Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

gravatar .:. Jakub | mail
Dobrý den, podle čeho se určuje šířka drážky pro pražec v hmatníku, čili o kolik by měla být užší než praporek pražce aby pražec dostatečně pevně držel,
Děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 31.07.12, 05:25:20
Dobrý den,
orientačně lze říct, že tloušťka drážky = tloušťce nožky pražce bez zoubků.
Pražcový drát se prodává nejčastěji s šířkou nožky 0.5, 0.6 a 0.7 mm.
Je ale třeba brát v úvahu i materiál hmatníku. Např. u ebenu je lepší mít drážku volnější, u javoru naopak těsnější.
Odpověď | X | 31.07.12, 11:45:28
gravatar .:. Ondřej | mail
www.guitarforum.co.za/gallery/1910_22_02_10_6_44_52.JPG
Odpověď | X | 26.07.12, 21:46:06
gravatar .:. Ondřej | mail
Dobrý den. Je možné u elektrické kytary užít tento styl lepení krku? Zatím jsem to viděl pouze u akustických. Popřípadě jaké to způsobuje problémy. Děkuji za odpověď. odkaz src='obr/smajly/6.gif' alt=';-)' class='smajl'/>
Odpověď | X | 26.07.12, 21:44:44
Dobrý den,
použít lze a najdete ho na mnoha elektrických kytarách.
Samozřejmě je lepší použít materiál z jednoho kusu, ale pokud není...
Rozdíl může být v horším přenosu vibrací v krku, ale v praxi to moc nepoznáte.
Je to jeden ze střípků, který poskládáte dohromady s dalšími při stavbě.
Je třeba ho ale vnímat jako zlomek celkové stavby.
Tedy - může přispět k lepšímu výsledku, ale nezpůsobí zásadní rozdíl.
Odpověď | X | 31.07.12, 11:32:06
gravatar .:. Karel | www | mail
Ještě doplnění: nebo mám radši hmatní ošetřit olejem a vyleštit? To umím :-)
Odpověď | X | 26.07.12, 13:04:32
gravatar .:. Karel | www | mail
Dobrý den pane Procházko, nejsem žádný virtuoz a na kytaře mně víc zajímá zvuk a technologie než hraní... Občas vám kytarářům fušuju do řemesla a kamarádům seřuzuju kytary a dělám drobné úpravy ...
Koupil jsem si stavebnic( odkaz a chci si postavit něco pro sebe.
Mám dotaz - když chci dosáhnout úpravy butterscotch ála Fender Tele, a chci nalakovat i hmatník do stejného lesku jako tělo, ale už mám krk osazený pražci - Mám pražce vymaskovat nebo je po každé vrstvě "otřít". Budu lakovat nitrem.

Děkuji za odpověď
Odpověď | X | 26.07.12, 12:56:57
Dobrý den,
pokud máte javorový hmatník, nezbyde Vám nic jiného, než lakovat.
Pokud použijete pouze vosk nebo olej, budete muset každou chvíli znovu opravovat místa, kde povrch naruší pot nebo ho poškodíte mechanicky.

Má-li hmatník už pražce, je třeba lak z pražců odškrábat.
My tuto technologii nepoužíváme, má víc neduhů než pozitiv....
Odpověď | X | 31.07.12, 11:22:14
gravatar .:. Radek | mail
Zdravím,mám kytaru schecter omen-7,a chtěl jsem se optat zda je možná úprava krku-potřeboval bych dát do háje poziční bílé značky,přebrousit pražce a celkově seřídit.;-)
Odpověď | X | 21.07.12, 10:49:48
Dobrý den,
určitě, není to problém.
Nejlépe donést nástroj a domluvíme se konkrétně na potřebných úpravách.
Odpověď | X | 23.07.12, 10:50:23
gravatar .:. Ota | mail
dobrý den chci se zeptat, vlastním kytaru levné řady martin dxr, kytarar hraje celkem slušně co se týče hlasitosti, až na výšky, naopak je zde příliš basů, projevuje se to hlavně na aparát přebasovaným zvukem. po náhledu dovnitř jsem zjistil, že je zde absence žeber za kobylkou je zde pouze jedno žebro, lze vylepšit výšky např přidáním žebra i na úkor basů, stejně je jich moc.děkuji za odpověď
Odpověď | X | 28.06.12, 13:17:01
Dobrý den,
Martin obecně nemívá vyrovnaný zvuk a zvlášť levnější řady trpí přebytkem basů bez adekvátních výšek, o středech ani nemluvě....
Samozřejmě to souvisí s konstrukcí, ale není to až tak jednoduché, jak si představujete.

To co navrhujete by vedlo spíš k potlačení hlasitosti a omezení barevného rozsahu nástroje, jako celku.
Z venku je operace vlepení žebra poměrně složitá a výsledek je hodně nejistý.
Druhá cesta je otevřít zadní desku a provést úpravu tak, jak by se to mělo dělat, ale to se v žádném případě nevyplatí u takovéhoto nástroje...

Bohužel se asi budete muset smířit s tím, jak nástroj hraje a příště vybrat líp ;-)
Odpověď | X | 29.06.12, 20:07:03
gravatar .:. Richard | mail
Zdravím,

měl bych dotaz. Dočetl jsem se, že kytarové stojany mající pěnou obalené části dotýkající se kytary, mohou poškodit nitrocelulozový lak. Je to pravda? Mám novou kytaru Recording King ROS-616 s nitro lakem, tak bych jí nerad ublížil... Díky.
Odpověď | X | 25.06.12, 21:54:07
Dobrý den,
týká se to především háků na zeď, kdy nástroj visí celou vahou za velmi malou plochu na hlavici a gumové obložení se po čase začne lepit na lak. Většinou se lak nepoškodí, ale je potřeba místa dotyku občas vyčistit a černé obtisky nevypadají nic moc.
U stojanů na zem to nebývá problém.
Respektive - my používáme König a Hercules, u levných stojanů a háků bych byl opatrný.
Hercules garantuje inertnost pryžových dílů vůči většině povrchových úprav, včetně nitra. Dal by se tedy použít i v provedení na zeď.
Odpověď | X | 26.06.12, 09:14:50
gravatar .:. Jiří
Dobrý den, zveřejníte prosím nějaké podrobnosti o předváděcí akci v Brně? Kde přesně bude, je potřeba mít vstupenku na koncert?
Odpověď | X | 22.06.12, 22:46:49
Dobrý den,
prezentace nástrojů bude v Bobycentru v Brně. Zatím nevíme, kde přesně budeme umístění, vyřešíme až na místě podle potřeb pořadatele.
Nicméně i v případě, že bychom byli umístění v placené zóně, bude možné si nástroje prohlédnout a vyzkoušet i bez vstupenky.
Pro tento případ si Vás někdo z nás vyzvedne u vchodu a zase Vás doprovodí zpět.
Zde jsou telefonní čísla, na kterých bude možné se domluvit v den konání akce: Petr 608 083 576 a Jirka 604 233 577.
Odpověď | X | 25.06.12, 09:36:51
gravatar .:. Petr | mail
Jedná se o kytaru CORT EVL-K6 BKMS pro představu.
Odpověď | X | 22.06.12, 14:36:36
gravatar .:. Petr | mail
Dobrý den,
mám problém s kytarou potřeboval bych ji celkově seřídit lazení v oktávách atd. tremolo není v moc dobrém stavu u některých šroubů sjeté závity, už tam nejsou ani originálni součástky(kytara je z druhé ruky. Chci se zeptat jeslti má cenu tuto kytaru servisovat u Vás nebo raději koupit novou. Jinak se mi na kytaru hraje moc dobře má vynikajcí krk. odkaz na kytaru odkaz src='obr/smajly/6.gif' alt=';-)' class='smajl'/>
Odpověď | X | 22.06.12, 14:34:12
Dobrý den,
investovat do této kategorie nástrojů je předem ztracená investice - nástroj nebude o moc lepší a pokud se ho rozhodnete prodat, cenu zpět nikdy nedostanete.
Rozmyslete se tedy, jestli si kytaru chcete delší čas nechat. V takovém případě bych zvažoval koupi nových dílů a opravu.
Vložit peníze do no name hardware - zvlášť u Floyd Rose - je naprosto na nic, takže přemýšlejte o něčem značkovém - přijatelně vychází Gotoh nebo Schaller, bohužel i tak okolo 4 000,- Kč.
Výhodou může být, že nástroj který máte už asi nezačne pracovat a můžete aspoň počítat s tím, že je hratelný, krk se nedeformuje a zvukově plní Vaše požadavky.

Pokud koupíte nástroj v podobné ceně, jako máte nyní, budete na tom za chvíli stejně nebo hůř....

Moje doporučení by tedy bylo - zvážte možnosti, pokud nejste v takové situaci, abyste investoval do kvalitního nástroje - což na dnešním trhu neznamená střední cenová třída, protože to stále kupujete to co v té levné, jenom navoněné nebo od známějších firem - investujte do opravy. Nicméně platí, že nemá význam pokoušet se o celkovou repasi nástroje ( mám na mysli výměnu snímačů, mechanik, ... ), ale opravit pouze nezbytnosti.
V případě, že byste v dohledné době mohl zainvestovat, nechte udělat na nástroji to nejbolavější a zbytek nechte jak je. Pokud je výměna dílů opravdu nutná a nechcete investovat do značkového hardware, nezbyde Vám než Čínský výdobytek za cca 2 000,- Kč.

My neznačkové díly neosazujeme, protože poskytnout záruku na tento hardware je nesmysl a ani ho nemůžeme, s klidným svědomím, nikomu doporučit.
Případně Vám dám kontakt na některý z vhodných servisů....





Odpověď | X | 25.06.12, 09:31:25
gravatar .:. Libor | mail
Dobrý den.
Prosím o radu - jak finišovat tělo baskytary z bahenního jasanu tak, aby výsledná úprava byla podobná výrobkům firmy Warwick - “natural oil”? Mám následující představu:
1) barvení vybroušeného těla - lihové mořidlo?
2) napouštění olejem - alkydový olej Flugger Impredur, nebo uretanový olej Junckers Rustic Oil nebo voskový olej Bona Hardwax Oil, nebo něco úplně jiného?
3) na závěr přeleštění voskem Warwick SP W 50015 (směs včelího a carnaubského vosku)?
Děkuji za Vaši dopověď.
Odpověď | X | 13.06.12, 10:31:21
Dobrý den,
v podstatě asi víte jak postupovat.
Možná bych použil vodní mořidlo - lépe probarvuje a je milosrdnější na zpracování. Vyžaduje ale dojkonalejší přípravu broušením.
Ideálně se pod něj používá napouštěcí olej - nejlépe od firmy König.
Je to těkavý olej, který omezí odstávání dřevních let při moření.
Pokud chcete opravdu kvalitní výsledek, doporučuji probrat mořidla Clou - je několik typů mořidel s různým efektem pronikání do hloubky. Poradí Vám i po telefonu.
Další dobrý zdroj jsou mořidla Icla.
Co se týká olejů, preferujeme přírodní produkty - naštěstí už je možné vybírat. Doba, kdy byla Bona jedním z mála je už minulostí...
Doporučil bych Vám především Tung oil. Má hodně sušiny, je odolný potu a otěru a používá se jako finální úprava např. na pažbách. Můžete zalovit i mezi produkty Clou.
Samozřejmě lze použít cokoli, co má povrch určený pro dotek - bývají to oleje a vosky na kuchyňské linky, bary a podlahy. Standardní nábytkové mívají lehce lepivý povrch, který reaguje na teplotu těla a stává se ještě lepivějším!
Vosk na závěr možná nebude nutný, záleží na Vašem pocitu....

Bahenní jasan není právě vhodná dřevina pro olejovou úpravu.
Olejem a voskem se upravují především exotické dřeviny, které jsou mnohem tvrdší a nemají tak hluboké póry.
Bahenní jasan budete muset plnit docela dlouho - je důležité nechat vrstvy dokonale prosychat, jinak se k nástroji přilepíte ještě po letech!
Navíc počítejte s opotřebením. Bahenní jasan je měkký a náchylný na poškození...
Odpověď | X | 18.06.12, 09:48:44
gravatar .:. Libor | mail
Děkuji mockrát za Vaši vyčerpávající odpověď.
S dřevem si nemůžu moc vybírat - koupil jsem z druhé ruky baskytaru Warwick s tělem z bahenního jasanu, z níž majitel poměrně hrubě odrásal původní povrch (black oil finish) a natřel ji poté dosti neuměle barevnou lazurou s cílem imitovat bubingo. Já bych chtěl lazurovací lak odstranit, vybrousit šrámy, basu namořit na červenohnědý odstín a navrátit jí její olejový povrch. Teď má moje představa o postupu ucelenější rámec.
Ještě jednou díky!
X | 18.06.12, 11:42:44
gravatar .:. Kuba | mail
Dobrý den,
zajímalo by mě jestli (popř. o kolik) se cenově liší výroba levácké baskytary oproti pravácké.
Předem děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 05.06.12, 11:35:47
Dobrý den,
jak kde ;-) , u nás stojí stejně.

Vyjímkou jsou nástroje, kde je odlišný hardware - např. basa s tremolem. Vzhledem k tomu, že levácký hardware obchoduje jen pár firem, většinou je vyšší cena už od výrobce a i obchodníci mívají větší rabaty.
Odpověď | X | 06.06.12, 09:15:25
gravatar .:. Igor | mail
Dobry den,kupi som z druhej ruky Furcha Ovation cca.10 rocneho.Pod kobylkou ma praskliny,ktore sa tiahnu az po koniec gitary.
Mate s tym skusenosti,ci to je ,,iba" o laku,alebo mam vyhladat preventivne majstra gitarara,a preco to asi vzniklo.
Dakujem za odpoved
Odpověď | X | 01.06.12, 12:59:23
Dobrý den,
na těchto nástrojích býval polyesterový lak.
Ten je, kromě faktu, že se aplikuje ve velmi silných vrstvách a tlumí tak rezonanci nástroje, křehký a náchylný na praskání.
Důvodem je extrémní tvrdost laku, který není schopen reagovat spolu s rezonanční deskou na její vibrace.

Pokud máte v okolí někoho, kdo se může na nástroj podívat a posoudit poškození, navštivte ho, aspoň budete mít klid.
Ale opravit to nelze, nástroji žádné nebezpečí nehrozí, nechal bych to žít svým vlastním životem...
Odpověď | X | 04.06.12, 09:51:51
gravatar .:. Vojta | mail
Dobrý den,
prosím Vás, chtěl bych se zeptat, zda-li byste mi neporadili, čím by mohlo být způsobeno praskání struny G na mé pětistruné baskytaře /Ibanez GSR205/. V horizontu 14 dnů mi prasklo ze dvou různých sad a nikoliv na kobyle, ale kousek za ladící mechanikou....Poprvé to bylo ze sady Dean Markley /cca za 800Kč/, podruhé Warwick /cca 400Kč/. Z té druhé prasklo, když už bylo skoro naladěné. Mohu dělat nějakou chybu? Nebo třeba špatný materiál struny? Ptal jsem se basáků co znám a nikdo podobný problém neměl...

Ještě jsem se Vás chtěl zeptat, jak by měl člověk správně pečovat o celomasivní kytaru /smrk/palisandr/. Jakou vlhkost dodržovat, neboť názory muzikantů na toto se velice různí...

VELICE VÁM DĚKUJI a přeji ať se vše daří!!
Odpověď | X | 30.05.12, 11:35:13
Dobrý den,
ohledně praskání struny v místě mezi mechanikou a 0. pražcem je potřeba zkontrolovat dvě věci:
1) zda struna zásadněji nedrhne v drážce 0. pražce - při ladění pak dochází k mnohem většímu napětí mezi mechanikou a 0. pražcem, než je ve zbytku struny a dochází k praskání
2) mechaniky mívají v otvoru pro zasunutí struny otřepy způsobené buď už při výrobě nedostatečným začištěním nebo následným opotřebením strunou. Stačí zapilovat do hladka a problém by měl zmizet.

Vzhledem k cenové relaci nástroje bych vsadil spíš na ty odfláknuté mechaniky ...


U celomasivního nástroje je potřeba hlídat především vlhkost, resp. spíš suchost - přes léto je to zbytečné, pominu extrémní podmínky chat a chalup, kde se běžně nežije, tam většinou hrozí spíš příliš vysoká vlhkost, které nástroj tolik neohrozí, ale rozhodí seřízení a může způsobit i dočasnou nehratelnost nástroje.
V zimě - rozumějte začátek topné sezóny - je dobré dopřát nástroji zvlhčovač. Přesušení nástroje může vést k deformacím až praskání nástroje. Nejrizikovější období bývá okolo vánoc, kdy se většinou přitopí a vlhkost klesne ještě víc a samozřejmě období holomrazů.

Nedoporučuji ale bezhlavě vlhčit nástroj, aniž tuším, kolik % vlhkosti v danou chvíli v místnosti s nástroji mám.
Za několik set Kč koupíte digitální vlhkoměr - vlasové opravdu nedoporučuji, pokud je pravidelně nekalibrujete, udávají hodnoty s přesností až na desítky %, což je na nic - a v případě, že vlhkost klesne pod 25 - 20 %, je dobré vlhčit.
Pokud jste zkušený uživatel masivních nástrojů, poznáte potřebu zvlhčování i podle reakcí nástroje, ale to je složitější téma ;-)

Jinak nesmíte nástroj přehřát - léto v autě na festivalu je klasická situace a 60 C už opravdu nástroji moc nesvědčí.
To stejné platí o mrazu - vytahnout celomasivní kytaru z panelákového pokoje přímo do - 20 C je dobrá cesta k popraskání.

Shrnuto - nástroje vydrží hodně, ale potřebují čas na aklimatizaci. Prudké změny vlhkosti a teploty jsou nebezpečné.
Pokud mají čas si zvyknout, většinou to dopadne bez poškození.
Odpověď | X | 31.05.12, 09:48:58



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259