Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Dobrý den!

Existuje nějaká účinná, doma proveditelná metoda na vyčištění zašlého bílého lemování těla nástroje (celuloid, myslím).

Děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 30.12.09, 10:35:41
Dobrý den,
jde o to, jaké znečištění máte na mysli.
Celuloid se časem vlivem chemického rozpadu celulózy sám začíná rozpadat. Do mikroskopických trhlinek se pak chytá špína.
Zároveň celuloid stářím žloutne. Toto zbarvení je poměrně hluboké a nelze odstranit.
Jakýkoli zásah může mít za následek zničení výložek.

Pokud můžete poslat fotografii, snad poradím lépe.
Odpověď | X | 06.01.10, 09:34:54
Dobrý den ,

děkuji za odpověd,určitě vyzkouším.Doposud jsem hrál na Thomastik-Infeld Spectrum 013-057´protože tak "nezvonily".

U strun D´Addario EFT17 Medium,jsem našel 2 druhy.Jde jen o ji ný obal?

odkaz
odkaz
Odpověď | X | 29.12.09, 10:27:26
Dobrý den,
ano, nový a starý obal.
Odpověď | X | 29.12.09, 14:31:06
Dobrý den,

Hraji čistě akustický styl swingových orchestrů meziválečné a válečné doby /dnes např, Melody Makers/ .Chtěl bych dosáhnout měkého,ale přitom akusticky silného zvuku. Děkuji za odpověd.
Odpověď | X | 25.12.09, 22:00:04
Dobrý den,
v tom případě bych doporučil D´Addario EHR350 Half Rounds Jazz Light 12-52 nebo EHR360 Half Rounds Jazz Medium 13-56.
Nejvíce odpovídají původním dobovým strunám.
Pokud byste preferoval teplejší zvuk, můžete zkusit bronzové struny, nejlépe s malým množstvím harmonických. Např. Martin SP, lépe ale D´Addario EFT16 Light 12-53 nebo EFT17 Medium 13-56.
Struny niklové nebudou správně průrazné, ale občas je někdo používá.

Doporučované D´Addario nejsou roundové struny, ale ani hlazené.
Tento mezityp se nám osvědčil nejlépe.

Flatwound struny jsou vhodné pro elektrické hraní.

Odpověď | X | 28.12.09, 10:42:20
Dobrý den,
mám kytaru Gibson ES-339, na které používám zámky na popruh od firmy Marvel a naskytl se mi jeden, docela vážný problém. Šroub v "záchytu" na zámek popruhu na spodní straně kytary se, zhruba po 2 hodinách hraní od utáhnutí šroubu, sám povoluje.
Když chci šroub dotáhnout, jde do dřeva dost lehce, takže mám strach, abych vevnitř nestrhl závit úplně.
Vás bych se rád zeptal, co by se s tím dalo dělat?

Předem děkuji,
Radek Kyselý

Nevím, jak se část, kterou jsem nazval "záchyt" jmenuje, a tak přidávám fotografii této části: odkaz
Odpověď | X | 19.12.09, 20:54:25
Dobrý den,
to je celkem běžná věc. Na opravu stačí lepidlo na dřevo a špejle.
Do otvoru kápněte lepidlo a zasuňte špejli. Po zaschnutí začistěte přečnívající kus špejle a znovu zašroubujte vrut se závěsem - bez předvrtání.
Na vrut je možné také nanést lepidlo, drží pak lépe.

Potud domácí řešení.
V kytarářské dílně lze otvor vysadit tvrdším materiálem, znovu navrtat, ....
Ale není to nutnost ;-)
Odpověď | X | 21.12.09, 19:22:48
Děkuji za podrobnou odpověd.

jaký je Vaš názor na struny Thomastik-Infeld Plectrum,nebo Jazz swing od stejné firmy?
Odpověď | X | 18.12.09, 20:58:36
Dobrý den,
Thomastik obecně má velmi specifický zvuk. Struny od začátku působí trochu "mrtvě".
Kvalita je u Thomastiku bez diskuze. Ostatní je věc vkusu.

Pokud se nepletu, Plectrum je sada na akustickou kytaru, nikoli na jazzový nástroj.
Swing je zase hlazená sada vhodná spíš pro elektrické hraní - tedy dva různé světy.
Napište, jakého zvuku chcete dosahnout a jaký styl hrajete, pak bude snazší něco doporučit.
Odpověď | X | 21.12.09, 19:34:33
Dobrý den, obracím se na Vás jako na důvěryhodnou autoritu, co když ví / a hodně ví/ dobře poradí.Jaký rozdí ve zvuku je mezi plochým a kulatým opletení strun a opředením z nerezu,nebo niklu na akustické jazzové kytaře typu Vaší Swing 17,/ mimochodem výborný nástroj /
Odpověď | X | 16.12.09, 16:41:05
Dobrý den,
rozdíl v typu vinutí je takový, že ploché opředení ořezává vyšší harmonické a nejsou slyšet ruchy od přejíždění prstů při hře. Výsledkem je kulatější hutný zvuk, typický pro jazzové nástroje - zvýrazněné nižší středové frekvence.
Technologie bývá taková, že standardní struny s kulatým vinutím se ve speciálním stroji přebrousí. Tedy podstata je stejná.

Rozdíl v materiálu vinutí se špatně popisuje a není až tak zásadní, chce to vyzkoušet.
Jde opět o změnu barvy zvuku - ocelové vinutí bývá agresivnější, více zvýrazňuje vyšší středy a obecně produkuje víc harmonických - používá se pro rock nebo na swingové nástroje (anebo, pokud je hráč alergický na nikl, což je celkem časté), nikl nebo chrom je zvukově měkčí, kultivovanější.
Odpověď | X | 18.12.09, 10:32:25
gravatar .:. Radek+ | mail
Dobrý den. Jsem dlouholetý fanda kytarářského umění a dostal jsem chuť to jednou také zkusit! Proto koho bych se na pár rad do začátku zeptal než jednoho z našich nejuznávanějších kytarářů! Už jsem něco začal a vyrobil si dvě těla elektrických kytar a myslím že s úspěchem. Jen na tvorbu krku ,výpočet rozmístění pražců a použití pilek na řezání drážek pro pražce bych se vás raději zeptal! Předem děkuji Rdek.
Odpověď | X | 12.12.09, 22:05:27
Dobrý večer,
tak pilku můžete zkusit od firmy Zona, list 0,4 mm. Dostanete v modeláři.
Na výpočet menzury je triviální vzoreček - délka menzury : 12. odmocnina ze 2. Máte vzdálenost kobylka - 1. pražec. Výsledek opět vydělit a tak až do ztráty vědomí.
Nebo srozumitelněji: d = s – (s / (2 ^ (n / 12)))
d= vzdálenost od 0. pražce, s = délka menzury, n = číslo pražce
Anebo:
odkaz
Na stejné adrese je i plno nářadí pro kytaráře.
Odpověď | X | 15.12.09, 21:10:56
gravatar .:. Radek | mail
Dobrý den,
mám jen malou prosbu o radu: je možné v domácích podmínkách zaretušovat drobné odřeniny laku (až na dřevo) na akustické kytaře, aniž by bylo potřeba přelakovávat celou plochu, a jaký je k tomu nejlepší postup a materiály?Děkuji
Odpověď | X | 12.12.09, 16:25:12
Dobrý večer,
neexistuje univerzální rada. Jde o způsob poškození a o typ laku, který na kytaře je. Pošlete nějaké obrázky nebo alespoň popište o jaké odřeniny (jestli pouze lak, poškozené dřevo, ...) a jaký nástroj se jedná.
Odpověď | X | 15.12.09, 20:43:38
gravatar .:. Jiří | mail
Dobrý den.Chci se zeptat vlastním devítistrunnou kytaru Rieger-Kloss,koupil jsem ji nedávno myslím za dobré peníze,ale chtěl bych poradit jaké struna nejlépe použít já myslím stále na Elixíry.....Děkuji za odpověd ...Jiří

Jak hodnotíte tyto kytary???Díky...
Odpověď | X | 12.12.09, 05:41:05
.:. petr admin | mail
Dobrý den,
struny jsou subjektivní věc. Jde o to, co se Vám líbí. Budete-li preferovat zvuk nebo výdrž, ...
Standard je D´Addario - poměr cena x kvalita naprosto bez připomínek. Nepřekvapí, ale ani neurazí, díky velké nabídce typů můžete vybrat, co by se Vám na nástroj hodilo nejlíp. Díky příznivé ceně si můžete vyzkoušet zvukový rozdíl mezi bronzovými a phosphorbronzovými strunami. Slušná výdrž.

Elixiry mají jednu skvělou vlastnost, že i po dlouhém čase ještě stále slušně hrají. To zajišťuje goretexový potah, který zabraňuje vnikání potu a nečistoty do opředení strun. Pro někoho může být záporem agresivnější zvuk.

Zkusit můžete i DR. Velké množství vyšších harmonických, neagresivní zvuk, pocitově měkčí, než ostatní značky.

Osobně si myslím, že nejlíp hrají struny John Pearse. Bohužel mají kratší životnost. Ale to více méně platí u všech strun - skvělý zvuk = krátká životnost.

Názor na kytaru je ošemetná věc ;-)
Vzhledem k cenovému segmentu, ve kterém se firma pohybuje, patří nástroje mezi to lepší.
U hudebních nástrojů ale více, než kde jinde platí nebo by alespoň mělo platit - cena = kvalita. :-)
Odpověď | X | 15.12.09, 20:38:49
gravatar .:. Tonda
Dobrý den, rád bych položil obecnou otázku (nevím nakolik se také týká Vašich akustik,protže jsem zatím na žádnou nehrál):
Proč mají skoro všechny akustiky tak háklivé tóny Fis a G na A struně (9.a 10.pražec) - přinejmenším "14pražcovky" ? Opravdu skoro všechny, co jsem zkoušel, mají v tomto místě vlka (y)..
Mám teď jednu na vyzkoušení, hraje fantasticky, ale v tom místě je mrtvá.. Mám hledat tak dlouho, až najdu - nebo takovou,která to nedělá nenajdu?? Je to věc konstrukce, že to prostě nejde udělat tak, aby v tom místě nebo poblíž frekvence neinterferovaly ?
Nemyslím takové ty běžné vlčky, ale opravdu dramatickou ztrátu základního tónu...
Děkuju !
Odpověď | X | 01.12.09, 17:47:45
Dobrý den,
jestli nehrál ,přijďte si zahrát, akustiky momentálně máme k vyzkoušení ;-)

Tóny, které zmiňujete, jsou problematické i jinde, než na A struně. Často trpí E6 na 2. pražci.
Těžko hledat objektivní příčinu - řekl bych, že problém souvisí s obecným laděním korpusu. Většinou se pohybuje od F do B.

Celá problematika spočívá v tom, že pokud chcete mít teoretickou jistotu a předesílám teoretickou, protože dřevo je prevít, musíte si pohrát se vzájemným laděním vrchní i spodní desky a navíc vzduchového sloupce nástroje.
Cesty jsou dvě - běžně užívaná - výrobce vyvine systém žebrování, tlošťky desek a výšky lubů vzhledem ke tvaru a velikosti nástroje a pak se toho drží. Pokud vyvíjel pečlivě, má velkou pravděpodobnost, že kytara zafunguje. Má to ale své limity - viz. Váš Fis.
Druhá cesta - zdlouhavá a drahá - je ladit při výrobě jednotlivé komponenty a pak i celý nástroj dohromady. Máte mnohem víc šancí předejít problémům.

Vnímáme-li kytaru jako soustavu kmitajících součástí, musíme brát v potaz frekvence jednotlivých komponentů tak, aby nebyly laděny v protifázi a neodečítaly se vzájemně.
Používáme tento systém ladění u jazzových kytar a výsledky jsou jasné ...

Pokud se zamyslíte, je to absolutně logická věc.
V obchodě ale takový nástroj nenajdete. I u malých výrobců se s tím zabývá jen pár lidí.
Holt to, co patřilo k dobrému vychování výrobců ve 20. letech 20. století je nenávratně pryč :-D
Odpověď | X | 02.12.09, 18:14:38
gravatar .:. Tonda
Opožděný dík za podrobnou odpověď i pozvání, rád přijdu ! (posílám Vám mail).
X | 11.12.09, 18:07:44
Dobrý den,
chválím Vás za pěkné stránky a trpělivost, s jakou zde na fóru zodpovídáte dotazy návštěvníků. Měl bych taky jeden. Začal jsem při hraní (elektroakustika Taylor 214e) používat mnoho alternativních ladění (open C, D, G, ...), kytaru tedy velmi často přelaďuju ( nicméně do pouzdra se ji vždy snažím ukládat standardně v EADGHE). Chci se zeptat, jak moc podle Vás takové zacházení nástroji škodí, kdesi jsem četl, že to nástroji dost vadí, tak mě to trochu vyděsilo. Co si o tom myslíte? Pokud si najdete chvilku na odpověď, velmi děkuji.
j.c.p.
Odpověď | X | 30.11.09, 16:00:57
Dobrý den,
no já si myslím, že nástroj má sloužit svému majiteli a ne majitel nástroji. Takže pokud ho potřebujete používat tak, jak píšete, tak ho používejte :-)
Kdyby šlo o nástroj, který by byl nenahraditelný, mělo by cenu pořídit si druhý nástroj na experimenty, ale tohle není ten případ.

Problém je v tom, že každý nástroj se "usadí" na určité zatížení a v něm je dobré ho nechat. O několik příspěvků zpět si můžete přečíst podrobnější vyjádření k zatížení desky.
Tím, že ho přeladíte, nutíte desku stákle znovu reagovat na změnu zatížení. Tato reakce většinou znamená zhoršení výkonu nástroje do doby, kdy se s novou situací vyrovná. U dřeva je to docela pomalý proces.
Pokud hrajete na podladěnou kytaru častěji, než na standardně naladěnou, nechávejte ji tak jak je, nepřelaďujte ji před uložením. Uškodíte ji míň.
Druhá reakce probíhá v krku. To se ale řeší jen případným nastavením výztuhy.

Shrnuto - nástroj se Vám nezničí - ve smyslu mechanické destrukce - pouze nehraje v optimální kondici. Navíc Vaše kytara má masivní pouze rezonanční desku, tedy vliv na zadní desku a luby je nulový.
Odpověď | X | 01.12.09, 10:13:51
Tak to jste mě uklidnil. A že má kytara sloužit majiteli a ne naopak, to je vlastně taky pravda ;-)
Díky za odpověď. Budu potřebovat vyrobit 12strunnou kytaru s krátkou menzurou, takže až něco našetřím, rád se na vás obrátím. Hodně zdaru v práci.
j.c.p.
X | 01.12.09, 15:30:42
gravatar .:. Ondřej K
Dobrý den, předně musím říct, že máte nádherné kytary, snad si na nějakou někdy vydělám a našetřím, ale zatím je to tak v říši snů :-)

Chtěl bych se Vás zeptat na následující problém, nedávno jsem si pořídil akustiku: AEL30SE se snímačem B-Band® UST™ Pickup. Bohužel nevím, jestli na to měla výměna strun vliv nebo ne, což plánuju zjistit až budu zase struny měnit, ale při hraní přes snímač zní vysoké e tiššeji než ostatní struny. Struny jsem měnil z výrobcem doporučené tvrdosti Light (12) na Custom Light (11). Tohoto problému jsem si všiml náhodu při takovém lehce amatérském nahrávání melodie hrané na strunách e h. Mohla by za tímto problémem stát měkčí sada strun nebo bych se měl spíš zaměřit na snímač/elektroniku? Děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 28.11.09, 09:19:56
Dobrý den,
výměna strun by mmohla mít vliv, pokud byste měnil struny najednou, tedy všech 6 strun sundám a pak postupně natahuji nové.
V tomto případě se může stát, že se sedlo v kobylce neusadí správně a musí se mu tlakem shora pomoct, aby se srovnalo v drážce.
Nicméně to nebývá základní problém.
Doporučení výrobce o tloušťce strun je míněno ve smyslu maximální povolené tloušťky. Tenší struny budou méně hrát, ale v žádném případě není souvislost mezi nevyrovnaným zvukem snímače a typem strun, pokud mluvíme o standardních sadách.

Předem bych chtěl upozornit, že snímač typu B - Band je velmi citlivý na preciznost usazení v drážce kobylky i na sedlo samotné.Ostatně toto je jedna z negativních vlastností všech kapacitních snímačů. Jde o rovinnost obou dosedacích ploch.
U nástroje v dané cenové kategorii, to je málokdy v pořádku.

Než začne samotná úprava dílů nástroje, je dobré zkontrolovat umístění snímače - jestli náhodou není posunutý od tenkých strun směrem k basům.
První úprava je srovnání spodní hrany sedla, a to do absolutní roviny.
Nepomůže - li toto, musí se přefrézovat drážka v kobylce.
Pokud ani potom není zvuk vyrovnaný, existuje pár vychytávek, které každý kytarář používá, ale to by bylo vysvětlování na dlouho ;-)

B Band má, oproti jiným snímačům, ještě jednu podstatnou nevýhodu, a to krátkou životnost. Nejdříve se problém projeví šuměním nebo nevyrovnaností jednotlivých strun, později některé struny přestávají hrát úplně. Některý B Band funguje věky, jiný pár měsíců...
Na druhou stranu B Band nabízí velmi kvalitní, přirozený zvuk a nemá mnoho konkurentů.
Odpověď | X | 30.11.09, 10:23:45
gravatar .:. Ondřej K
Děkuji moc za odpověď, kytara byla na doladění a úpravě dohmatu (broušení kobylky). A snímání se o mnoho zlepšilo. Takže to bylo tak jak jste říkal. S tou životností, jste mě ale moc nepotěšil. Tak se holt budu muset modlit, aby B-band fungoval co nejdéle. OK
X | 05.12.09, 17:43:36
gravatar .:. sx | mail
dobry den, prosim vas o radu ... uz asi 6 rok mam elektircku gitaru sx stratocoaster vintage,dnes uz nie je v takej cenovej hladine ako pred rokmi ale je to moj oblubeny kusok avšak mam problem. raz som čistil okolie snimačov a snimače a na druhy den som si ju zapojil a namiesto hry počut len šuštanie . vobec neberie tony len chrčí. uz som ksuil všeličo ale neviem ako si s tym pomoct takze čo by to podla vas mhlo byt? dakujem
Odpověď | X | 07.11.09, 14:38:44
Dobrý den,
to na dálku nevyřešíme. Předpokládám, jste si mohl při čištění poškodit výstup ze snímače, což je velmi tenký drátek, který při neopatrné manipulaci se snímačem odtrhnete. Ale může to být na trase mezi snímači a výstupem cokoli - potenciometr, výstupní jack, kabel, který se dotýká stínění ....
Konečně to s tím čištěním ani nemusí souviset.
Pokud můžete nástroj dopravit k nám do dílny, zjistíme to velmi rychle ...
Odpověď | X | 11.11.09, 10:08:19
Ahoj, hoši.
Tak si tady po delší době čtu a koukám, že dnes tu bylo 165 lidí na stránkách. Jelikož jsem autor fotografií tu se zobrazujících (něco jsem upil) mne tato návštevnost teší. Asi jako objevené vánoční cukroví mé maminky v únoru ve špajzu...zkrátka mám radost. A líbí se mi hlavně: jak tepete dotazy o kombinaci dřev netypických ale o to zajímavějších pro nás laiky. Já bych se to nebál: zkrátka, česká višeň,trochu buku, topolek pěkný, hrušeň a to by bylo aby to nebylo. Nějak to hrát musí! A my se ptáme jak? Nenechme se s odborníky zvyklat a jít ve své linii v před.OBJEVOVAT opuštěné ostrovy kde nahé Tahitanky nahé brnkají na kůru stromů, a jak pak jim to zvesela hraje.
Zkrátka štourejte, třeba se to celé posune a zjistíme, že česká jablon rozstlá u silnice, nakonec hraje nejlépe. A pak ty davy čínanů a amíků nás zbaví veškeré té stromoviny která nám padá na hlavy a děcka když jdou ze školz a bude klid.
Ted jde jen o to, kdo to začne. Nebojme se objevovat, hurá a dobrou, teším se na to!
Odpověď | X | 05.11.09, 00:34:05
gravatar .:. jarda š.
karle nepij tolik :-)))) .. zdravím z pardubic!
Odpověď | X | 07.11.09, 17:16:23
Ale jen ať pije, za střízliva je to děsně nudnej patron! :-D
X | 11.11.09, 09:47:02
Dobrý den,
děkuji za krásné stránky a poučné fórum.
A dotaz: potřeboval bych nazvučit celkem obyčejnou kytaru, 12-ti strunku Ibanez V7212E pro občasné hraní v kapele - taková amatérská muzikantská všehochuť. Celkem mne zaujali snímače firmy Shadow.
Vybíral jsem mezi aktivní piezo verzí s elektronikou v kolíku pro zavěšení řemenu - některý Nanoflex. Potom mě ovšem upoutala i verze Nanomag. Později jsem dospěl k tomu, že by nebylo od věci mít na kytaře i nějaké ovládací prvky, protože kapela nebude mít při vystoupení nikdy žádného zvukaře. Kombinací toho všeho to ovšem dospělo až k modelu SH Performer Doubleplay. Je to tedy přínosná kombinace? Má význam si připlatit? Nebo se oproti klasickým piezo verzím příliš neliší (v souvislosti s obyčejnou kytarou)? Například oproti Nanoflexu od Shadow nebo Matrix Infinity od Fishmana?
Děkuji za Váš názor.
Odpověď | X | 03.11.09, 13:44:56
Dobrý den,
záleží na úhlu pohledu.
Osobně bych volil ušetřit na lepší kytaru a potom se zamýšlet nad kvalitním snímáním.
Snímač, v ideálním případě, má pouze zesílit zvuk nástroje. Jakmile uvažujete ve smyslu - špatný zvuk opravím elektronicky - budete zklamán. Korekce na kytaře neslouží k vytvoření ale pouze k lehké korekci zvuku. Pustíte - li do předzesilovače nekvalitní zdroj, nekvalitní bude i výstup, bez ohledu na to, jak dobrý předzesilovač je.
Shadow Doubleplay je zvukově povedená záležitost, pro muzikanty zvyklé na klasické piezo snímání, může být nezvyklá nižší dynamika.
Pro Váš případ bych se rozhodoval mezi snímáním bez korekcí - např. zmíněný Fishman Infinity, L. R. Baggs Element active nebo Shadow Nanoflex a mezi např. Fishman AX7 Onboard Blender, kde je skvělý poměr kvality a ceny (cca 4 000,- Kč), osazený mikrofon bych pojal jako bonus, který asi nevyužijete kvůli zpětné vazbě.
Odpověď | X | 04.11.09, 11:00:44
Děkuji za tipy, prošel jsem si to, pravděpodobně z toho něco vyberu.
X | 04.11.09, 14:41:41
Dobrý den,
ještě jednou bych potřeboval poradit.
Trošku jsem přehodnotil strategii výběru - uvedené snímače jsou
zcela jistě kvalitní, ale pro mne mají jednu nevýhodu, a to tu, že jsou dražší než samotná kytara. Prošel jsem si prodejny s kytarami a sledoval, jaké snímače jsou osazeny v kytarách mé cenové kategorie. Docela hojně se vyskytovala značka Fishman, a to typy: ION+, Aero, Aero+. Asi něco takového by se mi líbilo. Trochu jsem pohledal a kupodivu by se daly koupit v ceně kolem $45 i s dopravou. Cena až podezřele nízká. Ale nerozumím tomu snímači. Většinou je psáno piezo. Ale na obrázcích to vypadá spíše jako kousek stíněného kablíku. Někde u popisu jsem zase našel "koaxiální snímač Fishman Sonicore pod kobylkou". Podle vzhledu bych tomu i věřil, že to bude něco "koaxiálního". Jak se to ale montuje? Nemá ta prodávaná kytara s tímto systémem nějakou speciální kobylku, do které je to zabudované? To by znamenalo, že to vlastně nejde jednoduše přidělat k normální kytaře? Že by byla nutná výměna kobylky? Nebo je to nějak jinak?
Pokud s tím máte nějakou zkušenost, budu vděčný i za krátkou odpověd.
Děkuji.
X | 10.11.09, 12:26:17
Dobrý den,
vybrané modely jsou se snímačem kapacitním. Žádná zvláštní instalace v principu není potřeba, ale je pár triků, jak snímači při instalaci pomoct k lepšímu zvuku. Nicméně to by mělo být obsaženo i v návodu.

Jinak se jedná o pěkný Čínský nebo Korejský výrobek, který kromě loga nemá s Fishmanem moc společného. Nejde o padělek, ale o lacinou verzi, využívající, pravděpodobně, konstrukci starých modelů Fishmana.
Objevuje se na spoustě levnějších kytar a nějak funguje, ale parametry jsou odpovídající ceně a hlavně zemi původu.
Původně se na trh tyto modely nedodávaly a sloužily pouze pro OEM zákazníky.

Zkuste www.hns.cz. Myslím, že se stále ještě zabývají distribucí Fishmana z Asie. Před časem jsme něco podobného kupovali pro servis právě od nich.
X | 11.11.09, 09:45:29
Děkuji za odpověď, tak nějak jsem to tušil. Ale řekl bych, že to bude přiměřené kvalitou a i cenou té mé kytaře. Asi to zkusím. Tyto snímače jsou docela hodně osazovány do běžných kytar i dneska (a zajímavé je, že jsem je viděl i u kytar třeba za $1.000), tak myslím, že mému účelu to vyhoví.
Ještě jednou děkuji za cenné rady a přeji hodně úspěchů a radost z práce.
X | 11.11.09, 10:58:48
Tak bych to celé uzavřel a objasnil, kdyby se někdo chtěl vydat podobnou cestou. Nakonec jsem zvolil Fishman Aero+, cena i s dopravou 816,- Kč. S firmou Fishman to má společného to, že je to opravdu Fishman, není to nic staršího, ale současný model.
V balení bylo vše kromě jakéhokoli návodu, což mě mírně zaskočilo. Přestože jsem moc nevěřil, napsal jsem na podporu Fishmana, zdali by mi nemohli pomoci. Téměř okamžitě přišla odpověd i se vším, co jsem potřeboval - to byl tedy šok. Také mně vysvětlili, jak se věci mají: modely CT4, Aero a Ion (a jejich varianty) jsou dodávány pouze výrobcům kytar, nejsou volně prodejné, a proto nejsou uvedené mezi jejich produkty na www stránkách. Proto také, pokud jsem tento produkt získal např. na šedém trhu někde na eBay v asijské oblasti (přesná trefa), tak tam chyběly jakékoli instalační informace. Přesto mi poslali kompletní návod k použití i veškeré montážní instrukce, které poskytují výrobcům kytar.
Nepíši to proto, abych naváděl ke stejnému postupu, asi to není vůči výrobci zcela čisté, ale je to také možnost. Kdyby mi peníze nechyběly jinde, normálně bych asi investoval do Fishman Matrix Infinity. Ovšem vzhledem k použití a obrovskému finančnímu rozdílu jsem se rozhodl takto.
A firma Fishman u mě tímto přístupem hodně získala, i když je to možná jen o tom jednom člověku, který se mnou komunikoval. Ale z jednotlivých lidí se skládá obraz celé firmy |-/ .
X | 04.01.10, 10:23:37



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259