Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

gravatar .:. Filipino
Dobrý den, chci se zeptat, jestli někdy děláte kompenzaci nultého pražce. Měl jsem možnost zahrát si na Vaši kytaru, zvuk krásný, ale od 4. polohy struny s přesnou ladičkou utíkaly trochu nahoru, hlavně ty prostřední a nejvíc g. Pár centíků, asi to bylo v intencích i dobrých kytar, ale ta kompenzace by to asi hodně vylepšila. Ale hrál jsem i na nástroj od jiného českého kytaráře (nebudu tu jmenovat) a ten ladil, jako když střelí, akorát od cca 8. polohy utíkalo trochu nahoru h, opět ale jen málo. Děkuji a všechno dobré.
Odpověď | X | 14.01.16, 21:10:27
Dobrý den,
téma kompenzace je poměrně obsáhlé a samotná problematika má spoustu souvislostí.
Pominu - li zásadní odchylku v rozložení pražců, která se občas objevuje i u věhlasných firem a je způsobena lidskou chybou nikoli principem, pak zásadní vliv má seřízení nástroje a volba strun.

Srovnání nestejně seřízených nástrojů s různým ostruněním je pak zavádějící a nic moc nevypovídá.

Nejcitlivějším místem je 0. pražec, kde stačí lehce tvrdší nastavení a ladění se může změnit. Dalším bodem je kobylka - opět stačí vyšší dohmat a je problém.
To stejné platí o průhybu krku - ladění se lehce hne při změně nastavení výztuhy.
Svou roli hraje i opotřebení pražců.
To celé uvádím proto, že se domnívám, že v naprosté většině lze ladění vyřešit běžnými postupy nastavení nástroje.

Není problém použít kompenzovaný 0. pražec a máte pravdu, že ladička je pak téměř spokojená i když i firmy, které se výrobou těchto komponentů zabývají - nejznámější je asi Earvana - uvádějí, že jsou místa na hmatníku, kde určitá tolerance přetrvává.
Dalším ze známých systémů je Buzz Feiten, který ovšem naráží na nutnost použít speciální mód ladění, který některé ladičky už sice obsahují, nicméně bez toho systém není funkční.
Toto řešení mi nepřijde příliš smysluplné.
Samozřejmě není problém vyrobit kompenzovaný 0. pražec k danému nástroji u kytaráře. Princip je známý, jde tedy jen o pracnost :o) .

Na druhou stranu jsem se setkal s názorem, který zdánlivě nemá logiku, nicméně změna 0. pražce z běžného za kompenzovaný změní charakter nástroje - ladění je čisté, někdy až nepřirozeně a kytaristovi se zdá, že ladění je nepřesné, přestože podle ladičky je vše v pořádku.....
Při této demostraci musím přiznat, že i mě byl na poslech příjemnější běžný nástroj než kompenzovaný......

Téma kompenzovaného 0. pražce je stará věc,založená na matematickém výpočtu, který bylo možné provést, s nadsázkou řečeno, už při vzniku kytary, k masivnějšímu použití ale nikdy nedošlo, proč tomu tak je se můžeme dohadovat.
Já osobně si myslím, že pokud hráč chce ladění vylepšit, cesta tu je a není nijak složitá, proč ji nevyužít.
Přesto se domnívám, že mírná nepřesnost - ať už jakákoli - je přirozená, člověku blízká a příjemná :o)



Odpověď | X | 15.01.16, 11:23:22
Dobrý den,
nedávno jsem zakoupil kytaru Brauer 465 kterou bývalý majitel "ozvučil" snímačem z nějaké Jolany a to tak nešťastně, že vyřezal otvor na snímač kousek nad efy (takže je cca až 7 cm od krku). Přemýšlím co s tím udělat, zda se pokoušet otvor zaplnit mahagonovou vložkou (je mi jasné, že to bude poznat), nebo díru přiznat a dát do ní nějaký slušný snímač. Prosím o radu, zda by v prvním případě došlo k alespoň částečné obnově zvuku kytary a zda je šance (v druhém případě) že by snímač alespoň trochu slušně fungoval (struny budou dost vysoko nad snímačem a jeho poloha také asi není vhodná). Předem moc děkuji za radu a moc Vám fandím ve vaší krásné práci.

František Brückner
Odpověď | X | 11.01.16, 15:17:15
Dobrý den,
každá rada drahá.....
Snímač v této poloze bude vždy hrát nepoužitelně ve vztahu typ nástroje / styl, pro který je stavěný.
Vysazení příliš zvuk nezlepší, ale lepší trochu než vůbec. Alespoň odlehčíte desku od snímače a zaplníte otvor, který tam může dělat nepřístojnosti jak mechanické, tak zvukové.
Ale vidět to bude určitě....
Odpověď | X | 13.01.16, 11:26:56
gravatar .:. Ondřej
Dobrý den. Prosím, hodí se tento vosk Dunlop 6574 na ošetření těla a krku také pro akustickou kytaru, navíc když má kytara tzv. satin finish? Nebo co doporučujete na akustickou kytaru s takovým lakem? Děkuji za odpověď. odkaz
Odpověď | X | 22.12.15, 11:12:43
Dobrý den,
nehodí - v popisu je uvedeno docílení vysokého lesku, což u matného nástroje není ta správná cesta....

Matný lak je, oproti lesklému laku, pouze doplněn o matovadla, což je prášek nebo roztok, který zakalí lak a změní lom světla tak, aby vznikl matný efekt.
Jelikož jde o stejnou bázi laku i mat lze rozleštit i když ne do tak vysokého lesku.
Lešticí prostředky pracují buď na bázi abrazivní - ultra jemným brusivem obsaženým v leštidle zahladí škrábance v laku a vyleští jej mechanicky ( popř. obsahuje rozpouštědlo, které umožní lehké naleptání povrchu a jeho vyhlazení - týká se rozpouštědlových laků jako šelak a nitro, nikoli moderních chemicky tvrzených povrchů ) anebo na bázi politury - většinou vznikne po nanesení vrstvička, která překryje drobné defekty laku a vytvoří lesklý povrch až do chvíle, kdy ji mechanicky odřeme - u kytary např. v oblasti krku nebo lokte pravé ruky na rezonanční desce - to je např. zmíněný vosk.

Matný lak nejlépe ošetříte lehce navlhčeným měkkým hadříkem s následným vysušením - ideální je flanel nebo podobně měkký materiál, nejlépe bez umělých vláken, která mohou škrábat.
Odpověď | X | 04.01.16, 10:05:48
Dobrý den,
vlastním klasickou kytaru a rád bych na ní přidělal popruh.
Od výroby nemá kolíček. Chtěl bych se zeptat, jestli si ho tam můžu nechat navrtat a jestli to nepoškodí nástroj. Jestli je nějaký rozdíl mezi dřevěným a kovovým. Případně, jaké další jsou možnosti, jak moct mít kytaru zavěšenou a nepoškodit ji.
Děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 02.12.15, 15:33:02
Dobrý den,
určitě se nástroji nic nestane.
My instalujeme většinou šroubované, vzadu je instalace jasná, u krku se buď umístí do patky nebo do spodní desky hned za patkou, aby vrut byl kotvený ve špalku krku.

Dřevěné řešíme pouze z tradičních důvodů, pokud si to zákazník přeje, jinak kov, rozhodně je trvanlivější a mnohdy i bezpečnější proti vysmeknutí.
Odpověď | X | 07.12.15, 09:46:15
gravatar .:. Emil | mail
Dobrý den, velmi rád si čtu Vaše fórum, je velmi zajímavé i poučné.
Jsem šťastným majitelem kytary Joe Pass Emperor II od firmy Epiphone. Mám trochu problémy s laděním kytary. Předpokládám, že se této kytary také týká problém s nultým pražcem ( ? ). Mohl bych Vás koncem listopadu navštívit a přivést nástroj s sebou? Byl bych velmi rád, kdybyste se na nástroj podíval, poradil mi a případně problém odstranil.
Děkuji za odpověď. Pěkný den!

Emil Kapusta
Velké Losiny
Odpověď | X | 05.11.15, 12:55:53
Dobré ráno,
nástroj samozřejmě můžeme zkontrolovat.
Příčin může být víc - 0. pražec, kobylk nebo také špatně přebroušené pražce....
Odpověď | X | 09.11.15, 09:32:15
gravatar .:. Honza | mail
Dobrý den,
na jednom velkém hudebním eshopu jsem objevil elektroakustické kytary Taylor z řady PS s cenou 300 000 Kč. Chtěl bych se Vás zeptat na názor. Jsou tyto kytary skutečně tak skvělé, aby byla cena oprávněná? Má taková kytara skutečně tak vysokou hodnotu? Kombinace Sitka+Cocobolo sice asi není z nejlevnějších, ale mám pocit, že se i s takovým materiálem dá dostat s cenou daleko níž. Platí se zde tedy značka? Na kolik by taková kytara přišla třeba u Vás?
Díky za odpověď a za skvělé a poučné stránky.
Odpověď | X | 01.10.15, 15:02:53
Dobrý den,
za extra luxusní zboží se platí neadekvátní částky, vzhledem k reálné hodnotě nákladů výroby, ve všech oborech.
A PS serie jsou tím super luxusem u Taylora.
Úvaha, zda by to nešlo levněji je mimo diskuzi - proč by to kdo dělal, když to za tuto cenu zákazníka najde, to za prvé a za druhé - to není nijak vysoká cena na USA, doporučuji projít ceníky lepších kytarářů - jednotlivců či malých firem - u těch špičkových to mnohde není ani na základní model...
A také jJe potřeba počítat s koupěschopností trhu, který Taylora živí, Čechy a Evropa obecně to moc nebude a pro zákazníky v USA to není nereálná cena. Navíc marže od nákupu v továrně po pult maloobchodu bude alespoň 50%, výrobce tedy zase až tolik nevydělá.
Tyto počty platí u jakékoli cenové hladiny.

Běžnou produkci v továrnách - a je jedno zda je to konkrétně Taylor nebo kdokoli jiný - provádějí ve většině operací zaměstnanci zaškolení, nikoli vyučení a pokud vyučení, nepatří ke kytarářským legendám ;-) .
To znamená, že dotyčný je schopný nalepit žebra, ale celý nástroj pravděpodobně nikdy nepostavil a nepostaví nebo postaví, ale nebude to žádný zázrak, protože celý život lepí jen ty žebra....

U nejvyšších modelů už si firma uvědomuje, že cena musí být něčím zdůvodněná a většinou tyto nástroje dělá jiná skupina zaměstnanců - zde už kytarářů. Ti sice využívají dílů z běžné produkce, ale stavbě nástroje věnují větší péči, než u běžných serií a samozřejmě do výroby vkládají svoje znalosti a zručnost.
Titéž lidé dělají i modely pro firemní hráče - signature nebo custom serie - proto také mnohdy neodpovídá kvalitou model toho kterého kytaristy koupený v obchodě s kusem, který slavný hráč opravdu vlastní, protože ty z obchodů už běží z výrobní linky.

Tedy největší část ceny je kvalifikovaná práce, která je v USA ceněná značně odlišně - na takovémto modelu je ruční práce - vzhledem k intarziím, řešení těla s opěrkou ruky, atd. - až dost a ač je celý projekt Taylor postavený na CNC strojích a lidská ruka mnohde potřeba není, u takto provedených nástrojů to ten robot zatím naštěstí neumí.
Až se zásadním odstupem je to položka skutečných nákladů - dřevo, perleť, ......
No a samozřejmě daň z luxusu, což zahrnuje i logo na hlavici ;-)

Dotaz na cenu z naší produkce je samozřejmě zavádějící, protože se cena sestavuje po jednotlivých položkách a např. v perleťových intarziích létají tisíce za každý komponent, ale od oka by to tak, jak je řada PS navržená bylo někde okolo 90 - 100 000,- Kč
Pokud bych navrhoval nástroj běžného designu v této materiálové kombinaci, pak bez snímání cca 60 000,- Kč.
Odpověď | X | 02.10.15, 12:59:36
Mám dotaz k vašemu kontrabasovému snímači:
dal-li by se použít pro klasický dřevěný kontrabas, a kolik by taková instalace stála ?
Odpověď | X | 14.09.15, 13:54:22
Dobrý den,
ano, instalace na akustický kontrabas je možná, vývoj snímače byl motivován ozvučením klasických nástrojů.

U našich nástrojů je instalace provedena přímo do hmatníku - u cenných akustických nástrojů doporučujeme instalaci do ebenového pouzdra, které se k hmatníku připevní z boku, malými šroubky a lze jej kdykoli odstranit.

Vzhledem ke konstrukci kontrabasových strun a nedostatků, které s tím vzhledem k magnetickému snímání vznikají, používáme magneticý snímač vždy v kombinaci se snímačem kobylkovým - piezo. To vyžaduje aktivní mix pro smíchání obou signálů.

Konkrétní cena u akustických kontrabasů vyplývá z použitého řešení a je kalkulována dle dohody o realizaci - obecně pouze magnetický snímač vychází od 3 500,- Kč.
Případně mi, prosím, zašlete na e-mail informace o Vaší představě ozvučení, navrhneme Vám možné řešení spolu s cenou.
Odpověď | X | 15.09.15, 23:20:08
gravatar .:. Michal | mail
Dobrý den,

vlastním kytaru Aria AD 80,nechával jsem u kytaráře vyměnit kbylkový pražec za kost a instaloval snímač.
Po těchto zákrocích se zvuk nástroje změnil,Je jakoby tupější(tolik to nezvoní)nebo chceteli vyklubal se s toho vintage zvuk.
Jak to vrátit,a dát tomu předchozí ,modernější zvuk?
Stačí vyměnit zpět kobylkový pražec,na nulťáku je tusk.

díky

Michal
Odpověď | X | 13.09.15, 10:13:28
Dobrý den,
ano, výměna nultého pražce nebo kobylkového sedla je příčinou změny zvuku.
Kost je obecně braná jako nejlepší materiál, protože má optimální tvrdost.
Tusq je teoreticky lepší variantou kosti, v praxi tomu tak nebývá.
Pokud nástroj funguje tak jak má - tedy akustický rozsah a barva zvuku je tvořená použitými materiály a konstrukcí kytary - pak Tusq tím, že zvýrazňuje vyšší harmonické, přidá do zvuku nástroje něco, co tam nepatří. Výsledný zvuk pak působí uměle a nepřirozeně.
V případě, že nástroji ve zvuku něco schází, může Tusq pomoct, nic to ale nemění na skutečnosti, že zvuk není přirozený.

Zpětnou výměnou sedla můžete částečně vrátit zvuku původní charakter.
Nelze ale pominout ani fakt, že vložením snímače pod sedlo se zvuk může změnit i tak.
Záleží také na přesnosti výroby drážky v kobylce - není - li vyfrézovaná čistě, pak vložení snímače ovlivní zvuk velmi negativně.
Řešením je přefrézování sedla kobylky.

Obecně lze říct, že čím víc problémů má kytara před osazením snímače o to horší bude výsledek po osazení snímačem.

Odpověď | X | 15.09.15, 22:55:06
Dobrý den,
rád bych se zeptal jaký typ kytary bych si měl pořídit, když chci co nejsilnější akustický zvuk.
Jsou to jazzové kytary, nebo gypsy? A jak jsou na tom v porovnání s nimi resofonické kytary, případně šestistrunné banjo. Děkuji, za odpověď.
Odpověď | X | 12.09.15, 15:53:19
Dobrý den,
všechno má svá pro a proti.
Má - li jít pouze o výkon, pak rezonátorová ( rezofonická ) kytara bude mít navrch.
Poněkud se ale ztrácí akustika kytary ( u banja ani nemluvě ).
Bude - li podmínkou kytarový zvuk, pak pravděpodobně zvítězí gypsy následovaná jazzovou kytarou.

Ale - všechny tyto nástroje vyžadují zvládnutou techniku hry pro ten který nástroj.
Pokud nebude hráč schopný využít možnosti nástroje, nebude to fungovat.
Všechny zmíněné nástroje jsou techncky náročné, nesrovnatelně s běžnou akustickou kytarou.
Záleží teduy i na tom, které z technik se budete ochoten věnovat......
Odpověď | X | 15.09.15, 00:13:00
Dobrý den. Chci vyjádřit uznání vaší práci. Možná budu trošku mimo jiných příspěvků, ale mám vážný dotaz. Dostal jsem k restaurování (protože jsem prý šikovný :-) a už jsem za 4 roky něco dokázal ke spokojenosti klientů) Kytaru Jolana Diskant, kde jsou značně rozpadlá lemování původním galallitem. Když je to ale rozpadlé, kytara je, hlavně na hmatníku nehratelná, takže bych mohl nahradit celé jeho lemování bílou, či krémovou umělou hmotou. Nebo jeho poškozené části. Nechci to pokazit, i když kytara asi nemá valnou hodnotu. Snímače Brilant totiž fungují a byla by to prostě škoda. Pracuji na Slovensku v tomto oboru, ale nejsem vyloženě restaurátor a tak mne tyto otázky trošku trápí. Poradíte mi?
Odpověď | X | 31.08.15, 19:33:22
Dobrý den,
záleží na pohledu - pro mě je přijatelnější nahradit celé lemování, protože staré výložky z celuloidu se postupně stejně rozpadnou a hlavně těžko doplnit tak, aby to nevypadalo divně - odstín zestárlého celuloidu je hodně zvláštní a těžko se hledá náhrada.

Zvolil bych krémovou výložku a vyložil vše znovu.
Lokální opravy by přicházely v úvahu u lehkého poškození či extra ceněného nástroje, kde je autenticita upřednostněna před kompromisním řešením vzhledu.
Odpověď | X | 01.09.15, 09:59:55
gravatar .:. Petr Berger | www | mail
Dobrý den, když si nechám u Vás postavit basu(jazz bass) je možné osadit ji snímači Lindy Fralin? Děkuji a těším se na vaši odpovědˇa spolupráci.
Odpověď | X | 16.08.15, 11:16:50
Dobrý den,
určitě to možné je.
V poslední době většinou osazujeme Delano, ale pokud chce kdokoli cokoli jiného a kvalitního, proč ne.
Proto přece nabízíme zakázkové nástroje, kde si může muzikant specifikovat svůj nástroj položku po položce ;-)
Odpověď | X | 17.08.15, 10:23:08
Dobrý den,můj dotaz směřuje ke snímačům.Mám možnost koupit original Lindy Fralin jazz bass, Máte zkušenosti s těmito snímači? Děkuji
Odpověď | X | 14.08.15, 18:23:10
Dobrý den,
Lindy Fralin patří určitě k tomu lepšímu, co se na trhu dá sehnat.
Jestli se konkrétně Vám bude líbit jejich zvuk, to je už jiná, ale kvalita je nesporná....
Odpověď | X | 17.08.15, 10:19:46
gravatar .:. Ota | mail
dobý den chci se zeptat zda je z pohledu akustiky výkonu či barvy atd. lepší kobylka se strunami skrz desku na kolíčky jak je tomu dnes u většiny kytar, anebo jako to bývalo u klasických kytar skrz kobylku dozadu jako tomu je u ěkterých modelů kytar tuším Crafter. ten je samozřejmě jistil šrouby schované pod perletovou tečkou nevím pro jaký typ se mám rozhodnoutna nové kytaře.
máte z kušenost z Bolivian Rosewood na boky a záda, dalo by se to přirovnat kvalitou k Riu či Madagaskaru ?
děkuji
Odpověď | X | 11.08.15, 00:13:27
Dobrý den,
není - li k tomu nějaký zásadní konstrukční důvod, pak určitě kobylku s kolíčky.
Méně namáhá desku. Pojistné šroubky u provlékací kobylky zajistí, že kobylka neupadne, ale odlepit se může stejně, tím ztrácí kontakt s deskou a její funkce je značně narušena.

Bolivian Rosewood je více známý jako Pao Ferro či Santos palisandr - je to materiál zvukově zásadně kvalitnější než např. Indický palisandr ale rozhodně nesnese srovnání s Madagascar nebo Rio palisandrem.
Botanicky se nejedná o palisandr - obchodní označení je zavádějící - a tak nemá ani jeho vlastnosti.
Nicméně tento materiál patří mezi ty kvalitní, ze kterých se dá postavit profesionální hudební nástroj. V jeho prospěch - mimo zvuku - náleží určitě vzhled a také jiná kategorie ceny oproti zmíněným palisandrům.
My Pao Ferro používáme poměrně často a nástroje z něj fungují skvěle.
Samozřejmě nelze opominout materiál a konstrukci rezonanční desky, ale to je zase jiná ;-)
Odpověď | X | 11.08.15, 09:35:44
gravatar .:. vysloužil | www | mail
Dobrý večer,
prosím o zodpovězení několika otázek:

Jakou by jste mně navrhl celomasivní kytaru v hodnotě cca 50 000Kč.Myšleno typy dřevin - přední deska,luby- zadní deska.Jednalo by se o kytaru akustickou bez snímání.Nechci Deadnought - mám jej od Furcha,připadá mně dost agresivní,snad Jumbo,snad superjumbo.Zvukově univerzální hraju vše,folk pop.country atd.nechci kytaru do kapely,chci ji pro sebe a pro potěchu z kvalitního nástroje.
Děkuji za odpověď,věřím že podrobnosti jsme schopni vykomunikovat e - mailem
Odpověď | X | 07.08.15, 22:06:53
Dobrý den,
v rámci fóra se pokusím odpovědět více obecně, konkrétní nabídku Vám zašlu e-mailem.
Ale moje oblíbená kombinace materiálů je Kavkazský smrk a Madagascar palisandr či Africký Blackwood, provedení jumbo popř. dreadnought - více níže ;-)

Už jsem to asi psal, ale pro vysvětlení, jak vůbec nástroj pro konkrétního zákazníka sestavujeme a naceňujeme.

1) výběr modelu - každý z tvarů má svůj zvukový charakter, který se dá konstrukcí a volbou materiálů modifikovat, ale základní vlastnosti daného modelu změnit nelze. V tomto bodě se řeší především hlasitost, barevnost zvuku či lépe rozsah a průraznost nástroje. Obecné vodítko pro orientaci - poměr mezi nejužším a neširším místem modelu - nástroje s menším rozdílem ( dreadnought, OM ) jsou méně barevné, hodně průrazné a hlasité, větší rozdíl ( jumbo, superjumbo ) jsou naopak barevnější, méně hlasité.
Tyto vlastnosti souvisí s vnitřním vzduchovým sloupcem a rychlostí, s jakou je schopen opustit nástroj - dreadnought rychle, nestačí se tolik rozehrát desky nástroje, jumbo pomaleji - rozehrají se vyšší harmonické, zvuk je barevnější.

2) výběr rezonanční desky a způsobu žebrování - pominu - li Červený cedr, který raději používáme jen na nylonové nástroje, pak nejčastějším materiálem je smrk, ale ten má několik druhů, které se zásadně liší ve výsledném zvuku.
Používáme tyto druhy ( seřazeno dle pevnosti ): Engelmann, Evropský, Sitka, Karpatský, Kavkazský, Adirondack.

Engelmann a Evropský - měkčí barevný zvuk, folkové a fingerstyle nástroje

Sitka - pevný nebarevný, poměrně výkonný materiál, záměrně se používá na bluegrassové a bluesové nástroje, kvůli pevnosti na 12 strunné modely, nicméně raději většinou volím jiný materiál

Karpatský - barevnější a znělejší než Sitka, podobné použití

Kavkazský - můj oblíbený materiál, který spojuje vlastnosti Evropského smrku v barevnosti a Adirondacku v pevnosti zvuku a výkonu. Použít lze na jakýkoli model, úpravou konstrukce žebrování ho lze posunout od bluegrassového zvuku až po folkový

Adirondack - nejpevnější a nejvýkonnější ze smrků, byl používán na většinu amerických nástrojů až do 50. - 60. let, kdy se stal nedostupným. Vhodný pro jakýkoli styl hraný trsátkem, okouzlí mohutností zvuku, nicméně je zvukově méně barevný než Kavkazský. Pro svou pevnost ideální na 12 strunné modely. Nepatří ale do kategorie moderních zvuků, ocení jej spíš vyznavači vintage zvuku

Méně známé materiály jsou Žlutý cedr či Port Orford cedr - nemají vlastnostmi nic společného s Červeným cedrem - oba jsou vlastnostmi někde mezi Karpatským - Kavkazským a Adirondackem - Žlutý cedr je úžasný v hustotě let a je opravdu o něco málo žlutější než smrk, Port Orford nádherně voní a tím pak i Váš nástroj.

Poslední materiál, který bych rád zmínil pro jeho zvukové vlastnosti je Redwood - laik ho těžko rozeznává od Červeného cedru, je však zásadně pevnější, jeho kvalita je v mohutnosti zvuku a zvýraznění basových frekvencí - proto se jeho použití většinou omezuje na malé modely, aby basy nepřeznívaly příliš.

Existuje řada dalších materiálů, uvedené ale máme vyzkoušené, a proto je mohu také hodnotit.

3) výběr zadní desky a lubů - zde je materiálů ještě mnohem víc, nebudu je tedy všechny uvádět a zmíním je spíš ve skupinách, které spojuje zvuková charakteristika.
Zde více méně platí, že cena = kvalita.

Méně finančně náročné materiály jsou např. ořech ve všech jeho druzích, ovangkol, africké mahagony ( Khaya, Sapeli, Sipo ), padouk, ... Jde o měkčí dřeviny a z toho vyplývá i nižší počet vyšších harmonických - jednoduše tyto nástroje nemají takový barevný rozsah jako modely z tvrdých materiálů a zpravidla jsou i méně znělé ve výkonu.

Střední třída materiálů je např. mahagon Honduras, Indický palisandr, Chechen, Bocote, Movingui, Limba - zde už se dá mluvit o třídě profesionálních nástrojů - větší rozsah barev zvuku, lepší výkon a vyrovnanost.

Vysoká třída - palisandry jako Pao Ferro, Madagascar, Mexický, dále Cocobolo, Makasar, Ziricote, Africký Blackwood - nejvíce harmonických, vysoký výkon.....

Lehce mimo stojí materiály jako Muninga, Koa a Tasmánský Blackwood, které ač nepatří k nejtvrdším nabízejí nadstandardně barevný zvuk, oproti palisandrům nejsou ale tak průrazné.

Opět existuje celá řada dalších materiálů a vzhledem k přitvrzování restrikcí Cites je i tlak na získávání dalších, dosud nepoužívaných dřevin, především z Jižní Ameriky a Asie. Některé z nich vypadají slibně, v případě např. Peru se objevují i dosud nepopsané druhy.
Tyto dřeviny pravděpodobně časem nahradí řadu současných exotických dřevin.

4) výběr materiálu krku, hmatníku - zvukový vliv už není tak markantní, přesto se vyplatí věnovat výběru pozornost.
Samo o sobě se mnoho nezmění, ale v pojetí nástroje jako celku jde o významnou část jeho zvuku.

5) výběr designového zpracování, hardware, snímání......

Odpověď | X | 10.08.15, 10:36:26
gravatar .:. Oscar
Zdravím, Vaše nástroje vypadají nádherně. Chtěl bych se zeptat na dvě věci. Vyrobili byste u vás kytaru DC (Double Cutaway) s tělem zmenšeným tak, aby v nejširším místě měla 14,25", tedy v rozměrech Gibsonu ES 339 (CS 336)? A druhý dotaz - mám kytaru, jejíž krk je pro mě dokonalý, jen bych potřeboval změnit její tělo. Je to Stratocaster s lehce zmenšeným tělem a přišroubovaným krkem. Vyrobili byste takové tělo k již existujícímu krku? Zdravím a děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 24.07.15, 16:48:46
Dobrý den,
ano, jak 339 tak tělo k Stratocasterovi bychom mohli vyrobit.
Pokud byste o výrobě uvažoval, poprosím Vás o bližší specifikace nástrojů, abychom mohli sestavit nějaký cenový návrh.

U Strata hlavně materiál a povrchovou úpravu, popř. zamýšlené osazení kvůli frézování otvorů v těle.

V případě 339 především materiál vnitřního bloku, dále osazení snímači a hardware, popř. Vaše osobní požadavky na nástroj.
Samozřejmě můžeme koncept prodiskutovat společně či Vám navrhnout vhodné provedení tak, aby odpovídalo Vašim požadavkům na zvuk.

Poprosil bych Vás o zaslání informací na email, popřípadě se můžeme domluvit telefonicky.
Veškerá spojení naleznete v záložce Kontakty.
Odpověď | X | 28.07.15, 09:50:57



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259