Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Dobrý den. Tak jsem nakonec pořídil kytaru značky Norman v ceně 15 000 kč , holt nedočkavost z hraní udělala své a jen doufám že jsem nesáhl do ohně. Pro ten celomasiv mám do budoucna jasno a nechám se vámi inspirovat. Bylo by mi ho i škoda tahat někde po venkovních akcích :-) Co myslíte ? :-)
Odpověď | X | 30.05.11, 18:36:37
Dobrý den,
kytara má hrát a být všude se svým majitelem, jinak není spokojená. Někdy to holt není idylka, ale to musí přežít. Oba :-D
Odpověď | X | 30.05.11, 20:18:45
Nazdárek všem,
chci ozvučit akustickou kovovou kytaru (Martin EMP-1) pro hraní na pódiu s maximální možností zachování jejího přirozeného akustického soundu.
Vyzkoušel jsem oslavovaný DPA 4099, skvělý zvuk, ale bohužel docela brzy nahoukává, takže jsem na vlastní ruce zjistil co tvrdí dost lidí na zahraničních fórech, že bez kombinace mikrofon-snímač se neobejdu.

1) Jaký snímač k tomuto (nebo jinému?) mikrofonu byste doporučili? (Rozhodně odmítám u docela drahého nástroje ničit luby instalací předzesilovačů či ekvalizérů)
Dostal jsem typy zvláště na tyto značky:
- B-Band
(neslyšel jsem a u nikoho zdejšího neviděl, prý ale takřka žádná součást není kompatibilní s jinými značkami)
- LR-Baggs
- FISHMAN RARE EARTH
odkaz

2) Jaká je zkušenost (kvalita originálního zvuku a zesílení) se snímači připevněnými (nalepenými?) na horní desku zevnitř pod kobylu?

3) Je nějaká zkušenost s kombinací "Fishman Elipse blend" ?

4) Jak ovlivní akustický zvuk předzesilovač s lampou, pomůže např. výkonu mikrofonu?

Předem díky.
Odpověď | X | 27.05.11, 11:14:21
Dobrý den,
úplně jsem nepochopil, jestli hledáte samostatný systém k mikrofonu nebo zda máte představu, že využijete předzesilovače, který umožňuje kombinaci snímače a mikrofonu, do kterého zapojíte např. DPA...
Druhou variantu bych nedoporučil - většina externích zařízení bývá o řády kvalitnější, než systémy k montáži do nástroje. Vyplatí se tedy dva samostatné výstupy míchat mimo nástroj.
Kromě toho, interní systémy bývají stavěné na komponenty dané firmy a nikdo Vám neřekne, zda bude možné kombinovat předzesilovač s jiným mikrofonem ( ono to určitě jde, ale s jakým výsledkem ). Jediná možnost je zkoušet. Problém může být impedance, napájení, samotná citlivost mikrofonu ... Jednoduše - nemusí se Vám podařit kvalitně spojit dva odlišné systémy...

ad1)
B-Band je v pojetí akustického zvuku poměrně daleko.
Používá systém kapacitních snímačů, které jsou obecně akustičtější než pieza.
Je nutné ale počítat s tím, že kobylkový snímač může selhat a je třeba ho vyměnit - cena cca 1 500,- Kč. Je to daň za kvalitu zvuku. Materiál snímače má určitou tvrdost a pružnost. Stává se, že po letech se snímač "vymačká" a hraje nevyrovnaně.
Nicméně kvalita zvuku je nadstandardní a v případě kombinovaných snímání - ať už s mikrofonem nebo s kontaktním snímačem na desce - se investice vyplatí.

L. R. Baggs používá také kapacitní snímače, ale odlišné konstrukce. Nedosahují tak akustického projevu jako B-Band, ale mají lépe vyřešenou konstrukci ve smyslu snadnějšího vyrovnání zvuku jednotlivých strun a hlavně životnosti.
Stejně jako B-Band nabízejí kombinaci dvou snímání. Novinkou je Anthem - kombinace sedlového snímače a snímače rezonanční desky - který má velmi dobré reference ve smyslu kvalita akustického zvuku versus zpětná vazba.
Instalace je bez zásahu do nástroje.

Fishman Rare Earth není to, co bych si představil pod pojmem akusticky věrné snímání. Resp. některé ukázky zní celkem dobře, ale jako všechny ostatní magnetické snímače na akustické kytaře, má i Fishman některá omezení, a to především citlivost na styl hry - ne všechno si dá líbit aniž ztratí akustický projev, u některých typů strun se stále objevuje nevyváženost mezi opředenými a neopředenými strunami i když v kombinaci s dalším snímačem či mikrofonem se rozdíl ztrácí.
Kvalita nástroje zde trochu mizí do pozadí, pokud tedy máte akusticky kvalitní kytaru ( myšleno vyrovnanou mezi basy a výškami a hlavně s kvalitním středním pásmem ), je možná škoda potenciálu nevyužít.

ad2)
Zde bezezbytku platí, že pokud má nástroj nějaký nedostatek, snímač ho zdůrazní.
Pokud je nástroj v pořádku, výsledek je velmi dobrý a hlavně přirozený.
Omezil bych však výběr na firmy, které mají v tomto směru našlápnuto - především L. R. Baggs -Anthem nebo starší iBeam Active, B-Band AST 1470, k pozornosti doporučím i firmu Schatten HFN series, který má velmi dobré reference ve smyslu věrné reprodukce.

ad3)
Zkušenosti byly dobré, především v poměru cena / kvalita. Asi proto byl vyřazen z výroby ...
Fishman používá klasické piezo, jako kobylkový snímač, akustická věrnost je tedy horší než u výše zmiňovaných firem.

ad4)
Pokud máte na mysli systém Takamine, která s lampou, v miniaturním provedení equalizeru v lubu, přišla, pak bych řekl, že lampa řešila problém s absolutně neakustickým snímáním kytar, které samy o sobě nejsou ikonou akustického zvuku.
Nicméně z pohledu současných snímacích systémů to není cesta.
Pokud myslíte lampový preamp obecně, většinou akustickému zvuku uškodí. Lampa si většinou dobře rozumí se špatně hrajícími nástroji. Pokud ji pošlete příliš barevný zvuk, neumí si s ním poradit a výsledek je tristní...

Doufám, že to z textu vyplynulo, ale pro jistotu shrnutí:
Pokud nemáte šanci si systém vypůjčit a zkusit, šel bych cestou doporučených kombinací, aby vše opravdu fungovalo.
Není - li zvuk Vašeho nástroje vyrovnaný a má zásadnější problém se středy, nevybírejte z kontaktních snímačů.
Mix musí být u kombinací snímání v nástroji vždy aktivní. Preampu se tedy nevyhnete. Nevystačíte - li si s preampy tzv. "diskrétními", které se instalují pouze místo výstupní samice nástroje s ovládáním v rezonančním otvoru a většinou s baterií umístěnou v kapsičce uvnitř nástroje, popř. některé novější s baterií hodinkovou přímo v ovládacím elementu, pak lze vše umístit do krabičky upevňované buď na popruh nástroje, opasek nebo v případě, že kytarista sedí, např. na kombo. Pár centimetrů kabelu nic moc nepokazí a je to řešení. Samozřejmě zásadně lepších výsledků dosahnete s profesionálním externím předzesilovačem / mixem - např. L. R. Baggs - MixPro.
Odpověď | X | 30.05.11, 20:16:40
Děkuji za vyčerpávající informace.
S přihlédnutím k vašim radám jsem se takřka již rozhodl pro LR Baggs Anthem Tru-Mic Acoustic Microphone/Piezo Pickup System.
Ještě doplňující otázka:
tušíte, zda a jak markantní rozdíl by byl v použití předzesilovače
LR Baggs MixPr
nebo
Fishman Pro EQ II ?
Onen druhý vlastním a zdá se, že má přeci jen lepší ekvalizér.
Zdraví js
X | 31.05.11, 12:48:05
P.S. Nedaří se mi najít na webu kombinaci mic-pickup od B-Bandu.
I na jejich stránkách vidím jen každé zvlášť, ale možná jsem jen slepej nebo spíš nerozumím.

Chápu to správně, že AST 1470 je snímač pod kobylu:
odkaz

a k tomu je zapotřebí koupit mikrofon AG-MIC:
odkaz

event. další propriety?
X | 31.05.11, 13:09:37
Dobrý den,
AST 1470 je kontaktní snímač rezonanční desky. K tomu je potřeba dokoupit mikrofon a celé to případně smíchat v předzesilovači A2.
Nicméně nemyslím, že tato kombinace bude vhodná. AST 1470 se používá jako druhý snímač k UST - tedy snímači pod sedlem kobylky.
AST je tedy doplněk, stejně jako mikrofon.

Momentálně řeším podobný problém, kdy požadavek je na dva výstupy - jeden z mikrofonu s A2 předzesilovačem v jacku a druhý výstup z AST + UST, ovšem s EQ v lubu A6T. Tím pokryjete všechny možné kombinace. Samozřejmě by šlo A6T nahradit externím mixem, ale vyžadovalo by to stereo kabel.

B-band má některé kombinace v nabídce pouze jako samostatné komponenty, tedy musíte si konfiguraci poskládat sám.

Rozdíl mezi MixPro a EQII je kvalitativní třída.
MixPro není tak vybaven, nicméně kvalita je profesionální. Fishman nemá v této řadě dobré parametry, navíc se nejedná o mix dvou signálů, tedy je to ekvivalent k Baggs GigPro.
Fishman, pokud vím, nic pro zpracování dvou signálů externě nevyrábí. Býval to Pocket Blender a Acoustic Blender, ale už několik let vyřazené z výroby.

Možná je zajímavý i Dtar Solstice Blender Preamp, ale je to velká krabice ...
X | 02.06.11, 10:40:56
Zdarvim. Je mi to ted vcelku jasné, děkuji. Ale dal jste mi teda dilema do hlavy. Zni to pěkně,. Je možnost si takovýto nastroj u Vás zkusit ? A kdybych chtěl něco okolo těch 15 000 kč, je tež u Vás nějaký výběr ?
Odpověď | X | 25.05.11, 17:29:36
Dobrý den,
během cca 3 týdnů budou k vyzkoušení 2 - 3 nástroje a pak v průběhu celého léta další, které máme rozdělané.

V současné chvíli se dá cenou vejít do 18 000,- Kč, ovšem za polomasivní verzi. Tam není možné využít mnoho konstrukčních fíglů, které se dají použít u celomasivu, a které dělají z kytary nástroj vyšší třídy.Zvukový rozdíl je zásadní...
Odpověď | X | 27.05.11, 19:14:36
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jaký je Váš názor jako odborníka na kytary zn. Taylor. . Osobně si myslím že jsou to dobré kytary,ale není jejich cena hodně předražená ? Ve srovnání s kytarami vyráběnými v Kanadě a viz, Taylor někde v Mexiku bych volil spíše Kanadany v te samé cenové hladině.
Děkuji. S pozdravem Pavel Spousta.
Odpověď | X | 24.05.11, 20:34:35
No to jste mi zavařil :-D
Zatím jsme se pohybovali mimo sekci kytarových ikon, ale pokud Vám napíšu, jak si to myslím s Taylorem, mám o nepřátele postaráno...

Hledáte-li v cenové relaci do 20 000,- Kč, pak obecně není moc prostoru pro nějaký exkluzivní kousek. V této kategorii se zázraky dělat nedají ani u firem a částka definuje rozsah péče, kterou tomu výrobce může věnovat...

Ale konkrétně k Tayloru - stejně jako ostatní úspěšné značky, má i Taylor přesně sortován poměr ceny a kvality. A stejně jako u ostatních platí, že nápis na hlavici nehraje roli a mexický, čínský nebo jakýkoli jiný dělník si z něj pramálo dělá, když už je placen za kvantitu.
Tím chci říct, že pokud chcete získat přehled o tom, kam Vámi vybraný nástroj patří v pojetí výrobce, vezměte některou z luxusnějších řad dané značky - u Taylora cca 4 000,- USD, pak nejlevnější nabízený model a někam mezi si zařaďte svůj vybraný nástroj. To celé promítněte do kupní síly muzikantů v zemi výrobce, zde tedy USA, která je pro domácí firmy nejzajímavějším trhem a ...
U většiny amerických značek zjistíte, že pod 40 000,- Kč se pohybujete v ne příliš kvalitní sortě začátečnických kytar.

Shrnuto podtrženo - o kvalitě se můžeme bavit až u nástrojů z mateřské firmy v USA a ani tam nejsou nejlevnější modely žádný zázrak zvukově, ale bohužel ani konstrukčně a projevují se stejné vady, jako u levných nástrojů kterékoli jiné firmy, včetně asijských. U levného Taylora opravdu platíte nálepku na hlavici.
Ostatně kdo by si kupoval drahé modely, kdyby ty levné fungovaly stejně ;-)

Srovnání kvality práce, které uvádíte, bych bral s rezervou. Stále se točíme okolo financí, ale zázraky se nedějí a za určité peníze je v branži hudebních nástrojů určitá kvalita. Odfiltrujeme - li Asii jako úplné peklo, pak vždy cena vypovídá o kvalitě. Ani Kanaďané nejsou vyjímkou - drahé řady Seagull stojí také okolo 40 000,-. U těchto firem chybí ta úplně top nabídka zahrnující exkluzivní materiály a super luxusní hardware, protože od Seagulla by si to v ceně Taylora nikdo nekoupil. Ale celomasiv Taylor a Seagull, ve stejném materiálovém provedení, je cenově hodně blízko.

Nebo došetřete a přijďte si k nám pro celomasiv za cca 25 000,- Kč.
A drze řeknu, že bude hrát líp, než značková konkurence :-D :-D :-D
Odpověď | X | 25.05.11, 11:10:02
gravatar .:. Hynek | mail
Pane Procházka, mám Highway One Strata2009 a potřeboval bych kytaru seřídit a případně "celkově doladit"
Rozhodil jsem si ji slušně sám při pokusech stát se kytarářem samoukem:-)hraje, ale ne tak jak by měla:-)
Otázka zní zda se vám takováto činnost vyplatí a co mám v případě kladné reakce pro zdar věci udělat.
Díky Hynek, Plzeň:-D
Odpověď | X | 15.05.11, 19:52:40
Dobrý den,
pokud to čas dovoluje, servisy provádíme.
Takže samozřejmě ani Vás neodmítneme :-)

Až budete mít cestu do Prahy, ozvěte se nám a domluvíme se ...
Pokud půjde čistě o seřízení, je to práce cca do hodiny. V případě, že bude nutné brousit pražce, bylo by třeba mít nástroj v dílně déle.
Odpověď | X | 16.05.11, 10:49:42
gravatar .:. T.Vejsada | mail
Dobrý den. Myslíte si, že kytary s tzv. double topem mají své opodstatnění, nebo je to slepá ulička? Děkuji za odpověd.'
Odpověď | X | 04.05.11, 13:05:53
Dobrý den,
no téma je to na článek, ale ve zkratce asi takto - z nových technologií se tato zdá nejsmysluplnější. Stinná stránka věci je časová, technologická a materiálová náročnost, což se promítá i v cenách těchto nástrojů.

Nejčastěji bývá double top srovnáván s technologií Grega Smallmana, protože obě technologie nejvíce zasahly do dění okolo klasické kytary a obě sledují podobný cíl - zvýšení hlasitosti nástroje.
Především pro nylonovou kytaru je současná úroveň snímacích systémů stále nedokonalá a pro interpretaci klasické hudby je většina snímání, kromě klasického mikrofonu před nástrojem, prakticky nepoužitelná.
Ideálem tedy zůstává akustický nástroj s výkonem, který nepotřebuje elektrické zesílení.
Smallman využívá principu ultra tenké rezonanční desky, vyztužené vzájemně provázanou konstrukcí subtilních žebírek, která jsou vyztužena uhlíkovými vlákny. Celá tato soustava má podobu oválné membrány, která je zasazena, do jinak velmi silné, vrchní desky nástroje. Protože velikost membrány je relativně malá, lze snáz přizpůsobit konstrukci pro každý vyráběný nástroj, podle požadavků na výsledný zvuk, narozdíl od práce s celou rezonanční deskou. Malý rozměr je zároveň největší slabinou celé konstrukce. Má - li nástroj hrát kultivovaně, musí být k dispozici dost dřeva, které se může rozeznít. Podařilo se tedy zásadně navýšit hlasitost, ale na úkor barvy tónu. Mnoho kytaristů proto dnes mění membránu za double top.

Double top je v principu stále rezonanční deskou. Sice ve formě sendviče, ale s velkým podílem dřeva. Výsledkem je materiál stejně silný jako běžná rezonanční deska.
Výhodou je přirozený akustický zvuk kytary při zachování vysoké hlasitosti. Opominout nelze ani hmotnostní rozdíl, na kterém je ostatně princip double topu vystavěn. Jestliže Smallman používá, jako nosný rám pro membránu, vrchní desku z překližky cca 10 mm silné a vzhledem k celé hmotnosti běžné kytary i značně těžké, double top je asi o 25 - 30 % lehčí, než běžná rezonanční deska, při stejné nebo vyšší pevnosti.
Energie ze strun se pak snáz přenáší do rezonanční desky a celého nástroje.
Vysoká pevnost materiálu umožňuje využití double topu i pro kytary s kovovými strunami. Někteří výrobci používají stejnou technologii i pro zadní desku a luby.

I my máme v plánu modelovou řadu nástrojů, využívající "double". Materiál máme, technologii máme, ale čas na dotažení projektu není :o))

Odpověď | X | 04.05.11, 20:11:11
Dobrý den. Tak jsem tak koukal a porovnával značky Seagull a Norman. Tak u Normana uvádějí v cenové kategorii okolo 15 - 16 tis. krk lepený u Seagullu šroubovaný.
Poznám to nějak či je to jen klamání reklamními větami ? :-)
Děkuji. S Pozdravem Pavel Spousta.
Odpověď | X | 03.05.11, 19:38:59
Dobrý den,
poznáte jak kdy. Některé firmy překrývají špalek krku uvnitř nástroje vinětou nebo dřevěnou destičkou.
Většinou je za tím dvojice děr pro šrouby krku.
Občas je to poznat na spoji krku a těla, ale ani jedno není 100 %.
Ale jak už jsem psal, u této kategorie nástrojů se není čeho bát a rozdíl ve zvuku zaručeně nepoznáte. Předpokládám, že všechny budou, vzhledem k ceně, polomasivní. To samo o sobě znamená, že nástroj nemá ve zvuku tolik vyšších harmonických, které jsou na konstrukci nástroje velmi citlivé a na nichž se rozdíly projeví nejvíc ...
Odpověď | X | 04.05.11, 20:20:36
Dobrý den. tak musím říci že mě to v jednu chvíli napadlo, ale ten Washburn bude stejně jakási Asie mam pravdu ? Je až s podivem že je to teměř ve stejné cenové kategorii ale ta kvalita asi bude rozdílná.
Odpověď | X | 02.05.11, 19:11:00
Dobrý den,
v lepším případě Asie ...

Ale doporučení vychází spíš z toho, že jsme tu od této firmy nikdy neměli na servis nic , co by stálo za řeč i přes poměrně vysokou cenu a přes to, že to byly nástroje dovezené z USA jako vyšší třída ...
Odpověď | X | 03.05.11, 09:54:07
Dobrý den , moc děkuji za vyčerpávající odpověd. V podstatě se tedy dá říci že lepený krk lépe zní ? ?
Ještě bych se chtěl zeptet, myslim že to mají kytary Washburn, jakýsi ladící systém Buzz Feiten, o co že to vlastně jde ? Moc děkuji. .
Odpověď | X | 01.05.11, 18:06:07
Dobrý den,
ano, lepený krk je lepený krk ...
Kdyby to hrálo stejně, používali by to všichni, protože práce je tam o hodně méně...

Buzz Feiten je způsob kompenzace menzury nástroje, aby lépe ladil.
Bohužel právě tento způsob je dost nepraktický, protože k dosažení optimálního výsledku musíte použít také Buzz Feiten ladění.
Tento mód nabízí ve svých ladičkách např. Korg.

Oč jednodušší je kompenzace od Earvany.
Lze osadit na jakýkoli nástroj a nevyžaduje speciální ladění.

Upřímně řečeno, u dobře vyrobené akustické kytary to vlastně ani není potřeba. U elektrických kytar je to k úvaze, i když ne každému "dokonalé" ladění vyhovuje. Kytara sice ladí zásadně lépe, ale subjektivně to mnoha lidem vadí. Ucho je zvyklé na mírné odchylky ladění, umí s tím žít a umí si je korigovat. Kompenzovaný nástroj mu pak zní nepříjemně a nepřirozeně.
Podobně tomu bylo s prvními CD disky, které ohromily téměř neznatelným šumem. Dnes se mnohdy do nahrávky šum přidává nebo se volí způsob nahrávání tak, aby tam už od počátku byl. Sterilně čisté nahrávky byly technicky dokonalé, ale poslouchat se to nedalo. Zmizela přirozenost ...

P. S. Pokud volíte mezi Washburnem a zmíněnými Kanaďany, tak tam bych měl jasno ;-)
VV nebrat :-D
Odpověď | X | 02.05.11, 10:30:57
Dobrý den , děkuji. Tež si myslím že jsou to povedené kytary. Ještě mam jeden dotaz ohledně krku : lepený - šroubovaný ? ? V čem jsou klady a zápory jednotlivých variant ?Děkuji mnohokrát.
Odpověď | X | 28.04.11, 19:16:23
Dobrý den,
jedná se o čistě technologický ústupek, který si většina z firem zdůvodní některým z pádných argumentů - viz. Seagull a Norman, kteří tvrdí, že při standardním lepeném spoji nelze tak skvěle udržet úhel krku vůči rezonanční desce ... |-/

Šroubovaný krk umožňuje rychlé a čisté spasování s korpusem kytary, a to důležité je, že je to možné po dokončení povrchové úpravy, což u lepeného spoje vyžaduje honě času, trpělivosti a opatrnosti, větší úpravy pak nebývají možné vůbec. Šroubovaný krk tedy znamená bezproblémové lakování těla a krku zvlášť.
Dalším argumentem je možnost rychlé výměny krku při reklamacích.
Lepený spoj je mnohdy oříšek a velmi často se při výměně krku poškodí povrchová úprava korpusu.

Pro lepený spoj hovoří především akustika.
Aby byl přenos energie v nástroji optimální, je třeba, aby spoj krku a těla byl absolutně rigidní a neumožnil krku sebemenší vibrace v místě spoje. Každý šroubovaný spoj má po určité době částečnou vůli.
Lepený spoj ovliňuje především sustain, výkon a barvu tónu.
To, že mnoho firem si pro dosažení opticky čistého spoje u šroubovaných krků, pomáhá silikonem, kterým vyplní spáru spoje a který skryje drobné nepřesnosti mezi krkem a korpusem, celkem vypovídá o přístupu v otázkách akustiky.

Zvláštní věc je, že si většina kytaristů uvědomuje nedostatky obdobného řešení u elektrických kytar - především Strat a Tele - ale u akustického nástroje slepě uvěří firmě, že lepší cesty není.

Pokud se zamyslíte nad tím, kdo šroubované spoje používá, ve většině případů zjistíte, že se jedná o poměrně mladé firmy, postavené na co možná nejefektivnější technologii a úspoře materiálu.Pokud znáte výrobní technologii, podobný přístup se Vám rozkryje i v mnoha dalších výrobních krocích, nejen u spoje krku.

Stručně shrnuto- šrouby znamenají technologii a pohledovou dokonalost, lepení zvuk.

U levné a střední třídy nástrojů bych v tom problém neviděl, nemyslím, že by si toho kdo všiml, protože kytary v této kategorii většinou nenabízejí excelentní akustické výkony.
U luxusních nástrojů, kde už se řeší každý detail, nemá tahle technologie místo.
Odpověď | X | 29.04.11, 10:43:28
Vážený pane Procházka,

vzhledem k tomu, že Vás považuji v naší zemi jako jednoho z největších odborníků v oblasti, ve které podnikáte, rád bych Vám svěřil do péče svůj nástroj. Vlasním Gibson Les Paul Studio, kde bych potřeboval nalakovat čelní desku těla. Nástroj je kompletně odstrojen a čelní deska byla v truhlárně obroušena na dřevo. Na lakování si však rozhodně netroufám..Z vašich rad jsem zvažoval, zda nitrocelulozový, nebo polyuretanový lak, ale vy to určitě budete vědět lépe než já. Pokud bude možnost rád bych se u Vás v dílně s nástrojem stavil a probral s Vámi podrobnosti osobně s nástrojem v ruce.

Děkuji a těším se na odpověď.

Pavel Pernička
Odpověď | X | 26.04.11, 13:34:11
Dobrý večer,
děkuji za důvěru.
Určitě se můžeme domluvit. Býváme v dílně mezi 10.00 a 18.00.
Poprosím Vás o telefonickou domluvu předem. Děkuji.
Odpověď | X | 26.04.11, 19:31:08
Dobrý večer. Chci se zeptat jaký máte názor,popř. nějaké zkušenosti s akustickými kytarami Seagull a Norman, .
Děkuji.
Odpověď | X | 25.04.11, 22:21:05
Dobrý den,
Normana jsem v ruce ještě neměl, nicméně podle specifikací nástrojů, technického řešení, designu a cen se tváří stejně jako Seagull.

Seagull nabízí poctivě vyrobené nástroje. Cenově spadá do kategorie asijských nástrojů, zpracováním se však liší a životnost těchto kytar je zásadně delší. Servisujeme občas nástroje ze začátku 90. let a pokud jim nenaškodil majitel, ve většině případů vesele fungují.

Vyplatí se vybírat v levnějším segmentu, kde cena odpovídá. U drahých modelů už toto neplatí.
Pominu-li šroubovaný krk, který je přijatelný u levných řad ( Norman ho má také ), zvuk drahého a levného modelu se příliš neliší a hlavní bolest - často bývá špatně umístěná kobylka a nástroje neladí - lze to napravit, ale u nástroje s cenou 40 000,- a více to považuji za zásadní průšvih ...

Pokud sháníte kytaru řekněme do 15 000,- - 18 000,-, určitě bych tyto značky nepominul.
Odpověď | X | 26.04.11, 10:05:50
gravatar .:. Michal | mail
Dobrý den,
začal jsem s opravovat Brauer Cremonu 465 z mahagonu a chtěl bych se optat na to, jakou mám použít povrchovou úpravu nebo lak a co to je za materiál ten bílý plast a čím by se to dalo nahradit.
Předem děkuji za radu.

Odpověď | X | 12.04.11, 23:32:33
Dobrý den,
povrchová úprava bude nejpravděpodobněji nitro, tedy navázal bych strejným materiálem.
Na některých kusech se objevoval šelak, ale spíše na luxusních celomasivních modelech.
Bílý plast je celluloid a dá se nahradit nábytkářskou hranou z ABS, která je k dostání i v odstínech, které vypadají jako zažloutlý starý celluloid.
Odpověď | X | 13.04.11, 11:23:34
Dobrý večer. Slyšel jsem názor, že koncertní španělka by měla mít naprosto rovný hmatník. Sám jsem zastáncem "reliéfu".
1) Můžete prosím vysvětlit?
2) Existují pravidla pro správný "reliéf" hmatníku, jeho kontrolu a výrobu?
Děkuji a přeji krásné jarní dny.
Odpověď | X | 12.04.11, 20:39:44
Dobrý den,
pro klasické hráče je rovný hmatník podmíněn stylem držení levé ruky - palec je umístěn v ose krku a tlačí kolmo na ostatní prsty.
Pro klasickou techniku hry je tedy výhodnější rovná nebo velmi lehce zaoblená plocha.
Pravidla pro radius hmatníku existují a vyplývají opět z techniky hry, potažmo z hudebního stylu, na který je nástroj určen.
Obecně se používá radius v rozmezí cca 400 - 250 mm.
Pro kontrolu existují jednoduché měrky.
Odpověď | X | 13.04.11, 11:18:50
gravatar .:. Brodil | mail
Zdravím.
Asi jsme si nerozuměli, nejednalo se mi v dotazu o příčný radius, ale o podélný „lukovitý“ reliéf, kdy „tětivu“ tvoří struna. Lze tento průhyb prosím definovat a měřit? Případně upravovat na nástroji bez podpůrné tyče v krku? Mám na mysli během přepražcování vybrousit či vyhoblovat. Jaké jsou parametry při menzuře 640 mm?

J. Brodil
X | 13.04.11, 16:30:24
Dobrý den,
aha, tak to je jiná.

Samozřejmě tam průhyb být musí, až na vyjímky - tedy pro struny 0.13 a silnější se upravuje krk téměř do rovna.
Nejlepší měrkou je struna E6 zmačknutá na prvním a posledním poli. Okolo 7. pražce by měl být znatelný průhyb - míra závisí na použitých strunách a stylu hry. Samozřejmě s tím souvisí i přenastavení sedla v kobylce, případně 0. pražce.
Obecně bych, jako startovací hodnotu pro pokusy, volil 0,5 mm ( resp. 0,75 - 1 mm u nylonových strun ) / 7. pražec, při popsané metodě.

Bez výztuhy v krku je to velká sázka. Samozřejmě to lze udělat podbroušením, ale jak se krk zachová po přepražcování a natažení strun, to nikdo neví dopředu.
Pokud je nástroj nehratelný, má to význam, pokud by šlo jen o "zpříjemnění" hry, pak to vidím jako drahé riziko :o)).

Ještě je možnost, kterou bych možná vyzkoušel první, a to zkusit krk stahnout svěrkami proti pevnému bloku, např. dřeva, který bude mít vybroušený podélný radius. Je šance, že si krk dá silou říct a prohne se.
Radius bloku musí být menší, než požadovaný výsledný radius průhybu, a to relativně o dost. Dřevo se vždy o něco vrátí. 14 dní a pozná se :o).
Odpověď | X | 14.04.11, 09:53:03
gravatar .:. Pavel
Dobrý den,

Chtěl bych Vás poprosit o radu ohledně nařezání
dřeva na přední a zadní desku
Když mám například řezivo (mahagon)
o šířce 20 cm a tloušťce 5 cm
jakým způsobem , na jaké pile to lze rozřezat na tloušťku cca 3 mm?

Děkuji
Pavel
Odpověď | X | 11.04.11, 11:49:43
Dobrý den,
běžně se používají pásové pily.
Nicméně to musí být velký stroj s hodně širokým a pevným listem a hlavně člověkem, který to umí, protože u takto širokého řeziva už je zkušenost nutná a občas se musí upravit i pilový pás tak, aby k dané dřevině fungoval.
My si tuto práci zadáváme.

Pokud Vám nejde o výtěžnost, lze použít okružní pilu s kotoučem s SK plátky a prořezávat nadvakrát. Odpad je oproti pásové pile skoro dvojnásobný, ale jde to. Nic moc bezpečného to ale není.
Pokud to neumíte, raději si najděte ochotného truhláře!!!
Odpověď | X | 12.04.11, 11:28:55



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259