Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

gravatar .:. Pavel
Dobrý den,
ze ZUŠky jsem zvyklý na hru na klasickou španělku.
V současné době vlastním Drednought, kde se mi velice líbí barva tónu a průraznost, ovšem velice mi vadí úzký hmatník a dlouhý krk.

Chtěl bych se zeptat, jestli jste schopni vyrobit kytaru, která by měla kratší krk jako u španělky. Při pročítání příspěvků jsem pochopil, že je nemoudré docílit toho kratší menzurou, ale bylo by možné zkrátit krk o 2 pražce (na 12 jako na španělce) a naopak posunout kobylku o tu samou vzdálenost níže? Předpokládám, že na zvuk to vliv mít nebude...

A dále by mě zajímalo, zda-li různé tvary akustické kytary ovlivňují vhodnost a snadnost hry prsty, nebo jen barvu zvuku. Např. můj současný Drednought se mi jeví jako tvrdší pro dohmat, ale to je pravděpodobně způsobeno tvrdými strunami. Pokud bych tyto samé struny dal na kytaru s tělem Grand Concert nebo Grand Stage o stejné menzuře, mělo by to na snadnost dohmatu a tedy pohodlnější hře prsty nějaký vliv?

Děkuji za odpověď
Odpověď | X | 02.01.15, 23:46:18
Dobrý den,
šířka krku je detail, tu lze zvolit takřka libovolně.

Zkrátit krk o 2 pražce lze také, ale není to pouze o zkrácení a posunu kobylky, musí se přizpůsobit i vnitřní konstrukce žebrování.
Není pravda, že by to nemělo žádný vliv na zvuk, ale to, co se Vám líbí, tedy základní charakter westernové kytary, zůstane zachován. Nástroje s pasováním na 12. pražci mívají měkčí a barevnější zvuk.

Téma vhodnosti typu nástroje vůči stylu je složitější.
Jde o to, co chcete řešit. Pokud pouze to, zda je krk a dohmat pohodlnější, pak je to otázka profilu krku a seřízení nástroje, nikoli tvaru.
Tvar může mít vliv na pohodlnost ergonomickou - tedy ne každému je pohodlné mít velký nástroj, protože pak celé tělo přizpůsobujete tvaru kytary, ale to je spíš problém pravé ruky.
Je samozřejmě možné, že budete mít v ruce menší kytaru, která Vám bude připadat hratelnější - menší modely mívají kratší menzury, proto i tah strun je nižší a kytara se tváří pohodlněji. Opodstatnění kratší menzury vidím víc v tom, že malé nástroje jsou většinou ozvučené a nepočítá se s tím, že by uhrály všechno akusticky. Není proto kladen takový důraz na výkon kytary.
Druhý důvod bývá okruh zákazníků - mnoho hráčů na elektrickou kytaru má problém s velikostí jako je dreadnought a větších a volí modely velikosti cca klasické kytary - v našem katalogu Grand Stage - a mnoho z nich je z elektrické kytary zvyklých na menzuru 630 mm.

Já zastávám raději konstrukci s klasickou menzurou 650 mm a přizpůsobení profilu krku tak, aby byl opravdu pohodlný.
Pokud máte takový nástroj v ruce, pak zjistíte, že nebude obtížná standardní menzura ani tvrdé struny.
Díky novým typům výztuh krku je možné vyrobit stabilní pevný krk s velmi subtilním profilem.
Stabilita souvisí i s možností nastavení nižšího dohmatu.

Obecně se vhodnost modelu vůči stylu řídí charakterem zvuku, který ten který model charakterizuje.

Grand Stage je vhodný pro blues a rock protože má užší charakter a nemá tak dlouhý sustain.
Právě sustain řeší i hráči fingerstyle, kterým příliš dlouhý sustain vadí při rychlých bězích.

Dreadnought je nejuniverzálnějším modelem, zvuk je ale tvrdší a méně barevný než jumbové modely.
Naproti tomu má větší výkon.

Jumbo je z uvedených nejbarevnější, v oblibě ho mají písničkáři pro jeho široký zvuk, který zastoupí chybějící nástroje kapely.

To celé ještě můžete ovlivňovat výškou lubů, použitým materiálem a konstrukcí žebrování i tloušťky desek.
Tím je možné prolínat jednotlivé modely mezi sebou.
Dreadnought pak může být blíž jumbu a podobně.....
Odpověď | X | 05.01.15, 11:35:55
Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli je možné provést přestavbu akustické kytary a tím změnit její zvuk.Je to celomasiv,který vlastním druhým rokem přední deska smrk,záda palisandr.Kytara stále postradá plný zvuk špatná odezva basů.Celkově plochý zvuk.Na elixírech je to strašně plechový.Natahnul jsem 13náctky struny a stále to není ono.Málo to rezonuje pocit jak z překližky.Vím,že nemůžu chtít zázraky od kytary Cort za cca 17 000Kč,ale vzhled a ladění je bez chyby.Je nějaké řešení?
Odpověď | X | 17.12.14, 08:02:58
Dobrý den,
až jednoho dne muzikanti připustí, že cena není o vzhledu, ale o tom, že to někdo umí udělat aby to hrálo a někdo ne, tak se půjdem opít na radost :-D

Předělávat kytaru "aby hrála" teoreticky lze, prakticky je to ale nesmysl, protože ad1 je to takový zásah, že se rozhodně nemůže vyplatit, ad2 zasahovat do něčeho, co je v principu špatně navržené, nemá význam.

Každý z tradičních výrobců - ať už firem nebo jednotlivých kytarářů - má konstrukci nástroje postavenou na určitých pravidlech a tricích, které se zásadně liší a hlavně - z hotového nástroje se velmi těžko zpětně mapují. Je to vždy soubor několika věcí, které souvisejí.
Pro laika vypadá konstrukce vždy podobně, ale není tomu tak.
Konstrukce definuje zvuk nástroje a lze s ní hodně hýbat a přizpůsobovat si ji.
Firmy sázející na nízkou cenu a hezký design samozřejmě neřeší až tak kvalitu zvuku, jako zaručenou stabilitu nástroje ( to je ten důvod, proč ani struny 0.13 nejsou schopné nástroj rozerznít ), aby nebyly reklamace a co nejefektnější vzhled, aby se to prodávalo.
Většinou vývoj konstrukce spočívá pouze v tom, že se koupí drahý značkový nástroj, doslova a do písmene se rozřeže a okopíruje a hurá do výroby. Bohužel chybí znalost souvislostí a tak to nefunguje. A aby to fungovalo, musí v té továrně pracovat lidé, kteří problematice rozumí a Ti už jsou drazí, atd.....

Už mnohokrát jsem to psal, ale stejně - cena nástroje je především know how, pak cena materiálů a někde na konci teprve designové provedení.
Máte - li know how, můžete docílit slušného výsledku i s materiálem, který není špičkový, nemáte - li, nepomůže Vám ani ten nejlepší.
Tak jak píšete - hraje to jako překližka, přestože výrobce použil celkem kvalitní masiv.
Podobně hrály celopřekližky z Japonska, které se tu objevovaly od 80. let a pokud je ještě lidé mají, nedají na ně dopustit. Důkaz toho, že když se ví jak na to.....

Můžete mít samozřejmě štěstí a z těch statisíců kytar, které firmy podobného zaměření jako Cort tlačí na trh, vyberete některou, která hraje. To se při tak masové výrobě vždycky občas povede - je to souhra náhod.
Každopádně s Vaší kytarou už se asi nic moc nestane. Po 2 letech by se už byla projevila nějaká změna.
Doporučil bych prodat a buď našetřit na něco lepšího anebo jít cestou hledače v levných nástrojích, což bývá na dlouho a někdy se stejně nepovede najít.

Osobně si myslím, že od "levných firem" má cenu kupovat levné kytary na použití v hospodě.
Kupovat od nich dražší modely je zpravidla nejhorší investice. Hrají stejně špatně jako ty levné a finančně jsou v násobcích základních modelů. Konstrukce je většinou naprosto stejná u kytar z překližky jako u celomasivů........
A ladění je dnes už do velké míry standard. Pokud to nefunguje, tak buď špatným seřízením anebo jde o opravdu špatnou výrobu - nejčastěji je špatně umístěná kobylka, která nepočítá s tím, že reálná délka struny mezi 0. pražcem a sedlem není délka menzury, ale délka menzury + něco navíc jako kompenzace, nicméně, až na vyjímky, to je už opravdu výsada no name produkce.
Odpověď | X | 17.12.14, 10:45:36
gravatar .:. D.Rokos | mail
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jaké rozměry otvoru frezujete pro humbuckery. Kromě délky a šířky mě zajímá hlavně hloubka a to i hloubka uchytek pro šroubky. moc děkuji za odpověd
Odpověď | X | 08.12.14, 22:20:25
Dobrý den,
záleží na typu rámečku, který použijete - některé jsou o fous menší, takže přeměřte před tím, než budete páchat díru na snímač.
My používáme cca tyto rozměry: d = 71 mm, š = 40mm, h = 20 mm.
K šířce přidejte na každé straně cca 8 mm na úchyty šroubů, ty jsou hlubší cca o 10 mm.
Odpověď | X | 10.12.14, 10:06:40
Dobrý den,
zvažuji koupi lepšího nástroje a chtěl bych se zeptat, jaký model byste mi doporučil na solové hraní většinou s ozvučením. Potřebuji, aby kytara "uměla" zahrát basu melodii i akordy současně a tony se neslily. Sháním vlastně něco jako piano ve tvaru kytary;-) .Co se týče strun nebo menzury nemám žádné zvláštní představy. V současné době hraji na Martin OM-1 se snímačem Seymore Duncan SC. Mám ale problémy mimo jiné s brumem a zpětnou vazbou (nevím nakolik za to může kombo). Také mi nevyhovuje, že z kytary musím hrozně moc "tahat" výšky. Děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 03.12.14, 23:21:39
Dobré ráno,
tak všechny tyhle požadavky umí splnit drahé kytary :-D
Na začátek si neodpustím znovu zopakovat, že cena nástroje není až tak otázkou luxusního vzhledu ani loga na hlavici, ale - alespoň u malých výrobců a klasických kytarových firem - otázkou toho, že to daný výrobce či firma umí.
Rádoby stejné nástroje - mnohdy i ze shodných materiálů - z "no name" produkce málokdy snesou srovnání s kvalitními nástroji. Pointa je v konstrukci uvnitř nástroje, kterou zvenčí těžko postřehnete.

Pokud už vybíráte ze značek, pak je dobré si vždycky postavit cenu vybraného modelu vůči kupní síle státu, ve kterém firma sídlí. Absolutní cena nástroje nevypovídá o kvalitě zhola nic. Většinou pak zjistíte, že nástroj, který je v Čechách v hodnotě x platů je vlastně jeden ze základních modelů.....

Nicméně - všechny vlastnosti, které popisujete - tedy vyrovnaný zvuk, odolnost zpětné vazbě, barevný zvuk v basech i výškách, snadný ozev - to je definice kvalitního nástroje.
Budeme - li se bavit o Vašem nástroji ( předpokládám klasické OM - 1 - smrk Sitka / mahagon Sapeli ), pak problém první je smrk Sitka na rezonanční desce - jeden pevných materiálů, který snese tlusté struny a hrubé zacházení trsátkem, ale na prstovou hru to moc není, funguje od strun síly 0.12 a nemá moc kvalitní barvu tónu.
Sapeli je materiál, který umí docela hezky basy, ale výšky už jsou horší. Důvodem je nedostatečná tvrdost tohoto materiálu. Pominu parodii na hmatník ve formě lisovaného papíru s epoxidem s komerčním názvem Richlite.
Seymour Duncan SC je sice stará záležitost, ale přece jen ve své době kvalitní.
Kombo - toť otázka.

Abych Vám doporučil úplně zodpovědně, potřeboval bych víc informací a nebylo by to na rozbor tady na fóru, ale obecně - hledejte nástroj s rezonanční deskou z Evropského smrku - existuje mnoho dalších variant, ale ty rozhodně neobjevíte v levnějším segmentu a velmi pravděpodobně ani v Čechách.
Evropský smrk má předpoklady k vyrovnanému nástroji, snadnému rozehrání a plnému spektru barev tónů.

Pro zadní desku a luby by to chtělo něco z palisandrů - Indický je klasika. Opět - existuje mnoho dalších, kvalitnějších, ale platí totéž co u smrku - v Čechách nebude, cena vyšší.
Indický palisandr je první z materiálů, které nabízejí brilanci na výškách spolu s plným tónem.

Snímání - pokud byste chtěl zůstat u magnetického snímače, pak L. R. Baggs M1 nebo M1 Active, nejnovější model M80 už disponuje i technologií využívající vibrací rezonanční desky, díky tomu je dynamičtější a víc respektuje samotný nástroj.
Pokud byste volil z piezo anebo kapacitních snímačů - pak L. R. Baggs Element Active anebo jakoukoli jeho aktivní variantu, pokud preferujete piezo, pak Fishman, ale pozor, v poslední době kvalita hodně spadla a objevují se Fishmany made in China, které byly donedávna výsadou levných nástrojů a OEM distribuce, nebyly vůbec uvedeny v katalogu Fishmana. Dnes jsou zařazeny jako standardní produkt americké firmy.

Otázkou je Vaše představa o ceně, kterou jste ochotný akceptovat. Tuším, že OM 1 by mohla být někde okolo 20 000,- Kč?
Od nás se dostanete s popsaným nástrojem bez snímání okolo 36 000,- Kč.
Z levnějších nástrojů na trhu moc nedoporučím, většina na tom bude se zvukem podobně jako Vaše současná kytara....
Jediné co zbývá je obcházet, hledat a zkoušet.

Odpověď | X | 04.12.14, 10:45:13
Zdravím. Vím, že jste kytarář, nic méně mě zajímá Váš názor na live zvučení bluegrassového banja na malých podiích, kde není tolik prostoru. Banjo běžně zvučím AKG C1000s kondenzátorem, ten ale velmi brzy zahoukává právě ve stísněných prostorech, např v hospodě. Sháním nějakou dynamiku, která co nejméně zkreslí typický zvuk tohoto nástroje, nemáte typ na mikrofon? klipsnu nechci. díky za odpověď, Jiras
Odpověď | X | 26.11.14, 13:43:43
Dobrý den,
na banjo opravdu nejsem odborník, ale zkusil bych Shure SM-57, klasiku, kterou používá kdekdo na kdeco a jak jsem koukal má slušné reference i pro banjo - míněno pro živé hraní a vazbu.

Obecně - ať už se to týká jakéhokoli nástroje - je trochu protismyslné používat mikrofon v prostorách jako je restaurace, kde bude problém s vazbou stále a kromě jednodušší práce s dynamikou nástroje, což je řešitelné i jinak, to přinese jen potíže. Vámi odmítnutý klips je určitě lepší řešení - bývají to směrové mikrofony, které neberou tolik okolí viz. dále a hlavně jsou bezprostředně u nástroje.
Lze samozřejmě zkusit i nějaký z mikrofonů, které nejsou přímo nástrojové ( reportážní ) nebo jsou pro jiný typ nástroje, charakteristika by měla být super cardioid. Tato charakteristika je vhodná pro živé hraní - bývají to právě ty nástrojové klipy.
Pokud nejdete cestou speciálního mikrofonu pro daný typ nástroje, většinou je potřeba hledat a zkoušet, aby daný mikrofon interpretoval ten který nástroj v použitelné kvalitě.
Odpověď | X | 28.11.14, 10:13:23
gravatar .:. Honza | mail
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jak bych mohl v domácích podmínkách seřídit dohmat na kytaře (dreadnought). Zdá se mi, že krk je tahem strun příliš prohnutý a dohmat je tak nepříjemně vysoký. Budu zároveň natahovat měkčí struny, tak by mne zajímalo, jak postupovat co se týče seřízení výztuhy (seřizuje se se strunami nebo bez nich?) a event. jaké jsou další možné postupy.
Moc děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 24.11.14, 10:48:55
Dobré ráno,
určitě musíte pohnout s výztuhou - po natažení nových strun.
Pokud je průhyb extrémní, pak zkuste lehce dotahovat, kdyby krk nereagoval, zkuste struny povolit a srovnat krk bez zatížení.
Pokud jste nikdy krk neseřizoval, pak postupujte velmi opatrně, snadno si můžete výztuhu strhnout a pak je to oprava za pár tisíc.....
Dotažení se provádí po cca 1/4 až 1/2 otáčky šroubu, vždy se po pootočení zkontroluje průhyb.
U některých nástrojů je třeba postup opakovat nebo dotažení naopak povolit v odstupu několika dní - krk má svou setrvačnost a může se stát, že zareaguje na dotažení později.

Drujým krokem je snížení sedla - nutno provádět od spodní hrany na rovné podložce.

Jestli s tím nemáte zkušenosti, doporučil bych návštěvu kytaráře. Amatérsky většinou dopadne přeseřízení hůř, než byl původní stav ;-)
Odpověď | X | 25.11.14, 09:58:11
gravatar .:. Honza L | mail
Dobrý večer,
můj dotaz nebude konkrétně směřován k Vašim kytarám, ale ke kytarám(konkrétně jazzovým) obecně.

Jakožto nemajetný student a nadšenec do jazzové hudby, kterou zatím hraji na kytaru španělského typu(Charlie Byrd apod.), bych chtěl pozvolna přejít na kytaru elektrickou. Zvažuji tedy investici.

Nástroje jsem zkoušel v hudebninách cca 8 - 15 tis (Ibanez, Epiphone). Co se týče zvukové stránky, jako jazzová kytara to znělo, ovšem do jedné byly nenaladitelné. Táži se tedy, kde je možno najít cenovou hranici, kdy kytara hezky zní, ladí a popřípadě něco vydrží.

Mám dojem, že ta hranice je u Vašich krásných nástrojů, které vyrábíte, ale to si nemohu dovolit. Máte nějakou zkušenost s jazzovými kytarami na trhu? Za konkrétní tip kolem 10-20 tis. bych byl velmi vděčný, ač by to bylo proti Vaší obchodní strategii. :-)
Na co při výběru dávat největší pozor?

Za případnou odpověď děkuji
Honza
Odpověď | X | 28.10.14, 22:51:09
Dobrý den,
odpověděl jste si vlastně sám - pokud si uvědomíte, že kvalitnější snímač typu humbucker stojí okolo 2 000,- - 2 500,-, krát 2 na kytaru, pak je zřejmé, co je to za nástroj, když stojí 8 000,- se vším všudy ;-)

Pro sólové hraní něco levnějšího najdete, v kapele už budete mít problém se zvukově prosadit, nemluvě o ladění atd. Jako většina kytaristů začnete měnit snímače, hardware a na konci bude stejně nekvalitní nástroj se super výbavou, kterou při dalším prodeji nikdo nezaplatí.
Já bych radil došetřit a zvolit např. model ve stylu ES 335, který nabízme od cca 35 000,-.

V případě, že nechcete čekat bych zkusil předně Godin 5th Avenue, pak se občas dá vybrat Aria nebo The Loar - nicméně musíte přebrat a přehrát víc nástrojů.
Další cestou může být něco z druhé ruky a další peníze investovat do přestavby, ale jak už jsem zmínil....

Varianta může být kvalitní Telecaster, na kterém jazzový zvuk jde udělat.
Tam byste byl v případě našich nástrojů okolo 30 000,- při použití např. 2x Gibson ´57.
Odpověď | X | 29.10.14, 10:23:50
gravatar .:. Radek | mail
Dobrý den,

přišel jsem k velmi staré citeře. Bohužel se v tomto odvětví vůbec neorientuji, mohl byste mi poradit, jakou má citera cenu.
Stav citery je nálezový, kolíky jsou rezavé, některé struny chybí. Tělo je černé barvy v dobrém stavu - akorát spodek je lehce naprasklý.
Citera má na sobě dvě etikety. Jednu dole, kde je nápis AEOL HARFEN-ZITHER AMERIKANISCHES SYSTEM a druhou ve výřezu: EICHLER, BERLIN´S PRINZENSTR. 85. NEW-YORK 33. First-st. PATENT.

Děkuji za případnou odpověď na email.
Odpověď | X | 25.10.14, 18:54:28
Dobrý den,
s citerou Vám neporadím, to je zcela mimo náš obor.
Zkuste se poptat spíš zde:

odkaz

Odpověď | X | 27.10.14, 10:23:57
Dobrý den,
je možné použít fládrovaný javor na vrchní desku akustické kytary typu Martin? Jaký je pak předpokládaný zvuk?

Děkuji

František
Odpověď | X | 23.10.14, 13:24:40
Dobrý den,
možné to je, ale zvuk nebude nijak kvalitní.
Javor se používá jako rezonanční deska v případě, že požadujete kulaté výšky, které jsou blíž ke středovým frekvencím a zároveň chcete potlačit basy.
Podle mého názoru pravý opak požadavku na akustickou kytaru typu dreadnought. Uplatnění má u nástrojů jazzových, kde tato charakteristika může být žádoucí.

Kytary, které vidíte u firem s fládrovaným javorem na rezonanční desce jsou z naprosté většiny překližkové, kde javor plní - více méně - pouze vzhledovou funkci.

Princip akustické kytary je stručně napsáno takový - měkká rezonanční deska s rovnými dlouhými lety ( smrk, cedr, ... ), která se snadno rozezní a je schopná vytvořit barevný tón s dlouhým sustainem, zadní deska z tvrdého materiálu, který je odrazovou plochou a zároveň je schopný přidat brilanci a barvu tónu, který měkká rezonanční deska není schopna zahrát - proto jsou tvrdé exotické dřeviny tolik ceněným materiálem na akustické nástroje.
Pokud použijete tvrdou dřevinu ( nebo středně tvrdou jako javor ) i na rezonanční desku, pak je zvuk mnohem méně barevný, většinou středový, hodně agresivní.
Vyjímkou může být koa, která má natolik charakteristický tón a zvukové rozpětí, že může být použita na celý nástroj a výsledek bude úžasný.
Odpověď | X | 24.10.14, 11:04:18
gravatar .:. veronika | mail
Dobry den, chtela jsem se zaptat chci synovi koupit kytaru a nasla jsem akustiku od oscara schmidta (vyjde na 5000) jake mate zkusenosti stouto znackou a este jsem chtela vedet vlastnosti dreva catalpy
Odpověď | X | 23.10.14, 13:03:22
Dobrý den,
jedná se o levnou značku nijak kvalitní mateřské firmy Washburn.
Sdělení, že jde o americké nástroje přeložte tak, že Washburn resp. Oscar Schmidt je registrovaná firma v USA. Výroba je samozřejmě jinde.

Bohužel nepíšete konkrétní model - případně, prosím, doplňte, pokusím se Vám napsat víc nebo něco doporučit.
Podle ceny a popisku bych soudil na překližkový model, zde pak materiál nehraje velkou roli ve zvuku.
Catalpa se běžně na nástroje nepoužívá, levný dostupný truhlářský materiál, nemá speciální akustické vlastnosti.
Odpověď | X | 24.10.14, 10:51:32
Zdravím pane Procházka. Po dlouhé době jsem se zatouklal opět na Váš web a hned se mi zpříjemnil den když jsem viděl na titulní stránce svého miláčka co jste mi postavil. Cítím potřebu napsat, že s kytarou jsem již několik let nadmíru spokojen a ve všech studiích mi ji ( i Vám ) velice pochvalili. Po těchto zkušenostech bych už dnes pro kytaru do obchodu určitě nešel. Těším se na další spolupráci do budoucna a pro ty kteří ještě od Vás kytaru nemají bych vzkázal: Volte kytaru, né prkna z Thajwanu...
;-)
Odpověď | X | 20.10.14, 12:32:38
Dobrý den,
děkujeme!
Odpověď | X | 21.10.14, 10:15:10
gravatar .:. Honzano | mail
Dobry den, chtel bych se zeptat na kolik by mne stal model Bolt on TE. Potrebuji univerzalnejsi nastroj a tak se chci zeptat zda z teto kytary dostanu i kulatejsi ton neco jako ve stylu pololubove kytary. Dikyza info.
Odpověď | X | 06.10.14, 06:28:28
Dobrý den,
celkem hodně jazzových kytaristů používá Telecaster jako druhý nástroj k lubové kytaře.
Je třeba se naučit techniku jak z nástroje dostat ten správný zvuk, ale ano, lze to - jako druhý nástroj Telecaster používají např. Roman Pokorný nebo Jaroslav Šindler.
Samozřejmě lubová kytara je zvukově nezaměnitelná...
Zvolil bych tělo z americké olše - bahenní jasan je příliš zvukově barevný.
Je lepší opustit singlové snímače a použít humbucker - zvlášť u krku - Gibson ´57, Seymour Duncan SH2. Kobylkový snímač pak podle požadavku na zvuk - někdo preferuje singl u kobylky jako zcela odlišný zvuk od krkového humbuckeru, někdo raději osadí oba humbuckery.....
Pokud se nástroj vyrábí zakázkově, lze osadit pouze krkový snímač, který pro jazz určitě využijete spíš - lepší zvuk nástroje pouze s jedním otvorem pro snímač - a případně druhý snímač zvážit podle potřeby.
Pro blues by kobylkový snímač využití našel.... Záleží čistě na vkusu hráče....

Ceník zasílám na e-mail jako rozpis s možnostmi výběru.
Konkrétní model z naší Galerie Bolt On TE je kalkulován na 36 600,- Kč
Odpověď | X | 10.10.14, 11:18:17
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, co nejčastěji způsobuje drnčení strun o první tři pražce u el. kytary ?
Díky za odpověd
Aleš
Odpověď | X | 15.09.14, 17:57:38
Dobrý den,
špatně nastavený průhyb krku - příliš rovný krk, popřípadě zakloněný proti tahu strun.
Jedná - li se o prázdné struny, pak příliš hluboké zářezy v 0. pražci.
Odpověď | X | 16.09.14, 09:47:34
gravatar .:. Jan | mail
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na Váš názor ohledně fan-fret kytar. Jaké jsou výhody a nevýhody tohoto řešení? Vyráběli jste někdy fan-fret kytaru? Je to k něčemu dobré nebo je to jen způsob, jak si jako kytarář zkomplikovat život? :-).
Díky za odpověď
Odpověď | X | 02.09.14, 15:37:14
Dobrý den,
problém je to spíš pro kytaristu, který musí změnit techniku hry, což většina muzikantů není ochotná. Navíc nastává problém se střídáním se standardně řešenými nástroji. Znamená to naučit se dvě různé techniky a hlavně se je naučit měnit.
Tedy několikrát jsme podobný projekt začali a vždy kytarista ustoupil ke konvenčnímu řešení.
Momentálně máme jeden nástroj ve fázi projektu, tak třeba tentokrát už dojde i na realizaci :-D .

Samotný systém má největší potenciál při použití podladěných strun nebo při kombinaci standardní kytary s barytonovými či basovými strunami.
Ve všech těchto případech je delší menzura potřeba, protože na krátkých menzurách podladěné nebo basové struny nezní a špatně ladí - čím delší menzura, tím větší napětí struny je potřeba pro dosažení daného tónu.
Použít tento způsob rozdělení pražců u standardního ladění nemá význam.

Komplikace pro kytaráře - jak u kterého modelu. Elektrické kytary nejsou problém, pouze se upraví umístění kobylky a krk, samotná konstrukce se nemění.
U akustických kytar je třeba předělat kompletně vnitřní konstrukci žebrování. Tedy není to problém, vyžaduje to nějaký čas na vymyšlení vhodné konstrukce vzhledem ke konkrétnímu rozdílu menzur, které jsou právě použité pro vejíř pražců - používá se mnoho různých kombinací.....
Samozřejmě je třeba dopočítat tahy jednotlivých strun ve vztahu k daným menzurám a ladění, popřípadě pak upravit pevnost rezonanční desky, protože standardní konstrukce počítají s běžnou sadou strun a tedy i s určitým tahem rozděleným mezi jednotlivé struny.
Proto je nutné u každé varianty ověřit výpočtem zamýšlenou sadu strun, resp. ladění.
Tento krok by se měl provést i u elektrických kytar, aby měly jednotlivé struny rozumné tahy, jinak může dojít k nevyovnanosti ve zvuku nástroje a některé struny nebudou znít dostatečně nebo budou naopak přeznívat.
Nelze říct, že by to bylo možné ošetřit stoprocentně, u atypických ladění je to vždy trochu laborace ;-)
Odpověď | X | 04.09.14, 10:04:12
gravatar .:. Honza | mail
Dobrý den,
mám kytaru Seagull S6+ Cedar, která bohužel neladí. Největší problém jsou hluboké struny, kde už na 3. pražci je rozdíl k neposlouchání. Nevím, jestli jde o špatné usazení kobylky nebo něco jiného, ale chtěl bych se zeptat, jestli byste uměli tento problém opravit a na kolik by oprava asi přišla.
Předem díky za odpověď,
Honza
Odpověď | X | 12.08.14, 10:19:00
Dobrý den,
u kytar Seagull bývá velmi často špatně vyměřená kobylka, resp. je umístěná přesně ve vzdálenosti menzury bez nutné kompenzace navíc.
Řešení je vysadit původní drážku sedla a sedlo znovu přefrézovat.
Jak u kterého kusu to vyjde bez kompromisu....
Pokud tato úprava nestačí, je možné to řešit i větším zásahem.
Cena vysazení a přefrézování okolo 500,-, s kompletním přeseřízením nástroje - většinou je třeba :o)) 1 000,- - finální cena se vždy počítá ze skutečně potřebného času na opravu, může to být tedy méně.
Odpověď | X | 13.08.14, 11:45:03



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259