Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

gravatar .:. Richard | mail
Dobrý den,

nejprve mi dovolte trochu chvály - děláte nádherné kytary a až se naučím pořádně hrát, chtěl bych si od Vás nějakou nechat udělat :-)

A nyní prosba - potřeboval bych poradit. Pokud má kytara (akustika) plošší zvuk z důvodu menšího těla (grand auditorium), jakými strunami tomu nejlépe pomoci? Co jsem studoval názory na webu, pochopil jsem, že zřejmě vybrat fosfor-bronzové, ale jaká značka by byla nejlepší? Hodně jsou doporučované Elixiry, tak by mne zajímalo, zda za vyšší cenu dostanu krom vyšší kvality i lepší akustické vlastnosti právě co se týká zvýraznění zvuku...? Případně jestli poradíte i jiné struny - napadly mne ještě Cleartone.

Je mi jasné, že strunami z GA dreadnought neudělám, ale přesto bych rád zvuk alespoň trochu zvýraznil.

Díky moc!
Odpověď | X | 27.02.10, 18:00:29
Dobrý den,
vždy jde o to, jaký nástroj máte, myslím materiálově a potažmo kvalitativně. Pokud nehraje dřevo, strunami už to nezachráníte.
Mám na mysli, že rozdíl ve strunách je, ale není zlomový.
Vyřadíme-li ze hry struny asijské výroby a různé licenční hrůzy - obzvlášť Martin si libuje v produkci strun typu "baleno pro Martin", můžete vybírat podle osobního vkusu, univerzální rada neexistuje.

Můj názor je, že by Vám zcela neseděl zvuk GHS, Martin a podobných firem, specializujících se na bluegrass a country.

K úvaze jsou Elixiry, ale mají agresivnější výšky, někomu to vadí.
Jako žhavé kandidáty bych viděl DR a John Pearse, s Cleartone nemám zkušenost.
Phosphorbronze, pro více barevný zvuk tenší, pro akustický výkon a pevný tón silnější.

Používá se finta - na nástroj natahnete 0.13 struny, pokud to konstrukce dovoluje a hrajete ze všech sil několik týdnů - kytara se většinou zvukově otevře. Pak zvolíte struny podle uvážení
:-D
Odpověď | X | 01.03.10, 10:02:02
Dobrý den, obracím se na Vás touto cestou s otázkou, na níž odpověď by snad mohla zajímat více lidí. Zajímá mě jaký vliv na zvuk akustické kytary (např dreadnaught) má tloušťka masivní přední desky a velikost ozvučné díry. Případně jsou-li mezi těmito hodnotami nějaké souvislosti, zda na to existuje nějaký výpočtový vzorec. Děkuji za odpověď a přeji krásný den. Máte můj obdiv!
Odpověď | X | 19.02.10, 10:23:59
Dobrý den,
rozebrání teorie vlivu rezonanční desky a ozvučného otvoru na výsledný zvuk nástroje je téma na knížku a také jich pár na toto téma vyšlo ;-)

Předem musím zdůraznit, že jednoduché vztahy ve smyslu výpočtu vzorečku neexistují. Kytara je natolik složitá akustická soustava s takovým množstvím souvislostí, že samotné výpočty čehokoli okolo akustiky jsou výsadou vědeckých kapacit.
Existují teoretické modely ideálních nástrojů, ale většinou je teorie nerealizovatelná, protože nerespektuje různorodost dřeva, jako základního materiálu nebo nelze aplikovat z důvodu ergonomie hráče. Výsledné nástroje nebývají zvukově geniální, protože jako vždy funguje, že teorie a praxe nejsou totéž.

V praxi existují typové modely nástrojů, které jsou lety odzkoušené. Výrobce tedy ví, že pokud staví např. klasiku, musí mít tloušťky desek, rozměr žeber, velikost ozvučného otvoru, výšku korpusu atd. v určitých rozměrech, aby nástroj vůbec mohl fungovat.
Každý z výrobců pak pracuje s obecnými informacemi po svém, proto se zvuk nástrojů liší u každého výrobce.

Velmi stručně - tloušťka vrchní desky v závislosti na typu a velikosti žeber - silná deska, subtilní žebrování - barevný kultivovaný zvuk, vlastnosti nástroje lze dobře ovlivnit profilem desky. Silnější deska kmitá pomaleji, zvuk nemá nepříjemnou špičku na začátku. Sustain je dlouhý.
Naopak tenká deska a masivní žebra znamená hlasitost, ne příliš barevný tón, kratší dozvuk.
Konstrukci ovlivňuje víc systém žebrování, než deska, se kterou už nelze mnoho pracovat.
Velikost rezonančního otvoru musí být taková, aby vzduchovému sloupci uvnitř nástroje kladl otvor částečný odpor. Ovlivňuje se tím barva zvuku, resp. naladění vzduchového sloupce nástroje. Má-li nástroj zvukový problém, lze ho velikostí otvoru částečně eliminovat.
Příliš malý otvor nástroj zadusí - vzduchový sloupec nemůže prostupovat z nástroje do okolního prostředí. Naopak příliš velký otvor nezpusobí dostatečnou kompresi vzduchového sloupce. Zvuk je hlasitý, rychle se tvoří, ale tón nemá barvu.

Odpověď | X | 24.02.10, 09:22:30
gravatar .:. Míra | mail
Dobrý den. Chtěl bych Vás poprosit o radu. Mám starou el. kytaru, kterou jsem se rozhodl zrestaurovat z důvodu popraskaného laku, špatné mechaniky, atd. Povrch kytary jsem opálil a poté obrousil. Tělo kytary jsem na několika místech překytoval,protože je slepované z několika částí dřeva. Nyní nastává fáze lakování, se kterou si nevím moc rady. Chci se Vás proto zeptat, jaký druh laku by byl v mém případě nejvhodnější. Přál bych si , aby tělo kytary bylo v nějaké barvě, s lesklým lakem a krk kytary přírodní, také s lesklým lakem. Děkuji za odpověď. Hezký den
Odpověď | X | 17.02.10, 12:45:37
Dobrý den,
pokud máte k dispozici stříkací pistoli a kompresor, nejjednodušší bude použít nitro. Dá se koupit jak bezbarvé, tak barevné. Oba typy se dají poměrně snadno leštit a dostupnost je v každých barvách lacích. Nitro je ekologicky "nepřijatelné", takže se můžete setkat s náhradou na bázi akrylátu, polyuretanu nebo něčeho podobného. Použít se dá. Pozor na akryláty určené na autolakování - dvousložkové laky, na dřevo nevhodné, protože špatně tuhnou ve větší vrstvě. Vždy musí být uvedeno, že lak je určen na dřevo!
Pokud byste chtěl něco náročnějšího, použijte dvousložkový polyuretan. Lak, který se dá dobarvovat a vůbec všemožně modifikovat na konkrétní vlastnosti. Dostupné produkty nabízí např. www.milesi.cz. Aplikace je náročnější a leštění vyžaduje speciální pasty. Nitro nebo akrylát vyleštíte autoleštěnkou.

Nemáte-li stříkací techniku, použijte sprej. Na barevné díly autolak, na bezbarvé lak na nábytek. Obojí jednosložkový akrylát. Vyjde Vás to ale poměrně draho, protože musíte nastříkat celkem silnou vrstvu, aby bylo možné leštit a spreje mají malou vydatnost.

Některé hmoty lze nanášet pomocí válečku - nic moc výsledek, ale při notné dávce trpělivosti by to cesta byla. Poptejte se v prodejně barev - doporučí Vám hmotu a typ válečku.

Rozhodně nevybírejte materiály na bázi polyesteru, epoxidu nebo vodou ředitelné.
Vhodné je nitro, polyuretan a akrylát - dodávají se i jako jednosložkové a lze použít.
Odpověď | X | 18.02.10, 09:53:33
gravatar .:. Míra | mail
Děkuji moc za odpověď. Stříkací pistoli a kompresor k dispozici bohužel nemám, tak použiji Vámi doporučené laky ve spreji:-) Hezký večer
X | 18.02.10, 18:27:29
gravatar .:. Honza | mail
Dobrý večer, chtěl jsem se zeptat jestli provádíte i opravy klasických kytar. Mám novou klasickou kytaru (kopie smallman) a mám problém s krkem a pražci. Kytaru jsem několikrát vracel, ale výrobce (pan Svoboda) není schopen vyhovět mým požadavkům. Jednalo by se o zbroušení krku, tak aby byl rovný (momentálně tvoří nepříjemné "U":-))+ přeměřit a předělat pražce. A dále bych se chtěl zeptat na kolik by to (v případě, že takové opravy a seřízení provádíte) přišlo. Děkuji za odpověď a hezký večer
Odpověď | X | 16.02.10, 21:23:28
Dobrý den,
bohužel už mám zkušenost s těmito nástroji a pokud je kytara vyrobena stejně, jako ty, které jsme měli na servis, bude to dost práce. ;-)
Z Vašeho dotazu není zřejmé, mluvíte-li o profilu krku nebo o hmatníku.
Předpokládám, že Vám vadí špatně profilovaný hmatník.
Problém spočívá v tom, zda po přebroušení bude možné nastavit hratelný dohmat - záleží na tloušťce hmatníku a geometrii nástroje. Pokud ano, není to až tak velký problém. Pokud ne, hrozí výměna hmatníku a to je dražší záležitost.
Druhá část - přeřezání menzury - je komplikovanější. Drážky po pražcích je třeba vyplnit a znovu nařezat. Tím samozřejmě utrpí hmatník a pražce nemusí optimálně držet. Nicméně lze to ...
(Potíž může být i ve špatně umístěné kobylce).
Pokud jste ochoten nás navštívit v dílně, můžeme probrat potíže a navrhnout řešení. Na dálku Vám moc dobře neporadím.
Orientačně - srovnání hmatníku cca 500,- , přeřezání menzury - závisí na mnoha okolnostech, ale cca 1 000,- přepražcování 1 500,-.
Pokud by se hmatník nahrazoval, naskakují tisíce, protože pak je třeba opravit i lak, atd. ...

Jestli se jedná o nový nástroj, doporučím Vaší pozornosti zákon na ochranu spotřebitele, tedy reklamaci. Investice na opravu je poměrně vysoká a osobně bych to u nové kytary neakceptoval.
V případě, že opravu provedeme my nebo kdokoli jiný, nárok na reklamaci ztratíte.
I po opravě, není jistota, jestli bude vše v pořádku a vy můžete investovat znovu. Kromě výrobce, který ví jak a z čeho nástroj vyrobil, Vám nikdo nemůže dát jistotu.

Se zhodnocením rozsahu opravy Vám samozřejmě můžeme pomoci.
Odpověď | X | 17.02.10, 10:05:07
gravatar .:. Mára | mail
Dobrý den pane Procházko, po pročtení tohoto fóra a příjemného zjištění, jak velice ochotně odpovídáte pisatelům, bych se i já osmělil požádat Vás o názor na můj problém.
Mám US Fender Stratocaster re-issue 57 z řady Vintage, Corona, zhruba konec 90tých let, čili hmatník/krk - javor v jednom kuse, miniaturní pražce, vintage tremolo - sedla z ohýbaného plechu. A nějakou dobu se potýkám s intonací, postupnými pokusy o seřizování už se mi podařilo dospět k takřka uspokojivému výsledku. Mají tyto tenké pražce vliv na intonaci? Nebo je spíš třeba si pouze zvyknout na rozdíl oproti např tzv. Jumbo rozměru?
Problém ale nastal u struny E, která i nezmačknutá se chvěje podivně nepravidelně a i při seřízené oktávě, podle ladičky, hraje slušně tak do páté polohy, pak se k původnímu tonu začínají nějaké vyšší kmitočty - čím výš tím víc a např na 12th už to opravdu není e. Action struny na to vliv nemá a situace se trochu zlepšuje jakoby prodloužením menzury - výraznym pohybem kamene kobylky dozadu, čimž se ale zas rozjede oktáva. Používám struny 011, pružiny napnuté tremolo se jednozvratně opírá. Nevyřešilo by to něco s nultým pražcem?
Rmoutí mě to, kytaru mám rád. Děkuju za odpověď;-)
Odpověď | X | 11.02.10, 21:27:40
Dobrý večer,
šířka pražce sama o sobě nemá vliv na ladění. Problém nastává, pokud jsou pražce vymačkané nebo zbroušené a není na nich zpět vytvořen vrchlík, ale jsou nechány ploché.
I úhel drážky v 0. pražci umí hnout s laděním.

Problém nepravidelného chvění - pominu - li starou strunu, může způsobit mnoho věcí a bylo by potřeba nástroj vidět. Jen od boku - snímač blízko strunám - magnetické pole ovlivňuje strunu, grot na kameni kobylky - nutno občas kontrolovat a lehce zabrousit no a nebo přepnutý krk - měl by být lehce v průhybu, absolutně rovný nebo zakloněný dozadu způsobuje bzučení struny.
0. pražec může mít příliš hluboké drážky ...
U Fender nástrojů bývá občas problém s nedostatečným úhlem mezi 0. pražcem a mechanikou - nutno nastavit srážeče.
Setkal jsem se i s tím, že bylo třeba změnit úhel krku v těle nástroje, aby zmizelo bzučení, které nemělo zjevné příčiny.

Samozřejmě to může být mnoho dalších věcí, ale zkuste eliminovat ty uvedené ;-)
Odpověď | X | 15.02.10, 20:06:45
gravatar .:. kolom | mail
prosimvaas jak zavázat struny aby se neprotáčekl ten kolík
Odpověď | X | 05.02.10, 17:13:31
Dobrý den,
pokud se protáčí mechanika (předpokládám u nástroje s nylonovými strunami) - první pomoc je vymontovat mechaniku, rozebrat a zkusit sekundové lepidlo mezi plastový váleček a jeho kovovou osu, druhá pomoc je vyvrtat otvor skrz plast i osu a vložit kovový klínek - třeba šroubek nu a třetí, nejoblíbenější - koupit nové mechaniky - cca od 250,- Kč.

Pokud Váím jenom nejde namotat struna a sklouzává, pak stačí google ;-)
Kovové struny
odkaz
Nylonové struny
odkaz
Odpověď | X | 08.02.10, 10:42:27
gravatar .:. Pepa | mail
Dobrý den,
rád bych se zeptal jak odolává tahu strun mahagonová masivní deska na akustické kytaře v porovnání se smrkem a cedrem.
Jak je možné, že některé kytary Martin s mahagonovou deskou hrajou kvalitně i po 50 letech od výroby.
Záleží také na kvalitě zpracování desky a žebrování ?
Díky
Odpověď | X | 02.02.10, 18:11:19
Dobrý večer,
při výběru rezonanční desky se vždy posuzuje poměr váhy a pevnosti.
Některé dřeviny jsou sice lehké, ale s pevností je to horší. Typickým zástupcem je červený cedr, který byl původně používán na nylonové nástroje. Vzhledem k lepší dostupnosti a nižší ceně, než smrk, se v poslední době stal používaným i na kytarách s kovovými strunami. Má to ovšem svoje limity a cenou za specifickou barvu zvuku a snadno znělé nástroje je nižší životnost.

Se smrkem je to složitější - běžně se používají tři druhy - Engelmann, Evropský a Sitka, pro luxusní nástroje ještě Adirondack.
Uvedeno v pořadí pevnosti.
Právě Adirondack má ze všech používaných dřevin nejlepší poměr váhy a pevnosti. Většina dochovaných kytar z období 30. - 40. léta je právě z něj, občas Sitka, používaná jako levnější náhrada.

Mahagonu se opět používá několik druhů - na vrchní desce nejčastěji potkáte Sapeli. Pevná, ale relativně těžká dřevina.
Nástroje z něj sice vydrží, zvuk ale rozhodně nevyhoví každému a se smrkem se moc rovnat nedá. Zvuk bývá ostrý a agresivní. Chybí mu "kulatost" a kultivovanost smrku.
(To koa je jiná písnička - pevná a se smrkem se vlastně taky nedá srovnat, protože kdo neslyšel, neuvěří 8-| )

Samozřejmě, že vnitřní konstrukce je základ, řekl bych, že podsttnější, než samotná kvalita materiálu. Materiál Vám pomůže, ale konstrukcí ho podpoříte nebo zabijete.
Opět tu je "ale" - třeba u cedru je takový pevnostní rozdíl mezi jednotlivými kvalitami materiálu, že vybírat musíte.
A kvalita zpracování je jasná, co ošidíte, to se Vám vrátí.

Celé to okomentovat by vydalo na samostatnou stránku na webu, což taky máme v plánu, ale to až zbude čas.
Zatím jen zmínka - na rezonanční desky se používá mnoho dřev. Mezi specialitky patří: Aljašský žlutý cedr, Port Orford cedr nebo třeba Redwood. A mezi opravdu výjímečné třeba různé křížence smrků, které se objevují v lokalitách, kde je více smrkových druhů vedle sebe. Zástupce je např. Lutz.
Odpověď | X | 02.02.10, 19:39:45
gravatar .:. Jirka
Dobrý den, předem uvádím, že nejsem (asi bohužel) majitelem ničeho od p. Procházky, ale jen prostudování tohoto fóra je tak obohacující, že se sem budu po této první návštěvě vracet. Je radost vědět, že mezi námi, v té záplavě konzumu a šlendriánu, jsou lidi, kterým o něco jde a kteří se rozhodli neslevit... Díky! Jirka
Odpověď | X | 30.01.10, 20:54:13
Dobrý večer,
děkujeme za pochvalu. Osvěta je potřeba :-D .
Tak třeba aspoň pár lidem dojde, že není všechno tak, jak jim to slavné firmy předkládají a začnou přemýšlet o nástrojích trochu víc ...
Odpověď | X | 02.02.10, 18:50:41
gravatar .:. Kryštof | mail
Dobrý den pane Procházko, hraji na kytaru Gretsch 5120, ale nevyužívám Bigsby tremola. Jaký by byl zvukový dopad při výměně za obyčejný závěs strun...na kolik by to vyšlo? Ještě bych se chtěl zeptat na zvukový rozdíl mezi kovovou (tune-o-matic) a celodřevěnou kobylkou a její cenu? Děkuji za odpověď.K
Odpověď | X | 30.01.10, 16:41:35
Dobrý den,
Bigsby má zcela specifický zvuk, který jiným způsobem nedosahnete. Ale obecně vzato, vlivem malého přítlaku strun a velké hmotnosti samotného Bigsby, je zvuk hodně elektrický a postrádá hutnost, která je typická pro jazzové kytary.

Standardním struníkem se tedy zvuk stane hutným, barevnějším a méně elektrickým.

Dřevěnou kobylkou se víc blížíte akustickému zvuku, na druhou stranu to sebou nese větší rozdíly ve vyrovnanosti zvuku, protože tón je bohatší o vyšší harmonické a ty se chovají zákeřně :-) .

Kovová Tune - O - Matic se osazuje především pro vyrovnanost zvuku a při požadavku na vyšší průraznosti nástroje.

Pokud je systém kobylky klasický - tedy základna a vrchní díl, mají komponenty stejné rozteče, dají se tedy dřevěné a kovové kobylky měnit.
Při konstrukci šroubů přímo do desky - např. Les Paul - nemá dřevěná kobylka mnoho opodstatnění, protože toto řešení předpokládá požadavek na elektrický zvuk.

Ceny se různí dle typů, výrobců a provedení (zlato, chrom, ..).- kobylka - vrchní díl do 1 000,- Kč (dřevo i kov).
Závěsy strun značkové nebo dřevěné od 1 000,- do 5 000,-, úplně nejzákladnější asijská výroba od 200,-.
Cenu práce bychom museli domluvit podle rozsahunutných úprav, pouhá výměna je v řádu stovek.

U Gretsch nástrojů nepočítejte s tím, že získáte klasickou bebop kytaru. Vnitřní konstrukce je natolik specifická, že ji nepřeperete ;-)
Získat kvalitnější tón je ale možné.
Odpověď | X | 02.02.10, 11:04:54
gravatar .:. M.Lejček | mail
Dobrý den,
zajímal by mě Váš názor - s kamarádem máme flamencové kytary a pochopitelně hledáme ty nejvhodnější struny na hraní flamenca. Někteří výrobci strun uvádějí přímo v názvu, že jsou "flamencové". Podle mě je to obchodní trik a já si musím vybrat to co mi vyhovuje zvukem a na pohmat. Kámoš tvrdí, že takto označené struny musejí znít líp. Myslíte, že by výrobci volili jiné druhy materiálů, ikdyž označený tah a průměr struny bývají často totožné? Díky Míla L.
Odpověď | X | 27.01.10, 19:09:28
Dobrý den,
výroba strun je velmi složitý proces, který si bez výhrad všichni tají.
Používají se různé materiály, v případě opředených strun i různé technologické odlišnosti, jako je například tvar jádra struny nebo i samotné napětí struny, při kterém se opředení namotává ...
Tah a síla struny jsou v tomto případě vedlejší.

Výrobce většinou nabízí několik tvrdostí (tah / síla strun) s různými vlastnostmi. Nepodezíral bych tedy z obchodního triku, ale skutečně může jít o různé struny.
Na pohled to poznat nemusíte, rozdíl bývá často v konstrukci jádra.
Poznáte to z vlastností při hře - jiný rozkmit, dozvuk, ...
Nezbyde, než zkoušet a hledat.

Pravdu máte v tom, že vybrat si musíte podle stylu hry a nástroje ...
Odpověď | X | 01.02.10, 20:07:57
gravatar .:. Pepa | mail
Dobrý den,
můžete mě prosím poslat specifikace ke Grand Stage Cocobolo.
Zajímá mě také šířka hmatníku u 0 pražce a také 12.
Předpokládám, že tělo je podobné řadě OM u Martina.
Jaké jsou vlastnosti dřeva Cocobolo (jakému dřevu se podobá.)

Nemáte v současnosti v nabídce , popř. rozdělaný nástroj
Grand Stage : celomasiv evropský smrk + javor ?

Děkuji
Odpověď | X | 21.01.10, 18:17:08
Dobrý den,
rezonanční deska cedr masiv, zadní deska a luby cocobolo, krk mahagon, hmatník a kobylka indický palisandr, intarzie perleť/abalon, chránič Tortis, mechaniky Gotoh, 0. pražec a kobylkové sedlo kost, povrchová úprava polyuretan.
Tvar odpovídá OM.
Šířka krku 44 / 54 mm.

Cocobolo je považováno za jeden z materiálů, použitelných jako ekvivalent Brazilskému Rio palisandru.
Tedy mohutný barevný zvuk s dlouhým sustainem. Díky své tvrdosti nepohlcuje zvuk, ale chová se jako skvělý reflektor. S tím souvisí i čistota tónu, kterou u měkčích materiálů nenaleznete.

Materiálovou kombinaci, kterou poptáváte, nemáme v plánu.
Osobně bych ji ani nevolil, pokud by zákazník přesně neznal důvod, proč ...
Pominu-li vzhled, pro velikost kytary, jako je Grand Stage, existuje mnoho vhodnějších materiálů, než je javor. Ten funguje skvěle na velkých modelech, na malé kytaře je poněkud nevýrazný.




Odpověď | X | 22.01.10, 10:25:53
gravatar .:. Mirek | mail
Dobrý den,
ve vaší galerii mě zaujal telecaster (Bolt on te).Můžete mi zdělit orien.cenu ,popř.za jak dlouho by jste mi tento nástroj vyrobil?
Odpověď | X | 09.01.10, 14:32:16
Dobrý den,
cena se odvíjí od vybavení, tedy pokud mi sdělíte Vaše požadavky, vypracuji Vám přesnou kalkulaci.
Tele v galerii bylo kalkulováno na 33 000,- Kč.

Tělo americká olše, polep fládrovaný javor, krk kanadský javor, hardware Gotoh, snímače Fender Texas Special.

Termín dodání je vsoučasné době léto 2010.
Odpověď | X | 12.01.10, 10:31:04
Dobrý den,
právě jsem si tady pročítal Vaše odpovědi na dotazy a došlo mi, že jste výrobcem kytar. Rozhodl jsem se zakoupit kytaru, s masívní smrkovou deskou a masivním palisandrem na lubech a dně. Někde jsem četl charakteristiku takto zhotovené kytary a mám jasno. Zprvu mě oslovil Seagull - vlastně ten nejdražší, jinak dělaj luby z překližky - ale protože jsem nenašel distributora, který by přivezl více než jednu kytaru, rozhodl jsem se pro tuzemskou výrobu. Rozjel jsem se do Brna do prodejny FURCH a shledal, že kytara kterou bych si dovedl představit jako schůdnou, je superjumbo"25" od jmenovaného výrobce, za 37000,-Kč, vč. kufru. Na Vámi vyrobenou kytaru jsem nehrál, co víc, nikdy jsem o ní ani neslyšel. Sdělte mi zda vyrábíte kytary dle mnou preferovaných(popsaných) kritérií, na kolik by případně přišla a kde si na ní lze sáhnout. Mockrát děkuji za reakci! Petr Kubeš
Odpověď | X | 07.01.10, 10:30:22
Dobrý den,
prosím rozmluvte mi někdo koupit cutaway. Resp. shrňte pro a proti....rozhodl jsem se dát za akustickou kytaru 40 000,-Kč Výřez je bez příplatku a já se nejsem schopen rozhodnout...je zřejmé, že úbytkem dřeva prostřednictvím výřezu, musí dojít nějakému posunu kvality zvuku do nežádoucích poloh....ale zas ....no prostě prosím o shrnutí!
Dík
Odpověď | X | 06.01.10, 23:03:29
Dobrý den,
takovou kytaru lze samozřejmě vyrobit.
Při investici, o které mluvíte, by bylo vhodné probrat možnosti nástroje a hlavně jeho použití.
Samotná materiálová kombinace je zavádějící - jen smrku se používají čtyři základní druhy a každý má zcela jinou zvukovou charakteristiku.
Systém vnitřní konstrukce a konečně i tvar modelu jsou stejně důležité součásti, podílející se na výsledném zvuku a variant je opět mnoho.
Pro správný výběr kytary je třeba zohlednit i hudební styl, pro který bude určena - to co se Vám na první poslech líbí doma v obýváku Vás může nemile zaskočit na pódiu s kapelou.
Ohledně výřezu - nehrajete-li ve vysokých polohách, neřešit.
Akusticky se nástroje bez výřezu chovají lépe.

Nástroje si můžete vyzkoušet u nás v dílně.
Cenově se popsaný model dá pořídit od cca 30 000,- Kč. Přesnou cenu kalkulujeme podle konkrétní specifikace - tedy nástroj se dá poskládat v mnoha variantách.
Orientačně si můžete udělat představu z ceníku zde:
odkaz
Odpověď | X | 07.01.10, 22:12:36
gravatar .:. Ivo | mail
Dobrý den.
Měl bych jeden dotaz. Rozhodl jsem se pro stavbu baskytary. Mám doma křevo od kytaráře. Jedná se o delší olšovou desku, kterou budu muset slepit k sobě. Co jsem se tak ptal pár kytařárů tak mi doporučili na lepení lepidlo Titebond. V ČR je sice hůře k dostání, ale sehnat se dá. Já mám, ale doma klíh a co jsem se dočetl tak i ten se používá. Jde o to jak kytaře, která bude slepená klihem bude vadit změna vlhkosti apod? Prostě jak moc odolný a kvalitní ten spoj je? Ještě bych se zeptal zda záleží na stáří toho klihu. Ten můj už určitě nějakých dost let pamatuje. Nebo je bude lepší koupit ten titebond?

Děkuji za odpověď. Ivo
Odpověď | X | 30.12.09, 14:56:07
Dobrý den,
pokud nemáte zkušenosti, použijte Titebond.
Klih je v mnoha ohledech lepší, ale týká se to především akustických nástrojů.
Jestliže s klihem neumíte pracovat, může to skončit spojem, který nebude dostatečně pevný.
Vůči vlhkosti a teplotě je Titebond odolnější, ale extrémy budou vadit nástroji, ať už bude slepen čímkoli. Podmínky, které nebudou vadit dřevu nebudou vadit ani klihu.
Stáří klihu by nemělo být překážkou.
Odpověď | X | 06.01.10, 09:25:32
gravatar .:. Zemanek | mail
Dobrý den, vřele doporučuji Titebond Liquid Hide. Jedná se o tekutý klih, s kterým se pracuje rychle a hlavně jednoduše oproti klasickému klihu. Takže kdo nemá zkušenosti, jedná se o nejlepší volbu. Dyžtak jsem našel prodejce na Praze 4 ( odkaz Zdraví Zema.
Odpověď | X | 15.04.10, 13:09:27



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259