02
gravatar .:. Jarda | mail
Dobrý den
Zajímalo kolik by mě stálo nechat si udělat killswitch do basskytary s pickguardem (klasickej jazz bass)
Zdravím Jarda.
Odpověď | X | 12.09.11, 18:02:02
Dobrý den,
pickguard vychází cca 400,- Kč černý, bílý, 800,- Kč tortoise.
Používáme značkové, no name sice stojí polovic, ale většinou nepasují na jiné než Čínské nástroje.

Samotný přepínač se cenově pohybuje od cca 100,- do 500,- - dle kvality a robustnosti. Bohužel nabídka není nijak rozsáhlá a je třeba vzít, co je v prodejní síti, než vybírat :-[]

Práce při osazení a výměně pickguardu cca 500,- - kalkulujeme skutečný čas, strávený na nástroji.
Odpověď | X | 16.09.11, 12:04:17
Dobrý den. Děkuji Vám za sofistikované odpovědi na Vašem fóru - konečně jsem se odhodlal napsat i dotaz svůj.
Při hledání svého konkrétního tonu stůňu již drahně let po tom měkkém lubovkovém zvuku- swingových akustických nástrojů 30 let. Po vyzkoušení několika kouscích vesměs překližkového charakteru (vyskytujících se na našem území) jsem zjistil, že při investici kolem 20 tis. jsem stále na kompromisech, navíc prachbídných a asi mi to za to nestojí, říkám si.
Rád bych se na Vás jako na odborníka pokorně obrátil - poprosil bych o radu a nabídku z Vašich nástrojů, přiblížil (omlouvám se, je to podstatné) cenové rozpětí základních lubovek určených především pro doprovod (bez oněch typických, cinkavých alikvotů jumb a drednaughtů), jejich charakter, možnosti, popřípadě vůbec poradil typ a nástroj. Hraji pouze akusticky, otázka zesilování u mě proto odpadá. S pozdravem a díky, Josef Nota
Odpověď | X | 11.09.11, 20:56:09
Dobrý den,
připravujeme základní polomasivní verzi 16" akustické jazzové kytary, která by měla být cenově okolo 35 000,-.
Specifikace: masivní rezonanční deska smrk, tělo dýhovaný javor, krk mahagon nebo javor, hmatník, kobylka indický palisandr, struník chrom trapezový, ladicí mechaniky olejové Gotoh.

Idea je ve smyslu levného nástroje bez designových skvostů, ale se zachováním akustických kvalit nástroje.
Pokud by Vás takový model zajímal, ozvěte se nám, prosím, telefonem nebo na e-mail. Je to na delší povídání, než je možné vměstnat do příspěvku fóra...
Odpověď | X | 16.09.11, 11:56:06
gravatar .:. Adam | mail
Zdravím,
mám malý dotaz, zase. Jak velký je zvukový a životnostní rozdíl mezi dvěmi identickými kytarami (velikost, materiál, ...), když jedna je celomasiv a druhá má boky a zadní desku laminovanou?

Předem děkuji a přeji příjemný zbytek dne,
Adam.
Odpověď | X | 06.09.11, 20:53:03
Dobrý den,
v životnosti žádný rozdíl není. Celomasivní nástroj si zpravidla zničí sám majitel nevhodným zacházením. Kytara s masivní rezonanční deskou a dýhovaným tělem je tedy pouze méně náročná na péči.

Ve zvuku může být rozdíl zcela zásadní. Slovíčko "může" uvádím záměrně, protože samotný fakt, že je kytara celomasivní nemusí nutně znamenat, že je to poznat na zvuku.
Mám zde na mysli především mnohokrát diskutované asijské nástroje a levné řady renomovaných firem.
Pokud je kytara vyrobena tak jak má být, je polomasiv s celomasivem nesrovnatelný.

U polomasivu slouží zadní deska převážně jako odrazová plocha a dále se s ní nepracuje. Zvuk je tvořen především rezonanční deskou.
Totéž - i když v podstatně menší míře - platí o lubech nástroje.
Lze měnit konstrukční složení překližky a systém žebrování. Efekt ale není nijak zásadní...

U celomasivu se zadní deska aktivně podílí na tvorbě tónu.
Stejně tak jako u rezonanční desky se zde pracuje s určitým profilem - tloušťkou - desky a systémem žebrování.
Volbou materiálu lze definovat výsledný zvuk nástroje - některé materiály zdůrazňují basy, některé vyšší harmonické, některé dodají nástroji vyrovnaný měkký tón...
Samozřejmě je vždy nutné uvažovat o nástroji jako o celkové konstrukci, kde parametry určuje v pořadí tvar a velikost modelu, materiál a konstrukce rezonanční desky a konečně materiál a konstrukce zadní desky.
Obecně platí, že celomasivní nástroje mají širší barevné spektrum zvuku, delší sustain a zásadně kultivovanější tón.
To co musíte u překližek nebo polomasivů složitě tvořit rukama, odpracuje masivní dřevo za Vás ;-) .

V našem případě, kdy ladíme jednotlivé komponenty tak, aby se "nehádaly", je masivní zadní deska zásadním prvkem, pomocí kterého můžeme dosahnout požadovaného efektu. U polomasivu jsou tyto možnosti hodně omezené.

Pokud doporučujeme zákazníkovi nástroj, snažíme se ho přesvědčit, že celomasiv v základním provedení je vždy lepší volba než luxusně vybavený a nazdobený polomasiv.
Totéž platí o snímání a hardware. Používáme pouze značkové komponenty, ale i tam jsou různé cenové úrovně a případně lze po čase základní provedení nahradit čímkoli luxusnějším.
Pokud zákazník zvolí špatně při volbě materiálu, dodatečně už s tím moc nenadělá
:-D
Odpověď | X | 07.09.11, 10:16:28
Dobrý den, dosud jsem neměl tu čest se potkat s Vašimi nástroji jinak, než prostřednictvím galerie a diskuse (přestože obé na supr úrovni), lze z dosud vyrobených kousků zhodnotit, který z Vašich Dreadnoughtů, resp.kombinace materiálů, je zvukově nejprůraznější v akustické, nejčastěji BG kapele a zároveň ještě dostatečně barevný pro vychutnání si zvuku i při single hře?...hraji léta a léta hledám ideální nástroj, takže vím, že to není lehká otázka a výsledek bude ryze subjektivní(neuvažujme jiné vlivy, než nástroje samotné). A pokud lze uvést, liší se v galerii uvedené Dreadnoughty i konstrukcí žebrování?? Mnohokrát děkuji, MD
Odpověď | X | 31.08.11, 14:23:51
Dobrý den,
zvlášť u dreadnoughtu je vnitřní konstrukce velmi dobře modifikovatelná podle požadavku na výsledný zvuk.
Pro bluegrass je na škodu příliš barevný zvuk, který oceníte při sólové hře doma v obýváku.
Kompromis je samozřejmě možný volbou materiálů a úpravou žebrování.
V poslední době jsme začali všechny naše akustické kytary ladit - jde o to, aby se v korpusu nehádala vrchní deska se spodní - a to otevírá možnosti, jak u konkrétního kusu materiálu dosahnout požadovaých vlastností. Z obecného způsobu žebrování tedy vytvoříte laděním to, co si přejete.

Obecně platí, že barevnější měkčí zvuk dodá nástroji konstrukce s probíranými žebry - scalloped bracing.
Ryze BG kytara častěji mívá žebra neprobíraná. Tato varianta zdůrazní základní tón a posílí hlasitost. Zásadně ale omezí barevnost nástroje. V kapele super, na folkové večírky to ale moc nefunguje
;-)

Další položkou je materiál - rezonanční deska pro BG dreadnought bývá ze smrku Sitka, což je oproti Evropskému smrku materiál pevnější, tvrdší, zvukově méně barevný, více zdůrazňující základní tón.
Pro dražší nástroje lze použít smrk Karpatský nebo Adirondack, který byl používaný na většinu akustických kytar až do II. světové války. Oproti Adirondacku je Sitka chudý příbuzný, bohužel je to relativně malá dřevina a hustota let, nesouvisející se zvukovou kvalitou materiálu, je řidší. Pro neznalého vypadá Adirondack jako materiál na poličku... Zvuk je ale o řád jinde...

Zadní deska a luby bývají buď z mahagonu nebo z Indického palisandru.
Mnoho dalších materiálů, byť zvukově kvalitnějších, není vhodné použít pro BG nástroj pro jejich množství vyšších harmonických.
Skvělým materiálem je Brazilský palisandr, bohužel první rána, v podobě nejasných podmínek EU vůči certifikaci Cites, vedla k téměř úplnému stažení této dřeviny z Evropského trhu. Druhá úžasná akce, alespoň pro mě zcela zapadající do americké pokrytecké politiky, proběhla poměrně nedávno, kdy USA zakázaly prodej Brazilského palisandru, ovšem vyjma vnitřního trhu.
Hezké a jistě účinné opatření směřující k ochraně pralesa.

Omezené množství se stále dá legálně koupit včetně oficiálních certifikací, cena je ovšem vysoká. Sada na jeden nástroj může vyjít okolo 40 000,- Kč.

Náhrady existují a na mnoho použití se jedná i o lepší materiál než originál.
Ovšem vlastnost Brazilského palisandru, zdůraznit základní tón při přiměřeném množství vyšších harmonických, nemá žádná z náhradních dřevin.
Většina z ostatních palisandrů má natolik barevný tón, že je úžasnou volbou pro mnoho typů kytar, pro bluegrass to ale nebude to pravé.
Zkoušíme upravit konstrukci tak, aby bylo možné použít i tyto nové materiály, jestli uspějeme se uvidí :-D

Pokud byste o nástroji uvažoval, ideální je se sejít a probrat osobně, co od kytary očekáváte a společně sestavit možný model, který by Vám vyhovoval.
V celé stavbě kytary je mnoho možností, kde lze konstrukci modifikovat nebo použít určitou kombinaci materiálu, včetně výběru konkrétního kusu dřeva. Je to ale povídání na delší dobu ...
Odpověď | X | 02.09.11, 11:23:10
gravatar .:. beno
Zdravim Vas.

Chcel by som sa spytat na rozdiel medzi Grand Auditorium a Jumbo - jednak velkostne a tiez zvukovou charakteristikou.

Vdaka.
Odpověď | X | 30.08.11, 12:37:35
Dobrý den,
názvy jednotlivých modelů se liší výrobce od výrobce. Kromě typických modelů - a ani tam to není na milimetr shodné - jako je dreadnought, OM nebo super jumbo, se názvy vztahují vždy k nějaké řadě daného výrobce.
Podle označení se tedy dá pouze odhadnout, co měl kdo na mysli při použití názvu modelu.

Bývá zvykem, že označení "GRAND" + něco ( u nás např. Stage ) je vyjádřením použitelnosti nástroje pro velká podia a hlasité projekty.
Zpravidla model vychází z modelové řady Martin, zde to bývá velikost OM ( OOO ) - tedy maximální šířka okolo 38 cm.
Tyto nástroje je možné - vzhledem k velikosti a tedy i užšímu zvukovému spektru - použít od blues, rock až po folkové projekty.
Bývá totypický nástroj pro finger style, pokud hráč používá prstýnky, je to téměř jediná volba...

Model jumbo disponuje maximální šířkou okolo 40 - 42 cm a jeho šířka zvukového spektra - především v basech - ho předurčuje k použití pro decentnější projekty či písničkáře.
V kapele s bicími nebo hodně agresivní basou už bude trochu oříšek nazvučení bez zpětné vazby.
Jumbo je oblíbené u folkařů a písničkářů, popových kytaristů, ...
Hodně barevný zvuk, snadná tvorba tónu, o něco tišší než dreadnought. Samotný nástroj zvládne zaplnit prostor mohutným plným zvukem s převahou basů a cinkavých výšek.
Většinou na úkor středů, které jsou dominantou menších modelů a které se prosadí v kapele.

Velikost modelu je ale pouze část výsledného zvuku nástroje. Použité materiály a hlavně konstrukce, mohou posunout určitý model úplně jinam. Nemluvě o různé hloubce korpusu u každého z modelů, kterou volí každý výrobce po svém a která může model Grand .... posunout až třeba k o velikost většímu dreadnoughtu.
Odpověď | X | 02.09.11, 10:49:02
gravatar .:. Tomáš | mail
dobrý den, kam presne navrtat šrouby pro upevneni popruhu na španělce? a nebo použít u krku šnůrku?
Odpověď | X | 28.08.11, 20:27:25
Dobrý den,
šroub závěsu řemenu se vrtá do patky krku.
Přesné umístění záleží na Vás. Tento díl je natolik stabilní, že je - z pohledu mechanického - lhostejné, kam závěs umístíte.
Zde máte několik variant:

odkaz

Odpověď | X | 30.08.11, 10:29:42
gravatar .:. Vítek | mail
Dobrý den
Rád bych znal váš názor na snímání od firmy AER,máte li s ním nějaké zkušenosti?
Odpověď | X | 21.08.11, 10:53:09
Dobrý den,
názory se různí ;-)
Pokud máte nástroj, který není nijak zvlášť akustický, mohl by Vám systém vyhovovat. Pokud je kytara hodně zvukově barevná, nebývá výsledek kdoví jaký ...
Respektive - prozradí se typický piezo zvuk systému. Mě osobně se jeví snímač jako zastaralý levný piezák, který byl v kurzu v 90. letech.
Mikrofonem sice srazíte agresivitu snímače, ale při použití v kapele nastanou problémy s vazbou. Na fórech je sice opěvovaná odolnost vůči zpětné vazbě u tohoto typu snímání, nicméně bych řekl, že se jedná o hráče sólové, popř. malé akustické projekty.

Mikrofon AER neumožňuje rychlou změnu umístění - je nalepen na spodní desce kytary a pokud má nástroj sám tendence k vazbě, je třeba najít vhodné umístění mikrofonu uvnitř nástroje. Řešením je např. systém Fishman s mikrofonem na ramínku ukotveném na těle předzesilovače - Ellipse Matrix Blend - nebo B - Band - AG Mic - s ramínkem a klipsem pro upevnění na žebro.
Mikrofon AER je elektretový, dnes se používají spíše kondenzátorové - viz. Fishman, B - Band.

Na druhou stranu - je to jeden z levnějších snímacích systémů....

V současné chvíli se nám nejlépe jeví systém L. R. Baggs Anthem.
Mikrofon sám není tak akustický jako u zmíněných produktů, ale zvuk je celkově přirozený, co hraje kytara, to jde přes aparát.
Díky novému řešení mixu kapacitního snímače a mikrofonu se jedná o průlom v technologii - zpětná vazba opravdu není i při maximální úrovni mikrofonu.
Odpověď | X | 22.08.11, 12:07:35
gravatar .:. Vítek | mail
Děkuji za vyčerpávající odpověď.)
Vlastním v kytaře snímání AER AK 15+.Vestavěný mikrofonek má ale v předzesu v jacku:)Zvuk se mi zdá celkem dobrý,ale pouze v hraní v akustických tichých kapelách....Při zesílení jde brzo do vazby...je pravda mám celkem zvukově barevnou kytaru home made od Honzy Fišera.A jak píšete to piezzo tam jde dost slyšet.Jinak velice brzo se mě zlomil piezzo kabel,tak ho budu muset vyměnit:))Ještě tedy poprosím o radu,který piezzo plátek zvolit jako náhradu?Děkuji za odpověď...
X | 22.08.11, 12:31:01
Dobrý večer,
no, upřímně řečeno - jediné, co je na celém systému Německé je majitel, jinak čistokrevná Korea :-D
Tím pádem bych se moc nerozmýšlel a piezo nahradil levně

odkaz

nebo dráž - zde jsou dvě varianty od Fishmana - starší keramický model

odkaz

- silnější výstup, klasické piezo.

A novější polymerový snímač

odkaz

který má o něco kultivovanější zvuk a lehce slabší výstup. Celkově není tak jedovatý jako starší pieza.

Pokud se Vám poškodil pouze kabel, mělo by být možné jej nahradit, ale jako mnozí i AER používal různé snímače během doby.
Z toho důvodu prostudujte dokumentaci k Vašemu modelu.
Pokud by byl v setu kapacitní snímač, byla by nutná jiná náhrada ...

Odpověď | X | 22.08.11, 22:22:48
gravatar .:. Vítek | mail
Díky za typy......no zlomilo se těsně u piezza...Bohužel koupil jsem z druhé ruky,nemám dokumentaci...jen jak koukám na net je to typ,co nemá samicu na mic...ale mikrák má v předzesu,jak jsem psal.Moc nechápu,co myslíte jinou náhradu...jako,že možná jiné piezzo nebude fungovat a mám koupit novej celej system?
X | 22.08.11, 22:56:07
gravatar .:. Vítek | mail
Oj už jsem to pochopil.)))Díky8-|
X | 22.08.11, 23:22:02
Dobré ráno,
jen aby to bylo jasné pro všechny - piezo a kapacitní snímač mají rozdílné impedance.
Je tedy nutné použít různě nastavené předzesilovače pro každý ze snímačů.
Záměna snímačů není možná ...
Odpověď | X | 24.08.11, 10:14:09
gravatar .:. Premek | mail
Dobry den,
rad bych se poradil - u nove koupene petky baskytary jsem pri hrani s kapelou zjistil, ze struna G vubec neproleza zvukem, je jakoby mrtva. Ostatni struny hraji excelentne... je mozne, ze je vada v kobylce nebo nultem prazci? Moznost ze je vlk po cele delce krku jen pod jednou strunou mi neprijde aktualni, navic problem je slyset i na prazdne strune.
Diky!
Odpověď | X | 15.08.11, 17:16:39
Dobrý večer,
vlk pod jednou strunou je opravdu nesmysl.
Pokud předpokládám, že jste vyzkoušel vyměnit strunu, a to nejlépe i za jinou značku - může se stát, že serie dodaná do obchodů má společnou vadu a struny mohou být v prodeji i delší dobu - může být problém v kameni kobylky, kde je buď struna příliš zaříznutá do kamene a dusí se o boční stěny - nejlépe vyměnit kámen, pokud není dostupný, nezbývá než ubrousit - nebo vznikl na kobylce pouze grot, který je třeba srazit jemným pilníčkem.
Nultý pražec se projeví především na prázdné struně, ale kontrola mu neuškodí.

Ostatní vady bývají vázané spíš na konkrétní tón než na jednu ze strun.

Celé toto platí i při hře bez aparátu. Pokud tomu tak není a basa "na sucho" funguje bez problémů, budete muset hledat chybu v elektrice.
Může to být jen špatným nastavením snímačů...

Odpověď | X | 18.08.11, 21:01:54
gravatar .:. tomas | mail
Dobrý den, měl bych dotaz na možnost výměny stržené matice pro imbus u basy squier by fender. Problém je jenv té matici, že v ní ten imbus nesedí...jak lze prosím řešit výměnu??? a cenově by to tak vyšlo na kolik? předem moc díky!
Odpověď | X | 14.08.11, 20:36:36
Dobrý den,
pravděpodobně je matice určená na palcový rozměr imbusu.
Otázkou je, zda jste si jistý, že je imbus poškozený nebo zda jste zkusil jen metrické velikosti imbusu.

Pokud je opravdu stržená, potřebovali bychom vědět, jaký typ tam je, nejlepší by bylo, kdybyste se mohl zastavit.
Buď zde najdeme náhradní nebo se dohodneme na možnostech dodání.
Sama matice stojí, dle typu, do 200,- Kč. Otázkou bude, kdo ji bude mít k dispozici a zda v ČR. Poštovné je většinou dražší, než sám díl ...
Odpověď | X | 15.08.11, 11:18:42



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259